I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ett kärleksbeats folk skulle döda för=)

Vår Hiphop - Beats

2008-10-13 13:43

Ett kärleksbeats folk skulle döda för=)

Saknar dig freebeats
här kommer den--=)

Länk till http://www.speedyshare.com/595440184.html

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-13 14:38
komentera=)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-13 20:48
Den pianoslingan är ganska utnött och trummorna och basen va riktigt knas, men fortsätt och prova dig fram

2008-10-13 20:52
Var inte så jävla snäll STOOOCK, pianoslingan är inte ganska utnött, den är riktigt ordentligt utnött. Trummorna är wack, men samtidigt lite roligt experimentella. Fortsätt pilla, men försök, för Guds (eller valfri högt uppsatt snubbes) skull, hitta en mindre använd sample.

2008-10-13 20:53
bra sagt ärligt talat hah

2008-10-18 23:57
det hade blivit mkt bättre om du hade fått det i takt. men fortsätt käma (:

2008-10-19 01:04
Ska jag vara helt ärlig som du säkert vill att dina kommentarer ska vara så var detta inget vidare. Går inte i takt för 5 öre. Själv är jag lika dålig på beats så de är inte de jag vill få fram, men öva lite innan du lägger ut beats. Lite mkt Kalle Anka nivå på Whoa. Du är 13 år och jag tvivlar inte en sekund på att du kommer utvecklas om du bara fortsätter, men detta var inget vidare! Keep on going. Peace.

Rappare

2008-10-20 08:56
Här på Whoa har vi tillsammans förstört Richard Marx låt som faktiskt är helt okej egentligen. Jag skulle bli förvånad om en 13 åring gjorde ett kärleksbeat och det INTE var den här sampeln. Det verkar tillhöra normen att lyssna på Fonky Fresh låt och sen vela göra samma grej. Det funkade 2004 men inte nu längre.

Jag är inte rätt person att klaga eftersom jag är känd för att snurra nålen på allt som låter bra men det är ändå en bra riktlinje att försöka hitta samplingar som folk inte direkt associerar till något annat eftersom det gör att de kommer jämföra din låt mot det som de redan hört förr och då vinner man sällan aldrig.

Om du vill lära dig lägga trummorna i takt måste du lära dig räkna takterna. Du måste känna pulsen och hitta tempot och räkna med 1- 2- 3- 4. och sen cutta samplingen någonstans vid början på en ny takt. Nu har du inte gjort det och därför hamnar trummorna snett och det här beatet blir omöjligt att kicka på.

Ett tipps är också att sampla gamlare grejer, inte för att jag påstår att jag gör det men det är ett bra sätt ifall man vill hitta låtar som folk inte direkt associerar till något de nyss hört. T.ex. om jag skulle ta och samla upp Kate Perry I kissed a girl nu då skulle folk lyncha mig, men om jag gör det om 20 år då tror jag ingen bryr sig.

Hoppas det går bra med proddandet. Jag håller med någon föregående talare, du kanske ska hålla dina beats för dig själv tills du känner att de håller lite kvalité, folk här på Whoa är fruktansvärt elaka och det finns inget de gillar bättre än då folk misslyckas.

/Rainmaker.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2008-10-20 09:08
Sorry att säga de men detta suger verkligen. Finns ingenting som ligger rätt som det ska

2008-10-20 09:32
orka säga att folk skulle döda för den!! sjuk flopp
 http://www.myspace.com/wiseenmusic
Rappare

2008-10-20 12:18
Grabbar lugna ner er. Det är ett typiskt nybörjar fenomen att skriva: "Sjukt bra beat" som titel på sina trådar för att folk ska kolla.
facebook.com/idiomatisk - fan page
Rappare

2008-10-20 18:47
Om vi säger så här.. Jag hann höra max 2 sekunder av beatet sedan stängde jag av och smekte Delete knappen och enter lite :)
Nej men seriöst! Försök att hitta en mindre använd slinga denna är på tok för ''Sönderkickad''.
Visst jag lyssnade mycket på fonkys version av låten 04 men nu känns det bara som en mardröm jag inte kan vakna upp ur :O
Som sagt hitta andra slingor och försök igen grabben :)
 Just for fun.