I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tja, FREEBEAT!

Vår Hiphop - Beats

2007-10-20 00:33

Tja, FREEBEAT!

var ett ganska bra tag sen nu, men nu kommer det dock ett... har mest hallt pa med annan musik, men nar dimman lag tat i studion var jag tvungen att gora ett hiphopbeat, inte fan ger jag mig pa pa schlager da iaf :)... inte klart an, skulle garna ha hjalp att utveckla det till nagot att kanske salja, om nan inte redan anvant samplingen... men tills dess hoppas jag att nagon har kul med de, droppar nagra verser. Peace out
http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=322172
 the gutter tastes like freedom

lyssna garna pa mina aldre ocksa....

PS. engelskt tgb suger

2007-10-20 00:34
For ovrigt maste jag saga att standarden pa beatmakers faktiskt okat har pa senaste, det blir en lite applad for det faktiskt... grattis

2007-10-20 00:38
PS. Av alla mina beats har mitt basta fatt samst kritik... det stor mig.... lyssna pa Yeah och tank er en rappare i stil med celph titled :) underbart imo

2007-10-20 00:41
låter ganska tråkigt, men tycker melodin va fett skön o stilen på beatet, fortsätt så fast lite mer tryck i beatet endå.
Ingen tar mig.

2007-10-20 00:45
Ojsan nu blev jag förvånad här, tog en lyssning på "yeah" beatet och "jagad" båda två va riktigt tunga, fortsätt mer så, dom va feta alltså.
Ingen tar mig.

2007-10-20 01:01
Forst och framst, tack for kritiken! bade alskar och hatar sant, i det har fallet alskar.... konstruktiv kritik i e alltid kul... men iallafal, hehe jo, detta var tankt lite som en "alpha" som folk ta gratis om dom vill, sen ska jag bygga pa och gora det till ett bra beat, men da kanske det kostar lite, om det blir tillrackligt bra.... i min "to do list" finns namligen att salja ett beat :) PS. dom andra e alla free a ta om ni vill, piano e jag ocksa ganska nojd med.... men spela in va fan ni vill, skicka ett mess till mig ocksa, vill hora latar pa mina beat :)

2007-10-20 01:07

sjysst att du gillade dom, lyssna garna pa forsta ocksa, piano... var val det som fick mest genomslag

2007-10-20 02:09
nice med lite softa beats.

Nyaste var härligt. skön feeling i det.

Yeah är och tungt. lite udda så där men skönt.

Jagad är fet skit. brabrabra

Orka en rätt played sample men du gör det fint iaf

Hej gillar det inte riktigt vet inte varför. skön slinga är det annars

Piano också lite played men detta var  tungt :)

Fortsätt langa upp mannan. Peace

/pajja
Get MAD and change

2007-10-20 02:19
Tacckar Pajja! alltid kul med denna typ av kritik
Tankte lite pa det dar med piano samplingen, vilka har gjort den innan mej? hort en hel dros som gjort den efter.... men nagon innan?
Vill valdigt garna hora latar som anvant samma sample, for att jamfora, vem gjorde det bast :) tankte ocksa pa orka sampingen, faktiskt inte hort den innan... men men... TACK!

2007-10-20 03:41
the gutter skulle sitta nice med en fet bas i början av barsen..panorera hihatsen..
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2007-10-21 21:03

okayyy, det blir TVEKLÖS kick på piano, skickar dig länk sen

www.FREEBEATS.SE - Uppe igen!

2007-10-21 21:04
vad säger hon förresten?

I would grow the flowers in the morning
wild roses as the sun begins to shine?

2007-10-21 21:15
i helhet softa beats man! jagad är favoriten..
hets, stress, fest!

2007-10-21 21:49
I would bring you flowers in the morning
wild roses as the sun begins to shine ;) så
www.myspace.com/norliekkv
www.myspace.com/kkv
www.klubbkoll.se/blogg/norliekkv

2007-10-21 22:03
ah, hörde precis att först är det "i would grow the flowers"
sen andra är "I would bring"  bra uppmärksammat :)

2007-10-21 22:04
haha aight ;)
www.myspace.com/norliekkv
www.myspace.com/kkv
www.klubbkoll.se/blogg/norliekkv

2007-10-24 13:03
det blev kick på Piano, tack!

finns i audio! kommentera gärna

2007-12-10 22:32
piano och yeah e fetast

2007-12-10 22:52
samplingarna har varit använda i princip varenda beat...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-11 07:32
haha ja du! diggar delar av din prodd på varje beat, som tex guttersbeatet va trummorna RIKTIGT tunga men samplen för dov för trummorna, sen flowers så sög trummorna rejält hehe men samplen va snyggt och stilrent choppad så keep the shit up=)
http://www.myspace.com/mowglibeats

http://www.myspace.com/otisrap