I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

It takes 2 to tango

Vår Hiphop - Beats

2007-05-12 14:05

It takes 2 to tango

Mixning, effekter, panning, volym you name it.  Det är såhär att jag gjort lite småbeats i sisådär ett halvår och tycker personligen att jag bara blir bättre och bättre men jag kommer ingenvart med ljudet. Då menar jag inte att jag inte kan höja och sänka volymen eller ratta lite på en kompressor i reason 3.0 (som jag förövrigt gör det mesta av mina beats i)  det är att ratta rätt som är kruxet. Och visst jag vet att det är hård träning som ligger bakom många eller allas produktionen men en knuff i rätt riktning hade inte varit helt fel.

För att underlätta det lite för er läsare som har lust att kommentera och hjälpa så har jag gjort ett litet enkelt beat med några orginalljud jag hittade i reason. Beatet är helt omixat och jag tänkte att jag efterhand kunde fylla på med effekter och ändringar under tiden jag lär mig och lägga upp det här.

beatet