I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

MarcoSido - 3 st feta FreeBeats

Vår Hiphop - Beats

2007-04-09 23:45

MarcoSido - 3 st feta FreeBeats

Hej,

Här är tre stycken beats till alla er från Tomten. Beat två och tre är mer som snuttar men ni får loopa upp dom om ni vill använda dom.

Ifall att något beat är lågt mixat beror det på att jag inte vill skära bort några frekvenser. så ni kanske måste ha ett snäpp högre volym en vanligt, och om ni vill använda er av beatsen så kan ni ju mastra själva bäst ni vill. 

Första beatet
Ett enkelt beat baserat på en tung Yabby you klassiker,strictly jahjah stylee

http://www.speedyshare.com/466168519.html

Andra beatet
Ett mycket tungt beat, måste verkligen pumpas högt, ej samplat.

http://www.speedyshare.com/878352511.html

Tredje Beatet
Ett beat som kanske faller folk här på whoa bättre i smaken,
(vad vet jag?) ej samplat

http://www.speedyshare.com/465145441.html

Obs

Om ni lazar på nåt så vill jag givetvis höra och jag vill inte att ni dissar folks mammor eller flickvänner för då blir jag sne ;) Peace

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-10 00:19
De första beatet var bäst de diggades
Whoa.nu jag e hiphop gud !

2007-04-10 02:10
Första beatet va riktigt genomförligt, hade allt sköna trummor osv, bra jobb där du!
http://www.myspace.com/mowglibeats

http://www.myspace.com/otisrap

2007-04-10 06:03

Ja asså måste bara fråga, hade du käkat piller när du gjorde dina osamplade beats? Vart är dom tunga någonstans? Låter som tondöva leffe har pillat för första gången i fruityloops.

Ursäkta mej men det är helt ärligt sagt utav mej.

Ditt samplade beat däremot, det skulle kunna bli något med lite mixning, Trummorna är för höga emot samplingen. Alldeles för dovt, du sa något om att inte förstöra frekvenserna, det kan du styra med rätt kompressor utan att ljudet krashar.

Du verkar ju ha potential till att sampla och göra beats, men skippa det osamplade det lät helt ärligt förjävligt.

Keep it up.

Fucka ur!

2007-04-10 10:31
Ingen som fall sådär för mej...isf  första beatet..men dom två andra gilla jag inte...men du får träna så kommer jag nog gilla dej...:D / Kidoo
[email protected]
Collab? Hojjta man.. ;)

2007-04-10 10:34

bra

This is my style, this is my rap, this is my rhymes, my life

2007-04-10 12:04
Tack för respons :)

Mrkemisten : Jag kolla in dina beats och det känns logiskt och skönt att du inte kände mina beats, Tondöv? det där var väll lite onödigt haha  Angående kompressor så tycker jag att det bara låter e-type om det oavsett vilken kompressor det än är,men detta är ju givetvis bara i mina öron och nej jag har inte käkat några piller, jag ogillar skarpt kemiska berusningsmedel.

Kiddoo: Träna?

För övrigt tycker jag att det är synd att det är så många som dissar fruityloops, jag tycker att det är ett mycket bra program,
och jag tycker tillochmed att dom "fula" synth-trumljuden är sköna.för mig handlar det om rytm, svänger beatet så svänger det, jag menar annars  blir det bara mycket glassyr och lite tårta och jag vet att det finns många beatsmakare där ute som vet att deras beats inte svänger men som gör sitt bästa för att försöka dölja det men jag vet att ni vet att jag vet vilka ni är haha ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-10 13:42
kiddoo e keff vet du va hiphop e?

Jag diggade alla beatetn men det första va grymmt som fan :P kanske blir kicka på det langar länk i fall att
Södertälje

2007-04-10 14:21
Marcosido

Inte om du är duktig på att använda en kompressor, du måste ju använda den på rätt sett. Låter det på mina beats som att jag pumpar e-type?
Fucka ur!

2007-04-10 19:59
Fett tunga beats!

2007-04-10 21:24

Mrkemisten: vad är det för fel på E-type egentligen? han är ju en tung producent och MC som kickar feta rhymes...Hahahahaha
 så här noga är jag med vad du tycker tyvärr.

2007-04-10 21:31
Gustavus P16:
Hajjar vad det handlar om Wazza polarn? allt bra?

2007-04-10 21:38

Du kan verkligen inte ta kritik.

Fucka ur!

2007-04-10 22:24
reaggaebeatet va de ända som funkade.. dem två andra va keffa

2007-04-14 03:21
DJ spell:   Jasså det tycker du.

2007-04-14 13:32
Helt ok alla 3.

App fah diss!
Nej för 111'e gången, jag HATAR dig.
Men det underlättar inte min vardag...

2007-04-14 13:34
OK!!!!!!!!!1, vid närmare eftertanke!
.. beat nummer 2, wtf!? det låter som något simpel skit min lillebror sitter och fipplar med på keyboarden,men men beat 1 var skönast!
Nej för 111'e gången, jag HATAR dig.
Men det underlättar inte min vardag...

2007-04-14 15:24
Protagonisten: Jag lyssna lite på dina grejjer och kan konstatera att din lillebror förmodligen mördar dig med fett mycket bättre saker än  du.

angående beat nr två så är det ett beat för  folk som flummar ordentligt, 

Dj spell: du behöver inte komma och agera: jag är stora katten som ska förklara läget för alla här. men tack för omtanken

angående att ta kritik så tycker jag att man kan göra det,men på rätt sätt inte händelsevis spela Allan-ballan när man kritiserar, men visst är det långt ifrån färdiga saker.

Men annars tack för props och kritik

2007-04-15 20:42
mrkemisten

vad snackar du om ? tjomme... dina beats var fan piss . svårt att lägga trummor på en loop... fan asså . håll ditt skitsnack om kompressorer och samplingar till dig själv
 ?

2007-04-15 21:14
James_Kimball

Vart i mitt inlägg säger jag att jag är bättre?

Jag är inte producent, jag har max gjort 10 beats, men jag vet iaf hur man mixar musik. Det vet jag.
Fucka ur!

2007-04-15 21:37
reggae beatet va soft!

peace

2007-04-19 00:37
Gotta love your style ;D Beatsen föll mig inte direkt i smaken, det första var helt okey.. Dom 2 andra var inget som JAG tyckte om, men vissa kanske diggar fett så vem är jag att döma :) Keep doin what'chu doin.. Älskade beatet som jag och Pajsarn kicka på, de va tung shit.

IM OUT!
Tänkte bli gangster..

2007-04-22 15:06

Det Reminez skrev var äkta, så ska det det låta dawg ;)

2007-04-27 21:20
Goa beats marcosido. big up käre vän!

2007-05-18 12:59
Första beatet var fett som fan! Brukar inte gilla freebeats, men detta var hur bra som helst, ett av de bästa jag hört inom freebeats om jag skall vara ärlig, starkt. Skönt med lite reggae rytmer asså :)

Dom andra 2 var väl sådär. inget speciellt med dom, men det var inte inte kefft heller för den delen. kanske kickar på reggae beatet någon dag, men det får vi se ;P hör av mig om så blir fallet!

One lööööööööööööv <3
aa visst serrö :)

2007-08-05 18:34
Tack Apan   det var kul att höra,,,,   One lööööv

2007-08-06 12:36
Nya länkar

2007-08-10 16:42
nya Länkar tack :)
DMA!!

2007-08-10 20:00
LÄNKAR

När ja släpper min rapp så gungar asfalten:)