I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

IceTaiL - Freebeatalbum 2006

Vår Hiphop - Beats

Moderator

2006-10-03 01:03

Ett nytt album med freebeats. Det var 12 beats från början men ja fick inte tag på någon server så ja valde ut dem 10 bästa och detta blev resultatet nu är detta gratis så det är bara att kicka på vilket beat du vill. hade vart kul att höra resultatet om du gör nåt och då länkar du i tråden eller i min gb. tack för er som diggar mina beats :)..

Låtlista:

1.Wait for me = Lite mer i stil med lugn ton och en skön trumpet som kommer in i reffen ett bra storytelling beat och love beat.

2. India wibes = Detta beatet är way djupare en de första, i min mening så kräver detta styrka och en bra text.

3. No more laydown = Detta beatet har väll ingen speciell topic förutom att det är lite looptroop inspirerat.

4. Just chill = Detta är ett beat ja gick o fram o tillbaka med att göra eftersom detta är absolut inte min stil men ja tänkte att det kanske fanns nån som vill göra nåt på det så ja mecka upp hela.

5. Comin at you = Ett lite tyngre beat som passar till lite mer skryt än dem andra beatsen.

6. No sample = Ett osamplat beat som först var en pianoslinga som ja fick till ganska bra. sen ville ja knappt lägga på trummor.. men ey va e hiphop utan trummor :D

7. Flute Vs Guitar = Detta beatet är lite mera åt känslor och budskap skön flöjt och gitarr.

8. Lissen to your heart = Denna samplen är jätte känd men detta är ju ett beat du ska ta och berätta va du känner för din flickvän no doubt.

9. Party = Ett till osamplat som ja skulle kicka på först.. eller ja har rättare sagt gjort det men det blev inget bra hoppas nån annan kan fylla ut takten i detta lite snabbare party beatet.

10. Guitar fist = Detta har legat ett tag och har igentligen inte vetat va ja ska göra med det men det är en ganska skön gitarrslinga som man kan göra nåt av.

tack till alla som tankat... Peace !

2006-10-03 02:27
egentligen borde jag kyssa dig bara för du gör detta för folket! men jag sparar mig.. roligt att du lägger upp så mycket free, det behövs här på whoa. du har verkligen utvecklats om man lyssnar på nya beats och jämför med de äldre... och har en lite egen stil, oftast hörs det på trummorna och basen. men också de oklanderliga kärleksbeatsen som du rätt som oftast slänger upp! ;D

Wait for me - riktigt skönt, en riktig kärleksdänga som förmodligen kommer flyta här på whoa! galet skön sample måste jag säga.

India Wibes - Skönt med lite orientaliskt ibland faktiskt! :) Inte riktigt min stil, men jag rappar ju heller inte så att.

No More Laydown - Hm, känns bara tomt och ganska färglöst enligt mig... Hade varit roligare med lite fler melodier så att säga.

Just Chill - Badang! Skönt piano, väldigt relaxing faktiskt ;) Hm, vet inte ifall jag vill höra någon kicka på det riktigt. Tycker det är tillräckligt soft med bara beatet.

Coming At You - Skönt, vet inte vad jag ska säga. Förutom att jag känner mig som en indian med fjädrar när jag hör det.

No Sample - Jävligt skönt tycker jag... Tycker de va tur du la trummorna, det blev bra! :) Reffen diggas mycket, soft när den andra melodin kommer in.

Flute vs. Guitar - Hm, gillar verkligen inte trummorna när reffen börjar och slutar. Melodin var väl soft, men inte något speciellt tycker jag.

Lissen To Your Heart - Här har vi det typiska IceTail beatet. Jag klagar inte, tvärtom.. Tycker det är riktigt skönt, får eksem i öronen bara jag tänker på all wack skit som kommer droppas på det. Men det var sjukt skönt, du fick till det kanon! :)

Party - Hm, vet inte ifall det är jag osm är fläng. Men jag fick ingen större partykänsla på beatet, tyckte bara synthen var jobbig.

Guitar Fist - Detta var väl helt okej. Klagar väl mest för att det inte är min stil, men tyckte även det var lite tomt stundvis. Skönt när den andra gitarrslingan kommer in. Och i reffen med, reffen var det bästa.

Hoppas du inte kreverar och får krupp av all kritik. Men jag diggar albumet mycket! Speciellt eftersom allt är free.. Det är iallafall sjukt mycket bättre än plattan du & gurkan (om jag inte minns fel) släppte senast. Roligt att se att du utvecklas mannen!

Peace
 - 654 -

2006-10-03 03:12
jag orkar verkligen inte kommentera alla beatsen fan jag e trött:D

MEN DET FÖRSTA SKA JAG TAMIG FAAAAAAAAN SOVA TILL INATT ASSÅ DRÖMMA OM 1 PLATTA BÄRS O O FUCKT UP TIDER:D ahahaha dom andra va coola som fan alla e bra kommer säkert va många som kommer släppa nått påå detta :D
living life like it´s suppose to be, but this muthafucking hard life keeps calling me.
Moderator

2006-10-03 04:16
Tack så mycket verkligen ka fattar inte hur du orkar mitt i natten men det lät fan toppen det där du skrev alltså !... mcbusta i'm feeling you ;D Peace !

NY LÄNK OCKSÅ FÖR DEM SOM HAR DET TRÖGT MED ANDRA !

FREEBEATALBUM 2006

2006-10-03 09:41
Tack för en fin nerladdning .. Kommenterar . snart ;) ..
Wethoz Production<br>Beat producent o rääääpper ..

2006-10-03 09:57

Wait For Me -  de klassiska sköna du gör lungt o bra. riktigt fett blir säckert me på albumet som görs.

Guitar fist - Riktigt skönt beat men inte min stil men säckert många som diggar de här endå skönt på ett sätt..

India Wibes - Öron Orgasm behöver ej säga mer;)

No More Laydown - Lite för mörkt för min smak men skön slinga..

Just Chill - Beatet låter som själva namnet Helt chill. Skulle gå o slänga nåt mega soft över de hela.

Comin At You - Riktigt skönt instrument i låten. bra gjort man..

No  Sample - Här hör du varför jag älskar dina beat's ..

Flute Vs Guitar - Du slutar aldrig lägga de fett va?.. haha:D

Lissen to your heart - Allt ligger fett i låten du kan dina grejer de märks.

Party - Lust o droppa en session på denna här häftigt beat.

Ice du har gjort ett väldigt bra jobb. borde finnas mer som dej som lägger tid o slänger ut massa freebeat album.

du vet va du håller på me de märks i alf..

forsätt kör så här . the king off beat.

Peace man.

2006-10-03 12:16
Nice som fan :D några blir att kicka på :D peace
Då var man signad då :D "Da sounds of the streets" - 3års kontrakt

2006-10-03 12:30
riktigt sköna beats

2006-10-03 12:33
ohh mannen grymt fina beats =)

2006-10-03 14:12
Flute Vs Guitar är me i albumet nu.. blev riktigt fräsh låt. tack för den..
Moderator

2006-10-03 14:53
Feting beats man!:D Peys
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu

2006-10-03 15:06
ohw ohw ohw Ice! shit du är för generös mann..
lägger upp beats titt som tätt och dom sitter. nu ett album där ett flertal beats som folk kommer kicka på.
Listen to your heart. precis som KA sa.. kommer nog kickas hårt på detta beat kan ja lova.

Men jag säger bara keep em' comin brow!

peace :P
Dude tell me something....

2006-10-03 15:18
Jävligt tunga beat icetail. Fortsätt på. Du utvecklas väldigt bra :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-03 15:21
går inte å ladda ner:(
:D

2006-10-03 15:32
Att folk inte är tacksamma.

enormt feta beats ey yo

2006-10-03 15:41
ny länk! :D
http://www.myspace.com/p2da1

2006-10-03 15:44
Yeah Jonas fan vilka gryma beats, blir lätt att jag komer kicka på dom :)

Fortsätt så här mannen , diggar värkligen dina kärleksbeats du gör du har nått speciellt i dom asså ;)

PEace out man vi syns ;)
Hur galet är inte det dåe? Helt sjukt galet...

2006-10-03 15:54

Ny länk tack:)

DD Productions 2oo7

2006-10-03 15:55
icetail e verkligen e helyllekille  hade jag varit tjej ice så hade jag inte tvekat en sekund... beatsen e riktigt fresh!!  ice 4 president :)

Pz
Planet 80!
Moderator

2006-10-03 15:56
http://www.sendspace.com/file/40gmu3

LÄNKEN !

tack alla som diggar fan va kul !

2006-10-03 15:57
yeeeeeeeeeeeeeeah :D

2006-10-03 15:59
Tackar för ny länk, så snabbt! Tankar nu;)
Kommenterar senare:)
Pz
DD Productions 2oo7

2006-10-03 15:59
länken funkar inte i alla fall inte för mig :( fan!

2006-10-03 16:04

nu fick jag de o funka :) tankar nu!

2006-10-03 16:05
funjkar inte majn
Ibancito <-- | where. Rythm Is Life, And Life Is Rythm ! checka dom senaste låtarna --> www.myspace.com/ibancito

2006-10-03 16:09
tankish
Get MAD and change

2006-10-03 16:14
kirra nån bättre länk, alla slots är upptagna på alla tre länkarna :\
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Moderator

2006-10-03 16:21
Ja håller på o fixar 2 nya länkar från speedyshare... annars om det nån som har en server hade det vart bra :P Peace !

2006-10-03 16:25
kom igen :(
Ibancito <-- | where. Rythm Is Life, And Life Is Rythm ! checka dom senaste låtarna --> www.myspace.com/ibancito

2006-10-03 16:26
=/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-03 16:42
satt o letade ett beat o använda för nån dag sen på listen to your heart samplingen, hade det inte varit för clapen hade jag använt det direkt.
Nu vette fan :S Förstörde ganska mkt i mina öron :S
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2006-10-03 16:43
Första beatet var lite mycket dansband i reffen =/ . menmen diggar resten :)

Moderator

2006-10-03 16:46

NYA LÄNKENNNN !

2006-10-03 16:46

kan inte ladda från den juee länken e fucked.

aah så kan de låta! ..myspace.com/haffilagom

2006-10-03 16:51
alla länkar e så busy, men den senaste funkar fint för mig
work some magic

2006-10-03 16:52
aah shiit såg inte den:) skla ladda ner nu lyssna, kommentera sen!

2006-10-03 17:14
Så där ja, nu har man äntligen laddat ner, efter att vara så trög inte och kollat efter allas kommentarer och hittat en ny länk, haha, men nu iafall ska du få lite kommentarer från min sida.

Börjär helt ärligt med spår namn sen kommentar, haha
siffran finns åxå:P

1.Wait for me - Jag älskar introt, riktigt najs, basgångarna är underbara, ja gillar trummorna, allt sitter perfekt på detta beatet, det ända dåliga ja kan säga om detta är , synd att det är freebeat, hade gärna köpt det för exklusivt bruk. men detta är bland det softaste "snyft" beatet ja hört, lite konstig känsla fick ja när det komm in på refrängen, lät skummt, men det funka iafall perfekt, och tummen upp för detta beatet, riktigt najs, inget illa att säga om det faktiskt. Hoppas nån droppar lika fint som det låter .

2. India wibes - Ja tycker inte om introt alls, ja tycker det lät skummt, men sen när det kommer in i verserna och refräng, låter det en anning bättre, du borde tagit bort dom slagen i början på introt, och ja vet inte vad som skulle ändras mera faktiskt, ja tror mera att det inte är mitt smak detta beatet, men du ställer upp det snyggt, ja irreteras på dom "snabb gittarerna" där bak som kommer, men najs refräng:)

3. No more laydown - Fick ingen looptroop känsla på detta faktiskt, men det var najs so fan detta beatet. Ja diggar det extremt , enkelt simpelt, det ska vara så! Anntagligen har ja för hög bas, eller så e det hög bas på låten, för basen överreaggerar på detta beatat extremt, lite irreterande.:)

4. Just chill -  Just chill fel namn, Extrem chill hade passat in mera. detta är ritkgt najs beat, ja diggar det rijält, och trummorna e najs, detta är en typ smak av mina beats, ja tycket det är enkelt, ja tycket om enkla beat, inte så röriga och så vidare, detta har du gjort soft som fan, ja diggar det rijält faktiskt, och refrängen e så skönt, med det pipiga som kommer bakom, det kan allså inte bli bättre, fast det e free, så tror ja att ja kan kicka på detta, utan att ha ångest:) hehe riktigt najs e det.Fick mera loooptroop känsla här:D

5. Comin at you - Introt irreterande, Det låter i form med Gunooooot stil, hehe, det är najs, lite gangsta, amerikansk stil överdet hela, sån en gangsta ska droppa på typ hehe om du hajjar vad ja menar, men ja tycker inte om detta beatet alls faktiskt im sorry, ja tycker det är lite irreterande med allt små ljud där i bakgrunden, och den refrängen gör mej pissnödig på nått sätt efter ja här allt små ljud där bak får känsla av snabbt rinnande vatten, droppar eller nått.

6. No sample - Riktigt bra osamllat shit, det gillar ja faktiskt, och detta är najs, för osamplat e lite mera eget då, och detta är najs, men det låter tomt på nått sätt, ja vet inte, nått kanse fattas på detta beatet, men ja vet inte själv faktiskt. Med det är najs som fan!

7. Flute Vs Guitar  - Ja tycker om introt som fan! och måste säga direkt detta är mitt favorit beat hittils ja hört av alla dina beats du har släppt och sånt, för ja tycker om detta som fan, riktigt jävla najs beat, allt sitter som det ska , allt e perfekt. ja vet itne, får öronorgasm av detta beatet direkt, ja älskar det verkligen inget annat att tillägga klnappt, du har fått in varenda detalj perfekt, varenda ett ljud sitter som det ska , det är underbart snyyyggt som fan faktiskt! KEEP THIS REAL! Nån bra behövs på detta. förstör inte beatet nån!

8. Lissen to your heart  - Ush , tyvär ice tail detta diggades inte alls, ja vet inte varför, allt låter ush .. ja vet inte varför ! hehehe..bara inte min typ, vill inte lyssna på det mera, sorry, finns alltid nån som gillar

9. Party - Dhiiiiiiiitiiiiiiiizniiiiiit! hahaha Shizzle fo my nizzle! haha, detta är the shiit, fan va skönt beat, helvete va beatet sitter perfekt, detta är underbart najs alltså riktigt jävla tajt beat, helvete. Upp for this motha fuckas, detta behövs nån jävel med skarp röst! MC busta skulle passa in i detta som fan tror ja.

10. Guitar fist - shit, introt är mördande bra, Ja tycker beatet är okej, men det låter rörigt som fan på nått sätt, ja vet inte varför, men det är najs på sitt sätt så, har inte så mycket om detta beatet, det är smak känsla på detta.Refrängen ÄLSKAR DEN!.

allt som allt, detta albumet är skit bra, najs jobbat och det fanns vissa spår ja inte gillar, men dom ja gillade gillade ja extremt mycket, och det är skysst att nån bjuder på album som e free, händer inte varje dag, och hittils vet ja att du droppat 3 st, och du gör ett jväla najs jobb bara fortsätt, en 4a av 5 får du!

2006-10-03 17:19

Fan fixa länken dom funkar inte :(

HANINGE

2006-10-03 17:30
wait for me, det blir det kick på håller på o skriver nu =) .. Peace. softa beats.
Get MAD and change

2006-10-03 17:42
NY LÄNK BEHÖÖVS!!! ;)

Moderator

2006-10-03 18:17
Nån med server :D.... tack så mycket elfaco :D kul att det gillas ! Peace !

2006-10-03 18:29
Eklund & Otis - Varför inte hjälpa honom. Smakprov från album. http://www.speedyshare.com/593451685.html

Beatet från icetail's nya freebeat album.

2006-10-03 18:54
De va himelska beats där du:) checka eklund ft otis i audioforumet så får du höra ett av beatsen vi kickat på iaf:) PEace
http://www.myspace.com/mowglibeats

http://www.myspace.com/otisrap
Moderator

2006-10-03 18:57
tack så mycket gubbar... Laneby hokkar server snart !

2006-10-03 18:59
okej bra, blev lite orolig där. :) tack i förhand.
EGOFLOW.

2006-10-03 19:20
detta va GULD !!!!!!!!! , gillade indean beatet mest :)
This is my style, this is my rap, this is my rhymes, my life

2006-10-03 19:21
Ny läänk!!;D
www.nivolitas.tk.<br>www.myspace.com/nivolitasmusic<br>

2006-10-03 20:45
fuck, fixa annan länk :D haha vill ha dom genast :P
EGOFLOW.

2006-10-03 20:49
fanns nåra godbitar men listen to your heart sög balle om man jämnför med mitt beat på shazaam's sulten mixtape som kommer ut till julen ;)

2006-10-03 20:50
funkar det för andra och inte mej ? :P haha
EGOFLOW.

2006-10-03 21:08
yeeeees. skönaste fortsätt som du gör :)
EGOFLOW.