I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Reason Hjälp

Vår Hiphop - Beats

2005-01-08 23:53

Reason Hjälp

jahar nyss skaffat Reason . men ja får inte fram något ljud? hur ska ja göra för att få fram ljud?

ojoj

2005-01-09 00:01
E du bäng eller?
Din pappa är någons mamma.

2005-01-09 00:31
Läs manualen?

2005-01-09 13:19
Är de ingen som vet?
ojoj

2005-01-09 13:27
fel forum!
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2005-01-09 13:47
Beats? man gör vell beats i Reason eller har ja fel?
ojoj

2005-01-09 14:25
den här tråden ska vara i "producenter och dj:s"
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2005-01-09 16:42
kolla så att inget e mutat hah..
a hungry mob is an angry mob!

2005-01-09 18:43
Hjälp honom istället för att skriva att det är fel forum.. så slipper han skriva/du läsa ännu en tråd..

bame
gå in på preferences och ställ in ditt ljudkort där.. om du har midi in ställer du in det där också..
Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen

2005-01-09 22:23
okej tack broder=)
ojoj

2005-01-09 23:06
borde startas ett nybörjar hjälp forum..
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2005-01-10 00:46
Spyder P22
Och ett för tjejer, utomjordingar och för folk som inte kan säga R

=)

äsch då utvecklas man ju aldrig.. jag tycker iaf att det är bra som det är nu.. och alla har ju faktiskt varit där nån gång

2005-01-10 02:25
broder: nej faktiskt inte, man installerar inte ett musikprogram, och frågar i ett forum hur man får fram ljud, det gör man bara inte, det är så lågt så det finns inte, ja menar om du ska göra musik så ska du fan ha lite talang o lite känsla för va du håller på med, o få fram ljud , asså ja har inte ord för hur det känns att läsa en sån här tråd, för fan, experimentera lite! gahhh
hur svårt kan de va att leta runt lite vad som är fel, hitta felet, och fixa det!

gaaaaaaaaaaaaaaahh

:)
ta det inte personligt. no offense
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-01-10 03:07
jag håller med.. asså det borde finnas ett nybörjarforum.. alla producenter o dj's inlägg är i stil med "hur får jag ljud här, vad är vst, hur lala hur lala.." ett hjälpforum vore på plats
largemoney ent.

2005-01-10 03:10
m o i det hjälpforumet på såna idiotiska frågor som "hur får ja ljud, vad är vst" ska svaret ENDAST vara "leta själv eller läs manualen" vafan ska alla få allt serverat ?
nä man måste kämpa. och för att få fram ljud e inte att kämpa, de e inte ens att börja !

nej jag är inte alls grumpy :)
får bara lite spel på folk som inte kan lära sig själva, eller läsa manualen innan dom frågar. peace.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-01-10 08:07
vem har lust att hänga i det forumet då? och hjälpa alla nybörjare? bättre att nån som kan från början leder dem rätt.. det finns alltid någon snäll, vänlig och nybörjarälskande man som kan hjälpa... sen kan man ju ha en faq med de vanligaste frågorna.. eller nåt

Sen jag första gången installerade Reason och jag lyckades lära mig hur man spelar in från keyboarden tog fan ett halvår att fatta :P

om någon hade hjälpt mig då hade det tagit en minut

sen självklart är det ju viktigt med talang.. men om man inte ens får chansen att visa den för att man inte riktigt fattat det här med ljudkortsinställningarna är ju ingen höjdare..

2005-01-10 13:14
ett halvår?

mannen, på ett halvår lärde jag mig göra en hel låt i reason.
Om det tog dig ett halvår att lära dig spela från en fuckin klaviatur borde du inte tänka på att du kanske ska göra nåt annat då..
no offense..
men liksom, hur svårt är det att spela från en klaviatur..
Stoppa in den, sätt på den om det behövs, sätt igång reason, edit/preferences.. leta, säg "aha" o sen funkar det?

åhhh ja får spel.

puss

2005-01-10 13:28
hahaha.. jobbigt om de ska ta ett halvår.. nämen asså sånna frågor överröser forumet och man bara lessnar på att se sån skit hela tiden.. det är aldrig nån vettig diskussion eller nått sånt bara massa frågor som folk borde lista ut själv
largemoney ent.