I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lite frågor som behöver svar

Vår Hiphop - Beats

   

2004-11-03 18:13

Lite frågor som behöver svar

hej alla whoare :D


nu är det så att jag har lite frågor och funderingar :)

1: jag har börjar mixxa lite musik och använder mig av Acid pro 4.0 och jag tycker det är lite klent :P det är svårt att göra om röster så att man låter som en robot osv .. ni förstår poängen .. ( Jag håller inte bara på med hiphop ) så jag skulle behöva lite råd vilket program jag ska inhandla ( ~ 4000kr ? ) som jag kan använda som upfyller mina krav ( kommer längre ner )

2: som ni läste här åvan så håller jag inte bara på med hiphop beats etc .. så jag funderar vilket program dom använder för att få så grymt sköna slingor till låtar ( pitcha en slinga låter dock coolt men less på det .. ) jag har testa Fruity loops det var okejj men jag vill testa lite fler och så så ... komm med ideer . det är alltid roligt med någoting nytt . Frutiy går det göra ganska många saker men det är inget direkt bra program vad jag anser ? ( vi har juh alla olika åsikter ) :)

KRAV för program

* inte allt för dyrt , och drygt program som inte har någon alls hjälp avdeling så man kan få hjälp ?

* programmet ska ha kvalite, inget program som acid eller liknande det är dock bra men ? det är för simpelt , när man börjar på något nytt så använder man samma effekter gång på gång och så blir ltie jobbigt i slut ändan för det låter nästan likadant ...


jag vill helst att så många som vet något kan skriva här nedan och inga kommentarer som "lol noob" / "sök själv" eller etc

jag försöker få lite hjälp :s tack /hemlig !


ps : jag vet att det är många felstavningar .... tack jag är trött :Ds

Moget