I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tical Vs. Mörkrets Barn [8 Svenska]

Vår Hiphop - Battle & Cypher

2009-05-07 16:42

Tical Vs. Mörkrets Barn [8 Svenska]

Ingen har svarat, oberoende battle.

Tical:

Jag battlar & slåss & jag bangar fan ingen
kan bli on fire, som med det du tankat i bilen
Du har sprit i tarmarna, jag har tarmar i spriten
Ställer bara en fråga: Hur fan hamnade du på beaten?
Du släpper så mycket skit att du svamlar i skiten
Möter mig? Efterbliven.. Du måste ramlat i trappen
För jag är över ditt huvud, som fallande vatten
klipper till dig & förklarar att jag härmade saxen

Mörkrets Barn:

Ärligt talat det här är min andra battle
O fyfan! Det känns som om jag battlar samma jävel
Jag skoja kompis, du har aldrig nånsin haft stil
Du kan se mig rulla på gatan som en glassbil
För vem fuck är du? som tror att du kan skrämma barn
Jag skulle haft mer fans om det var din hemmaplan
Tical aka keffa whoa snubben som växt känsligt
Snacka inte om vinnaren, har ägt dig textmässigt

Först till 7. RÖSTA!

2009-05-07 21:45
V, Tical. bättre punches.

2009-05-07 22:55
Tycker att Mörkrets Barn redan har utvecklats lite, men det är lite fillers här och var. Första två raderna var rätt najs, men "O fyfan!" såg lite mongo ut. Raderna efter suger bara snopp. Möjligen "Jag skulle haft mer fans om det var din hemmaplan" funkar.

Tical lägger ju "klipper till dig & förklarar att jag härmade saxen", som är rätt fet enligt mig. Tycker rakt igenom att du rimmar snyggare och har lite bättre teknik.

Tical får min röst, men fortsätter att imponeras av Mörkrets Barn.

2009-05-07 23:25
okej Hanut, dock är jag lite sne efter Anenkefali, tycker att du skulle kunna se rimmen också vaffan?! ajja okejokej 2-0

2009-05-08 21:53
någon som tänker rösta?

2009-05-09 18:03
jappjapp 2 - 0 till mig då :)

Kom igen nu peeps, & rösta!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-10 00:45
Jag ser rimmen om du syftade på det, inte särskilt grymma rim. "växt känsligt - textmässigt" är rätt weak till och med, i och med att du skriver "växt känsligt", vilket är fullständigt taget ur luften för att få det att rimma lite längre. Om du ska förlita dig på rimmen får du rimma asjävlabra, för det är trots allt så att innehållet spelar stor roll. Antingen så rimmar du skitbra, eller så blandar du bra rim med bra innehåll. Endast bra innehåll funkar tyvärr inte, i alla fall inte för min del. I ditt fall var det halvmediokra rim (dock inte dåliga, förutom det jag nämnde) och lite halvmediokert innehåll också. Om du jobbar på så kommer det nog bli fint, men nu är du inte riktigt där.

Det viktigaste är egentligen att undvika total nonsens, som "Tical aka keffa whoa snubben som växt känsligt" och "Jag skoja kompis, du har aldrig nånsin haft stil" (hade ju absolut ingenting med raden innan att göra, så vad fan skojar du om, och när påstod du något om stil tidigare? Du antyder här saker som inte finns, ser ut som att du bara klistrat in något som du skrivit tidigare, utan att försöka få något att höra ihop). Sen är ju "
Du kan se mig rulla på gatan som en glassbil" ganska tråkig, liksom, du tror inte att andra har rullat på gatan som (insätt fordon eller rullskridskor eller permobiler eller skateboards eller vad fan som helst) före dig? Inte särskilt bra i grunden heller, inget man fastnar på. Sen är rimmet där (som du antagligen tycker är dope) "nånsin haft stil - som en glassbil" varken onpoint eller särskilt användbart, då "som en glassbil" inte känns så lockande att lägga en bra liknelse på.

Kanske lät grinigt, men du har potential tycker jag ändå. Jobba på!

2009-05-12 16:32
Vota nu för hilvide
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-18 19:57
mörkrets barn lätt

2009-05-19 15:15
tack shadope!

2-1 till tical.... nån annan?

2009-05-19 17:55
Droppar min röst på mörkrets barn ;)

2009-05-19 20:52
Mörkrets barn får min :)
 sanera klotter och måla allting vitt

2009-05-20 11:29
Tical.

2009-05-20 11:47
Tical, bättre ;P
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-05-20 12:42
Tycker ingen av er var speciellt bra om jag ska vara ärlig men

tror faktiskt att Tical får min röst

V; Tical

2009-05-20 13:06
mörkrets barn har min röst, bättre flow i texten känns det som...
typ, eller?

2009-05-20 20:36
antar att ek och DMat rösta?

ajjt 5-4 till Tical isåfall

mer röster!

2009-05-21 15:53
Tical får min, känns som att han vet vad han snackar om, har mer erfarenhet, no hatin på DarkChild dock.
Flyter som en död fisk

2009-05-21 16:47
mörkrets barn ;D

2009-05-21 18:44
tack tack, någon mer?

2009-05-22 00:25
mörkrets barn var jo snäppet bättre, snyggt rimmat!

vote: M Barn
www.DekanMusik.se www.DekanMusik.se www.DekanMusik.se