I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dittin vs Emerald

Vår Hiphop - Battle & Cypher

2008-03-08 20:09

Dittin vs Emerald

Jag och Dittin tycker inte om varandra. Läs och votea.

Dittin89 försöker förolämpa en smaragd:

Emerald är det ditt namn wtf?
Gjort idag? Vart på Hm och köpt nagellack?
Kan sätta mitt liv på att du är född genom delning
14 år med talfel , vi ses på min spelning!
Du har dyslexi och stammar och inte råd med mic
din mamma skickar tackkort med överskriften "Shit"
Skriver låtar varje dag och du lever för det??
kan det inte bara vara så att du suger kuk i hemlighet?

------------------------------------------------------------
Emerald Svarar:

Dittin89, du är 18 bast, yes?
Skriver mina rader och du sitter fast, yes?
Men, jag ska glida in på scenen, ta över hela publiken
För Emerald och Dittin, de är battle igen
Undrar om han vågar svara eller om han är upptagen
Med att våltda min mamma, som han sa tidigare i dagen
Haha, mannen du är fett ägd, för morsan hon sa nej
När du sa med din mesröst; "Får jag knulla dig?"

Försten till 7 som alltid

I am The Emerald!! Rap and Hiphop is my life :)

I'm gettin' a blowjob, as I'm writing :O

2008-03-09 20:12
Haha våldta Emerald mamma, du måste ju vara äcklig men ändå min vote går till Emerald :D
Dittin din kuk är ändå för liten för att våldta nån med battla mig också din kamel
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-09 21:41
haha Dittin blocka upp? fåntratt :P och fuck att jag skulle gå på din spelning, har haft temporärt tinnitus, och det är icke mysigt ^^

Rappare

2008-03-10 13:20
emeralds rim e ju... typ... vad e de?  bast/fast, publiken/igen, tagen/dagen, nej/dig...
inte bra.... dittins rim e väl inte så jävla bra de heller men de e bättre än emeralds...

vote: dittin

2008-03-10 13:45
sluta kompisrösta! emma rimmar inte alls och dina rader finns det ingen mening över? vad är din poäng med texten?

vote dattin
 Jag hatar inte. Det är bara du som är värdelös.

2008-03-10 14:33
ja skriver bara för den ja tycker är bäst, spelare nån roll om vi är kompisar eller förrutom att de inter räknas, bara för att ja inte rösta på ´dig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-10 14:50
Spiken91 P16

La inte ner allt för mycket tid på battlen, skrev bara upp några rim, sen skrev jag Lunkan battlen precis efteråt, sen så hade dittin fördel för att han fick svara :P och lunkan jävla fåne, orka emma? haha lunkan låter som ett smeknamn för rövhål elr nåt^^ retard

2008-03-10 14:57
Weedo93 P14  du kan inte läga att emerald är bättre om du inte är han kompis. det går inte. emerald träna vidare :) 14 år , inte så mkt innom hiphop .träna mer så blir du säkert bättre.

2008-03-10 15:05
varför har du blivit snäll helt plötsligt? :P

2008-03-10 15:10
men va fan unge! Ja skrev det på skoj varför ens lägga ut det? Svarar seriöst om du gör en låt inget annat.. Skriva en sådan text kan man i 3:an
"Jag hatar citat"

2008-03-10 15:14
men lol? jävla fåne, dra åt fanders äckliga dittintönt, har inte skrivit till dig ens, brat. haha kunde du skriva en sån text i trean har du inte utvecklats mycket.

2008-03-10 15:16
och orka skriva saker och sen blocka mig? tönt. sen så suger dina låtar :P säger inte att mina äger, men har inte tagit musiken på allvar föränn nu, och du kan inte skriva känslolåtar iaf^^

2008-03-10 15:24
haha gillade denna line :)
 Skriver låtar varje dag och du lever för det??

Vote dittin

och ja seriöst, lär dig rimma emerald...

2008-03-10 15:28
haha omega, först och främst, friendvote, pucko? sen så är du bara pissed för att alla har röstat på mig i våran battle, äckel. palla hoppa på mina rim när du inte ens kan komma på nåt bättre än "kung/pung" haha, värsta nödrimmet, bratäckel. fet lust jag har att drämma till dig.

2008-03-10 15:29
och sen så :

"Skriver låtar varje dag och du lever för det??
"

Musik och sexuell läggning har inte ens med varann att göra, så inget jag behöver ta åt mig av, de är snoppigt osammanhängande.

2008-03-10 15:35
försök inte ens. Ditt ordförråd är mindre än dina kalingar. Jag funderar på starkt på en seriös diss mot dig så passa dig
"Jag hatar citat"

2008-03-10 15:37
Weedo93 P14  du kan inte läga att emerald är bättre om du inte är han kompis. det går inte. emerald träna vidare :) 14 år , inte så mkt innom hiphop .träna mer så blir du säkert bättre.

och du säger att vi är barnungar lär dig stava för fan

2008-03-10 15:43
haha dittinman, mecka gärna en diss på mig, jag skulle förmodligen bli mer hypad än du för de xD sen så vad fan vet du om mitt ordförråd? tönt

2008-03-10 15:43
jag funderar starkt på att leta upp dig och slå in fejset på dig jag med, är det inte du som ska passa dig? tönt, tror att jag är rädd för en diss, jag vill fan ha en diss, skicka gärna!

2008-03-10 16:09

Jag kan stava, men det kan bli fel ibland när man skriver snabbt :)

2008-03-10 16:59
3m3r4ld P14

Ang. Din "diss",

Dittin89, du är 18 bast, yes?
Och?

Skriver mina rader och du sitter fast, yes?
Vart skulle han sitta fast?

Men, jag ska glida in på scenen, ta över hela publiken
En rad med en mening! Men vad spelar det för roll?

För Emerald och Dittin, de är battle igen
Och?

Undrar om han vågar svara eller om han är upptagen
Det märker du?

Med att våltda min mamma, som han sa tidigare i dagen
ja?

Haha, mannen du är fett ägd, för morsan hon sa nej
Första "dissen" i hela låten.

När du sa med din mesröst; "Får jag knulla dig?"
Jahaja.

Dittin hade iallfall någonting att skratta/fatta. Din text var hemskt dålig.

Röstar inte för då ses det som en Friend Vote.
bla.

2008-03-10 17:47
som sagt skrev inget seriöst svar. Knäcker han ändå, stackarn..
"Jag hatar citat"

2008-03-10 17:51
Dittin var bättre av er två, men anledningen till att jag ens röstar är för att emerald verkar vara en typiskt jobbig whoa-snorunge. Stila upp dig förfan, du kan inte dilla omkring och vara låtsashäftig bara för att du skriver meningar som rimmar.

Vote Dittin
www.FREEBEATS.SE - Uppe igen!

2008-03-10 17:54
3-0 utan mina mates
"Jag hatar citat"

2008-03-10 21:35
alright mayn, blir väl lite knäckt, för din text var bättre, men som sagt, la in ner någe angegemang på "dissen", sen utmanade jag ju dig, men du vägrade skicka en diss, så var tvungen att skicka en själv. och vadå att jag verkar vara en typisk whoa snorunge? så om jag hade vart 19 år hade jag vart en typisk "whoa-kukhuve" elr nåt? fåntrattar

2008-03-10 21:39
fattar inte att alla ska spela på att jag är så ung? hedde är lika gammal som mig (han kanske fyller 16, vad vet jag) men ändå, hade en 20åring drygat på som jag gör (vilket jag aldrig gör utan anledning, bara om jag har nåt starkt emot den jag drygar med) hade inte det vart nåt fel då? jävla dubbelmoral :P

2008-03-10 22:16
en 20 åring som håller på anser inte jag vara en "20 åring"

och jag är 92a ^_^
bla.

2008-03-10 23:38
alright, i vilket fall är du en av dom yngre på whoa :P och sen var det inte du som utpekade mig som whoasnorunge.

2008-03-10 23:57
visa respekt mot de äldre mer erfarna rapparna som har saker att lära ut. Jag ser upp till de flesta här på whoa som är trevliga oavsett ålder. Men sånna som Du vet jag inte vad man ska göra med.
"Jag hatar citat"

2008-03-11 00:04
jag ser upp till och respekterar alla som jag tkr om, men nu kommer jag inte ens hur vår beef startade. kolla min friendlist så har jag lagt in alla dom som ligger på topp och som syns mest på whoa, tex asma, RMK, taytay osv, men också dom som är bra rappare, elr låtskrivare, som tex blatten, en asschysst snubbe med! men såna som dig förstår jag mig inte ens på.  men (haha) kan du berätta varför vi ens började bråka?

2008-03-11 00:11
du och din lilla vän tålde inte att jag ogillade era "texter". Sen blev ett jäkla liv på dig. Skriv i min gb om det är ngt. Tråden är till för röstning
"Jag hatar citat"

2008-03-11 00:13
jomen det blir lätt, när du har blockat mig? nejmen, du var lite otrevlig i den tråden? okej att du dissar oss, men måste du håna våra nick elr så?

2008-03-11 18:57
Jag kanske dömde dig lite hastigt emerald, men av det jag läst så får jag intrycket att du använder mer käft än huvud när du försöker försvara dig eller smutskasta, något som jag bland säkerligen många andra finner väldigt omoget. Desto äldre man är och desto värre attityd man har mot folk desto fjantigare tycker jag att man är. Du som är ganska ung kan jag förstå behöver göra mer väsen för att få uppmärksamhet. Det gäller väl att ligga på en skön nivå, varken mesig eller irriterande uppkäftig.

Så, gratis beteendebok till er

2008-03-12 20:07
Jag bad inte om ursäkt, för du betedde dig efter min beskrivning ovan, enligt mig. Visst kanske du är schysst mot de som är schyssta mot dig, men det betyder ju inte att du beter dig moget eller har en bra attityd? Det finns riktiga jävla fittskallar som är schyssta mot sina polare men på sin fritid sparkar ner kärringar, eller hur? Jag tar min attityd i jämförelse, om någon kritiserar mig eller smutskastar mig så svarar inte jag med "asså jag vill komma å smälla käften på dig bögjävel hora fitta kuk snopp" eller liknande utan jag svarar klyftigt och försöker äga med ord - för vi sitter tyvärr alla här bakom skärm och att du "vill slå någon" säger inte så mycket om vad du har att komma med.

Ännu en bok :P

2008-03-12 22:57
Hehe, jag försöker inte tracka ner på dig eller nåt, säger bara hur jag reagerar på olika kommentarer och hur jag avgör om någon har skön eller oskön attityd (skulle inte förvåna mig om hälften av whoa tycker jag har en oskön attityd bara för att jag inte beter som majoriteten här). Jag tycker iallafall att en skön attityd (rörande comebacks, mottagande av kritik osv) är när det märks att man tar det med en nypa salt eller åtminstånde kan hantera det på ett moget sätt.

2008-03-13 00:44
emerald, fyfan. När man ser personer som skriver saker som att det var bättre förr då det inte vara så många småungar, så är det sådana som DIG de menar.

jag funderar starkt på att leta upp dig och slå in fejset på dig
DU ÄR FJORTON! Spelar ingen roll om du har "fetaste backupen" du är fjorton! Det finns en anledning till att många ungdommar(14,15,16,17 osv) inte visar sin ålder (som mig) för direkt då man visar att man inte är 21 så förknippar de en med en sådan som dig.

Be cool stay in school!
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2008-03-13 20:20
Det ska vara

jag funderar starkt på att leta upp dig och slå in fejset på dig
DU ÄR FJORTON! Spelar ingen roll om du har "fetaste backupen" du är fjorton! Det finns en anledning till att många ungdommar(14,15,16,17 osv) inte visar sin ålder (som mig) för direkt då man visar att man inte är 21 så förknippar de en med en sådan som dig.

DU skrev att du skulle slå in fejset på någon, glömde bara kursiven...
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2008-03-13 20:26
jag funderar starkt på att leta upp dig och slå in fejset på dig jag med, är det inte du som ska passa dig? tönt, tror att jag är rädd för en diss, jag vill fan ha en diss, skicka gärna!

Där har du hela ditt inlägg, jag dömmer dig iför det du skriver och  hur du skriver det. Om du inte har lust att ringa och berätta hela din livshistoria och hela ditt liv etc så är detganska svårt att du dömma dig förutom för just det du skriver. Jag är inte personen som startar bråk på whoa, du är.

Roligt att du känner många 15-åringar som har det, du kanske inte har lust att rabbla upp iaf, låt oss säga fem?

Att jag ens tar en diskussion med dig vet jag inte, antar att jag har lite undantryckta känslor angående personer som dig. Nu dömmer jag dig igen, jag vet, få mig att ändra det ist för att försöka leka smartass.

2008-03-13 20:40
Jag tycker att "jag funderar starkt på att mecka en diss på dig, passa dig noga" är minst lika omoget som att du skulle slå honom, dessutom är han 18. Det kan vara så att jag verkade fientlig och antagligen för att jag var sur, är bara så jävla trött på dryga ungar som tror dom äger hela världen. Säger inte nu att du är en utav dem men jag fick iaf uppfattning att du var så.

Ålder, gissa? ;)

2008-03-14 17:24
Det finns verkligen folk i 15årsåldern som har skön och mogen attityd här på whoa, kommer ihåg att -Omega- var nån jag själv tyckte var klockren i någon annan tråd och han är väl runt 15 har jag för mig.

Visst, det kanske stämmer att en 15-åring har lite mer att visa när det kommer till attityd och beteende, eftersom man vet att 15åringar (om man själv är runt 20 säger vi) kan vara jäkligt irriterade och fulkäftade. Inte alla, men väldigt många.

Ålder ger mognad, men visst finns det de som är yngre men mogna och respektingivande - och jag snackar inte "respekt" som i att han är farlig eller att man är rädd för någon, utan jag hyser respekt för de som jag överhuvudtaget har något utbyte med, och på Whoa så blir det såklart det intellektuella utbytet som är viktigast, där inkluderat om någon bl.a. är grym på att skriva sköna texter eller göra raplåtar.

2008-03-15 01:58
Haha, whoa är inte bara till för folk som är rutinerade eller seriösa hiphoppare utan för folk som är intresserade av hiphop helt generellt. Alltså, inte ens 2% av alla medlemmar här är rutinerade hiphoppare eller seriösa hiphoppare. Audio och lyricism/cypher forum-delarna är en väldigt liten del av vad whoa är. Men respekt åt dig Em. för att du kan ta ett nederlag och för att du verkar faktiskt ha en mogen attityd jämfört med din ålder, keep going!

2008-03-15 08:55
V; N0B0DY
Då blir de bara Friend Vote juee
The only time you feel alive is when you're dead