hugo_smaragd(The Rubaiyat) Vs. Ers Majestät (16 rader) hugo_smaragd(The Rubaiyat):du kallar dig för Ers Majestätmen jag tappade tron på dig när jag hörde hur du lätdu e ingen MC, du är en jävla bratjag råder dig att gitta med flis, för jag hörde du va tätjag är en soldat med ryggen rätjag litar inte längre på nån så jag ger mig på första bästadu är inte den största jag lemlästatrap; ingen hip hop legend men något jag bemästrarGöteborg, en borg jag ska befästajag bazzar dig, när jag är klar dansar vi runt dit lik viva la fiestanär kommer nästa? jag dissar de flestapallar inte lyssna på ditt svar så jag tar min siestahinkar det blåa blod du blöttpinkar på din stil, förvränger ditt flin jag är den råaste du möttom du känner dig stöttsnacka med mina knogar, för jag slår snabbt och ser röttErs Majestät:Att du ens försöker ta kungen, du når inte upp till min tron.Inte ens soldat, nej du är en längre division.Ers Majestät kommer krossa, de borde du hajat.Du kallar dig Rubaiyat, men hela ditt rimmschema e pajjat.Grabben har du bajat? luktar skitsnack på långa vägar.Ta över Göteborg när du inte ens Alingsås kan belägra.snacka bazza som gangstrar, du vill va tuffa som dom.Men man kommer inte långt på att puffa buljong.Grabben jag är majornabetong, du är marmor.Du kallar mig blå, men jag är mer oldschool än din farmor.Som om jag vore brat?? ditt luder, du är då galen.Enligt ditt namn så föddes du med en silversked i analen.Att du kallar dig hiphop med namnet hugo smaragd.Du säger Viva La Fiesta, Faggot hur är du lagd?Och du påstår att du representerar Alingsås.Men ingen håller med så knip käften och lås!Först till 7!peace!
en del helt okej rader synd att det är imon jag säljer teleskopbatongerna i skolan;)
men helvete då! hans rader har han ju pluggat in i en vecka jag gjorde mina som en freestyle för helvete