Muminpappa Vs. Bilderbok Muminpappa: Eh, Hej på dig/ Är du glad att se mig/ Eller har du bara en banan i din ficka/ Oj, ska du redan sticka/ Stanna kvar!/ Jag är inte klar!/ Jag ser att du tog med din tjej/ Eh, var inte du gay/ Du jag känner ju igen henne från någonstans/ Just det, vi idkade ju samlag tillsammans/ Oj, gullesnutten, visste du inte det/ Jag skulle ändå inte tro att du är född det här århundradet/ Björn Hellberg är väl din idol/ Vad skulle annars en sådan frisyr som din ha för ändamål/ Ni både är ju som hämtade från medeltiden/ Nu är jag klar, du stinker, skönt att få slippa dig äntligen/ Bilderbok: Jamenvisst är jag glad att se dig/ Öh, ingen sa till mig att jag skulle battla en tjej/ En banan, nej, en falukorv skulle vara en mer passande beskrivning/ Jag ska inte dra, jag ska precis ge dig din livs överraskning/ Nej, förlåt, jag är inte homosexuell/ Blev du besviken nu eller, du fann mig säker väldigt sensuell/ Nej, du får nog hitta någon annan kille/ Men, även i gayvärlden kan man inte ha en 4-centemetrig pille/ Min tjej, jamenvisst, i dina drömmar/ Förlåt om det i dig nu ömmar/ Nej, det förstår, jag din hjärnkapacitet är ju inte direkt stor/ Men det var ju likadant med din mor/ Du hackar på min frisyr/ Medans du på Boris Yeltsin är en karikatyr/ Du tycker att jag stinker lilla gubben/ Ett tips är att inte ha näsan för nära munnen/ Det är bara att rösta! ;) :D