I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Spiken - Vad Fan Är Det Som Händer? (Prod. CCC)

Vår Hiphop - Audio & Video

   
Rappare

2012-12-08 17:02

[Audio] Spiken - Vad Fan Är Det Som Händer? (Prod. CCC)

Hallå!

Slutligen kommer det lite nytt material efter plattan som släpptes i början av året!

Det här är en lite mer kritisk låt, som ni också kommer höra.

Ni får mer än gärna kommentera, hata, gilla, sprida, vad ni vill!

Har du någonsin funderat på hur musikbranschen utvecklas? Vad som produceras och vad det blir av detta? På senare tid så har jag personligen reflekterat mer och mer kring just det faktum att kvalitén på det som produceras sakta men säkert sjunker. Varför är det så? Och hur kan det bli så? Jag menar visst, det släpps dagligen riktigt jävla bra musik, speciellt från den svenska hiphopen nu på senare tid, no doubt about it! Men då och då kommer denna våg av skapelser som jag int
e förstår hur man får kalla musikaliska ens… Och det är inte bara att de kommer till liv, de hypas upp också, och blir stora och igenkända, dessa låtar. Hur kan låtar med många gånger noll musikaliskt innehåll, skräpkass text och överlag är riktigt dåliga, bli så varmt mottagna av andra artister och den allmänna publiken? Är utbudet av den kvalitativa musiken så liten att publiken helt enkelt tar det de kommer över? Det här är saker jag har funderat på ett tag. Det här är saker som fick mig att skriva denna låt. Du får mer än gärna kommentera, gilla, hata, diskutera och dela låten så att fler får höra mitt budskap. För frågan jag ställer mig är:

Vad fan är det som händer?

Länk: http://open.spotify.com/album/1Y6gQEu2k2Lv4mW5ZAWaoA

(Vet inte om det är nåt skumt med länken? Klippa och klistra isåfall.)

Slutligen vill jag ge ett stort tack till CCC, som producerat detta mördande tunga beat, Marcus Byström som tillhandahållit med studio och som hjälpt till i inspelandet av denna låt samt Sandra Forslund Olsson som fotograferat och redigerat omslaget.


(Inlägget ändrat av Spiken91 2012-12-08 17:03:23)