Håller med om att initiativet är bra. Tycker Sverige kan behöva så många som möjligt som ger sig på genren grime så att vi kan få ihop några duktiga grimerappare. Beatet var okej. Som dundermannen beskrev det som låter det lite Eski Junior över det. För mig är det dock för svagt, lät väldigt tråkigt och dovt för ett grimebeat. Ni låter tyvärr som typiska amatörrappare. Sluddrar igenom verserna på sina ställen och ganska stor avsaknad av bra delivery. Låter som ni bara vill få ut texten på beatet och sedan är nöjda. På grund av sluddrandet känns det väldigt one take över det hela. Spela hellre in några gånger tills ni är helt nöjda. Sedan tror jag att det är relativt lätt att utvecklas inom grime. Har man några låtar att luta sig bak mot kan man nog bygga upp självsäkerheten som krävs för ett riktigt bra delivery. Sedan som dundermannen också sa, starkare bars hade varit att föredra. Första snubben har hyfsad rimstruktur, andra snubben rätt kass textstruktur. Ni flowar helt okej, absolut. Tycker de andra kriterierna är att prioritera vad gäller utveckling. Men bra initiativ. Fortsätt skapa och utvecklas. Jag kommer säkerligen titta in i era trådar och följa eran utveckling så länge det står "(Grime)" i rubriken.
Wazaaaa