I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] IsIt -Missbruk

Vår Hiphop - Audio & Video

2011-11-19 15:15

[Audio] IsIt -Missbruk

En gammal låt jag skrev 2008.
Ny inspelad med bättre mixning och bättre känsla

Jag skulle bli otroligt glad om ni lämnade en kommentar innan ni springer härifrån..

Ni vet om att om ni kommenterar mina låtar så kommer jag att ge er en bra kommentar på era.
Man ger och tar. och ni veta tt jag ger bra kommentarer när jag kommenterar ^^

tack på förhand MvH: Budbäraren

Budbäraren Kommer Med Bud.
Stockholms Musik Productions.

2011-11-19 15:56
äntligen någon som rappar om rätt syn på droger :) Dock är mixen sådär men diggar rappen och texten är riktigt bra :)
för att jag kallas koma :P

2011-11-19 15:57
tackar tackar ^^ ( några förslag på hur mixen ska förbättras?? )

2011-11-19 16:10
jag tror dubben skall ner och main akapellan upp vad använder du för program?

2011-11-19 16:16
jag använder Cool Edit Pro 2,1

Okey. ska fixa det ^^ tackar än en gång

2011-11-19 16:40
är bara ärlig 90 % av allt skit som släpps inom hiphopen handlar om droger och jag är själv som du väldigt mycket emot det. Jag röker inte på. Alkohol är med en drog men anser att det inte är ett beroende då jag kan hantera konsumtionen. Du är en av de 10 % som rappar om något vettigt :)

2011-11-19 17:30
tackar tackar ^^

Ja ser det såhär..
Med musiken så har man chansen att få ut sitt budskap och vissa av oss har möjligheterna till att göra skillnad och påverka ungdommar och vuxna.

så varför inte säga saker som är viktiga ^^
( om du vill så får du gärna spridare låten vidare )

2011-11-19 17:37
jag tänkte just göra det :) ja men det är klart :) du är nog en av de första här på whoa som tänker så :) skall sprida din låt :)

2011-11-23 04:11
uppar en gång för att se om ni har nått mer att säga..
sov inte på kommentarerna whoa..
Producent

2011-11-23 13:54
beatet suger, budskapet suger, texten suger, flowet suger, rösten är krystad, mixen suger... det ena som är bra med låten är att man kan stänga av den..
MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement!
Boom bap lives!

2011-11-23 18:48
och här visar RK än en gång prov på sitt dåliga humör..
Producent

2011-11-23 21:14
nämn något som var bra med "låten" då..
Boom bap lives!

2011-11-23 21:44
Okey lilla RK du säger att budskapet suger.. så du tycker alltså att droger är bra??
Visst det är bra för läkemedel. men fan inte för vanliga människor som går runt på gatan och inte är behov av det..

Droger förstör liv..
alla kan inte gilla min musik. men att säga att budskapet suger i den här låten är som att säga att sverige inte har en kungafamilj..

2011-11-23 22:08
Helt ärligt , finns det någonstans här på whoa som RK har sagt något bra till någon ? isf tror jag det är 1% bra snack ifrån hans sida å 99% skit snack ! En sån där som tror han är störst bäst å vackrast. Ska du säga något så ge han tipps å råd om hur han ska förbättra ist för att bara komma med skit , eller helt enkelt säg inget alls ! :)

Över till låten :

Budskapet var bra, väldigt bra ! sen mixen kunde varit bättre, jag är ingen mixar kung själv men fått det mer utfyllt på något vis! // Freddson
Let's kick it !!

2011-11-23 22:11
Freddeson: Jag tackar för din ord och tackar för att du lyssnade på låten. Jag ska försöka rätta till mixningen så fort jag kommer till studion igen :)

2011-11-23 22:17
Lungt :)

Gör det !
Let's kick it !!

2011-11-23 22:51
Låter helt okej. Texten är bra skriven, dock rimmen kunde filas på. Mixen kunde filas på med, även ditt flow.

Kan man få länk till beatet? (skicka pm)
Producent

2011-11-24 18:28
det finns mycket bra med drogor och det finns massor av felaktigheter med det men hur som helst så är du någon som verkligen har fastnat i nått "våga"-rus.. din text sög! den var ju för fan bara full med nödrim.. mixningen sög också.. flowet var hackigt och rösten var wack.. beatet ska man fan inte ens börja med.. så, jag frågar än en gång, vad var inte dåligt med "låten"?
Boom bap lives!