[Audio] Qruu - Livet är galet.mp3
Ny låt av mig, den finlandssvenska rapparen Johan "Qruu" Kvarnström, var så goda! "Livet är galet" heter årets första studioinspelade låt.Direktlänk för nedladdning, Qruu - Livet är galet! Lyrik och rap: Qruu Produktion: Advice Mer information i blogginlägget på min hemsida: www.johankvarnstrom.com Lyrik: Livet är galet och det har sina sidor Än vandrar man hitåt, än stapplar man ditåt Kanske trampar på minor, alla faller i sinom tid Till ett med allt men innan kan man faktiskt också bli nåt Vi som aldrig sett höga siffror på nån lönelapp Vi som antas röka braj och pissar på vår överklass Känner väl livet som galet som vanligt Låt det vara så enkelt, vill du ha ett exempel Okej, här om veckan då jag mötte en tjej Hon lite stötte på mig och följde sen med mig hem Men det kröp fram det ena, det kröp fram det andra Då vi kröp till sängs och vi fann varandra Yo släktskap, sjukdomar, klart att det känns Men på det stora hela först och främst en bra jävla kväll Våra huvuden fylldes nog med tankar till max Sade livet är galet och bara kysste varandra godnatt Inget att dölja, det finns inget hemligt Alltid galet och ibland får man man gilla det crazy Så lyssna nu tjejen du ska ha det så bra Vi kan njuta av att allting är paradoxalt För det som får dig att skratta får dig att gråta Får dig att fatta blir till din gåta Får dig att stanna, får dig att åka Det som gör dig förbannad, får dig förlåta Får dig att tveka, får dig att starta Får dig att älska, får dig att hata Livet, bruden, din bästa vän Kan vara vad som helst, hela din existens För... Livet är gaaaaaaaalet Livet är gaaaaaaaalet Livet är gaaaaaaaalet Och detta är den finare sidan av saken Livet är gaaaaaaaalet Livet är gaaaaaaaalet Livet är gaaaaaaaalet Helt jävla crazy, därför skriver jag rader Vet inte vad som krävs av dig för att förstå dessa ord Kanske 18 år med ensamstående mor Kanske nåt intresse, någon passion, Att du känner någon som dog eller någon som tog Och drog iväg med din älskade i slutet av dan Kanske trubbel och knas i ett utanförskap Orkar inte sitta ner och bara gråta över spillda kaffet Därför står jag mitt i natten, flowar mina rim till takten Yes! Ensamvarg sen jag rymde från dagis Mer sen jag insåg att inget är gratis Livet är galet, har fått ta det som det kommit Pendlat mellan känslostorm och vara så förståndig Och nu skiter jag väl i att ens va bäst i staden Då Mr.Sämst- i-landet rockar festivaler 25 år i liv, hip-hop är hälften av det Både skiter i och gör nåt ordentligt av det Privat har man drunknat i känslohavet Och staten har knullat upp sensmoralen... Handlar inte om att välja mellan skratta och gråta Jag tar med alltihop då jag rappar på låtar För det som får dig att skratta får dig att gråta Får dig att fatta blir till din gåta Får dig att stanna, får dig att åka Det som gör dig förbannad, får dig förlåta Får dig att tveka, får dig att starta Får dig att älska, får dig att hata Livet, bruden, din bästa vän Kan vara vad som helst, hela din existens För... (Ref.)
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com