[Video] Ashe - Bli som jag (Musik video 2011)
Yo Whoa! Det här är min första musik video och jag skulle gärna vilja att ni tittar på den. Angående varför jag är själv e p.g.a att jag vill vara själv eftersom låten heter bli som jag! Jag vet att det är inte många som ger kritik här, men jag skulle verkligen uppskatta om ni gjorde det! Om ni vill ha den bästa kvalitet när ni kollar med full skärm, så tryck 1080p! Peace /Ashe (Tråden låst av Oracle då trådskaparen trots tillsägelser uppträder respektlöst i sina svarsinlägg 2011-07-10 15:36:06)
Ja men då behöver du inte kommentera. Någon annan?
Bara för att vi tycker att din rapp är SKITkeff, för att ditt flow är helt off, din text är simpel, du har inte ett ända flerstavsrim, beatet är tråkigt, mixen är sämst, samt att videon ser ut att vara editad i windows movie maker, är vi rasister då? Hah, du är så jävla insnurrad i ditt nötskal. Lär dig att ta kritik, om du vill bli bättre.
Wurrup?
Chaaban P19 Du gjorde min dag, tack.
i mina ögon va de här inte bra nånstans... kan inte säga så mycket om mixen då ja lyssnar på min laptop men texten va så gräsligt simpel å så hamnar du offbeat här och där... sen reffen borde bytas ut helt tycker ja.. den va bara pinsam, no hatin, just sayin videon va tråkig... och vissa miljöer hajar ja inte varför ni valde, som när du står i dörrn, eller på en bänk.. de ser inte så bra ut.. fortsätt spotta å slipa på prylarna så kommer utveckling!
Music makes me feel...
Underhållning det är bra att du säger vad du tycker, det med off beat stämmer inte för det är flera andra rappare som har lyssnat och dom hittar inga fel på flowet. Samma gäller för dig aLx86. Och ja videon är editad i windows movie player. Som sagt jag ville bara ha en simpel video.. och angående reffen, Den är perfekt i mina öron och andras öron som har lyssnat på låten. Men ja alla tycker olika och det har man rätt till. Och det är ju min första musik video så ja. Det är bra för att vara första faktiskt, jag är nöjd. Linder, att du ens pallar kommentera när du inte vet vad du pratar om..
Producent
2011-07-05 14:09
du står med armarna som om du vore stelopererad. videon är lite pinsam, du mimar dina "yeah uuh" i introt bättre än allt annat, och det var pinsamt endast att du körde det i början. låten var inge vidare heller. jag hörde knappt vad du sa, och det lilla jag hörde verkade mest bull.
Producent
2011-07-05 14:10
ashe, att du skickar låten till kompisar som sen säger "nej det är asfett broshan" betyder faktiskt inte att den är det...
Och en sak till Underhållning, det är du som tycker min rap är keff så säg inte alla för det är många som tycker jag är FET!
Konstigt, jag skickar inte det till kompisar, Jag har en musik grupp på facebook där det finns random personer som jag inte känner som kommenterar, och kompisar skickar den till deras kompisar som jag inte alls känner och dom tycker den är fet. Jag har också skickat länken till andra rappare som gör musik också, som har sagt du är tung hit och dit, så ja. Men tack för din kommentar..det är bra att du säger vad du tycker:)
Ja Ashe texten är bra och videon är helt okej för att vara din första, de är inte den bästa men ingen gör en första musik video bra så, du ska vara glad över din. Nästa musik video kommer säkert vara mycket bättre. Och ni som säger han flow missar och sånt , ja hör inte det annars bra gjort!!
Tack 3abodi, Det är bra du är ärlig! Och du har helt rätt med att första musik videos blir inte så bra, Jag är glad över mitt arbete iallafall!, kämpade faktiskt hårt med videon och jag redigera den helt själv, så det var rätt jobbigt! Nästa kommer definitivt vara mycket bättre, Jag kommer använda mig av sony vegas! Jag kan det programmet in och ut. Respekt mannen och peace:)
Moderator
2011-07-05 20:13
Inget som föll mig i smaken tyvärr.. Gullig video, såg lite stelt ut som någon annan sa. Är säker på att det kan bli bättre nästa gång dock. Och strunta i påhoppen på dom som inte tycker det är tight, gillar dom inte så ta det bara. Försök ta åt dig utav det dom säger istället.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Hahaha!! först " weed är inget för mig " Sen kommer " kom hem med blodsprängda ögon " Och efter det " när jag gick i skolan beckna jag hekton " "Stolt Arab" tycker du ska vara stolt över att du ens kan gå med tanke på hur jävla stel du är. Sluta med ditt " dom tycker den är fet!! " när folk säger att dom inte gillar det, alla har sin åsikt, där fick du min.
I SPEAK MUSIC
Moderator
2011-07-05 20:37
Tråden rensad! Som sagt, alla har rätt till sin åsikt men man behöver inte nedvärdera någon, oavsett hur dålig man tycker att den är. Jag har sett några här gett denna snubbe riktig konstruktiv kritik, fortsätt med det! Men jag kommer även låsa tråden om trådskaparen inte skärper sig också. Vad tycker jag om låten/videon? Ja...Det låter faktiskt inte bra, ditt flow är off, så är det bara. Du låter riktigt osäker. Texten har inget sammanhang i huvudtaget. Försök jobba mer på flow, text osv så kanske du blir riktigt duktig en dag. Videon var inget speciellt, första videon brukar sällan vara speciellt avancerad.
//TW
Sorry, men dom som tycket du är ''FET'' är tondöva.
I choose my own destiny, hiphop way to heaven!
HAHAHAHA, tamminen fan va skön.
"Stolt Arab" tycker du ska vara stolt över att du ens kan gå med tanke på hur jävla stel du är.
I choose my own destiny, hiphop way to heaven!
Asså, Videon o låten var inget jag tyckte var bra alls tyvärr, men det betyder inte att du inte kan utvecklas, fortsätt göra din grej och skit i folk som Konstigt tex som tror han är så jävla mke bättre än alla. Gör din grej och svara inte på pajaserna som hatar!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Worthless. Och att du inte kan ta kritik visar bara att du antingen trollar eller är utvecklingsstörd.
Bara roligt. Jag tror dom flesta som just lärt sig lägga text till ett beat får storhetsvansinne och tror att dom är bäst. Som tur är så mognar det bort ganska snabbt på dom flesta så vi får hoppas att Ashel mognar snabbt. Piiz
You don't know what you got, until you lose it.
Producent
2011-07-06 03:02
Bruzz att du siktar in på att han ska skita i mig pga att enligt dig är jag "bättre" än andra är ju så grymt pinsamt. jag har sagt vad jag tycker om dina låtar, ska inte folk ta mig seriöst för det? för att jag säger vad jag tycker... du måste ju själv se hur patetisk du är med det uttalandet. och det har inte med något annat att göra än att jag inte diggade någon av dina låtar. tänk på det och ta dig själv ner på jorden. för du börjar bli riktigt pinsam mannen.
ramuz tack för din kritik!, Tamminen jag förklarar att när jag säger fuck weed, att jag vill inte ha med det och göra mer för det räcker, och sen förklarar jag hur jag kom hem alltid med blod sprängda ögon... och jag har ej emot vad folk säger och tycker. Jag tar deras kritik. Jag bara sa vad andra sa. Shitmannen, tack för det du säger haha :), Bruzz tack för din kritik haha, och LindeR, jag är mogen...
Konstigt : Word.Oskar Bruzell, för att du ett tag fick kring 20 kommentarer (förutom dina uppningar) så är du inte stor. Du är som vilken whoa "vår hiphop" artist som helst förutom att du var yngre när du körde igång. Det är kanske dags att landa lite på fötterna och inte tro att du är med i Young Money - "Yo bruzz, Young Future" Bara pinsamt och riktigt vidrigt att leka kändis, avskyr folk som inte kan hantera lite positiv kritik utan att stiga till skyarna och överskatta sig enormt! Och det är nog inte bara jag som tycker såhär, så svälj kritiken.Ashemusic :Mer utförligt: Låten var katastrof, din gestikulering, artikulering var inte alls bra. Texten intesägande, flowet skakigt (trodde du var oseriös?) Videon var en oredigerad video med värdelös kamera, en vanlig HD-mobilkamera hade utklassat den (Och om ni använde det, gör om gör rätt!) Och det mest äckliga är att du inte tar åt dig utan fortsätter göra bort dig ännu mer.
En ny konkurens mot Big-o & Hassan.
mannen fortsätt med din grej, gör ditt bästa... jag ska vara Ärlig.. Detta är inte bra.. men du har potential... om du kämpar vidare kommer du lyssna på detta om ett par år och tänka "wtf did I do" .. det är en garanti mannen.. Du har en soft röst faktiskt fortsätt jobba.. försök utveckla dina rim! Videon var amatörmässig men den duger definitivt för att bara första.. Keep it up kriga vidare!
http://www.facebook.com/pages/Inga-Gr%C3%A4nser/102563323185335
Dopeboy Okej tack för att du sa vad du tyckte. Jag tar inte åt mig för 70 % av kommentarerna stämmer inte... Alla off beat hit och dit. Har ni lyssnat på er själv? Ni är inte proffs hellerKimp Jämför inte mig med oserösa rappare...PinteR Tack mannen för din kritik. Det ska jag göra, du har rätt, man utvecklas hela tiden om man jobbar hårt. Och jag kommer definitivt utveckla mina rim i framtiden:), Det du säger om videon stämmer också, första gången jag redigerar en video på 2 år :P Peace och tack igen! :)
Jämfört med dig så är jag nog ett proffs....
Det felet du gör är att du lägger upp en låt för att få kommentarer och kritik för jag antar att du vill utvecklas men du lyssnar inte. Du går omkring och tror att alla har fel och att du är bättre än alla andra.
Vill du utvecklas inom musik så ska du ta åt dig av vad folk säger om din musik och ändra på det och förbättras speciellt nu när det är ganska många erfarna personer som har skrivit i tråden.
Jag kan citera en bit ifrån din beskrivning längst uppe i den här tråden:
Jag vet att det är inte många som ger kritik här, men jag skulle verkligen uppskatta om ni gjorde det Jag får en bild upp i skallen på dom som sjunger inför Idoljuryn och sen när dom får höra hur dålig dom är så säger dom "Ni är inte så bra på att sjunga ni heller"
skärp dig och väx upp så kommer din musik att utvecklas 40 gånger snabbare tro mig.
LindeR_ Okej jag har lyssnat på dina låtar, du är inte så bra som du tror, Jag är bättre.. Ja jag fick kommentarer, och vem har sagt att jag inte ska öva mer? JAG BARA säger att ni överdriver att jag har inget flyt, Min stil är annorlunda och det är det ni inte förstår er på, jag vill inte låta som andra. Och jag kommer köra med den stilen och fixa nya stilar, ni ska se. Du kanske inte förstår dig på rap, hur det är, Man måste vara unik. Man måste tänka man är bäst (Jag menar inte jag är bäst). Man måste ha attityd. Man måste testa sig fram och framför allt måste man kämpa. Det är då man kommer någonstans. Så kom inte här och säg jag kan inte flyta. Säg istället du kan förbättra ditt flyt. Jag ska tänka på det vissa säger, men jag vill inte ta kritik från en rappare som är sämre än mig tyvärr, inget illa menat men så är det bara...
Riktigt tung låt och video Ashe ! keep it up bro ! Och låt hatarna vara bittra horungar som sitter hemma framför datan och låt dom tro dom vet något om hiphop när dom egentligen är finniga bönder som bölar framför datan på riktiga rappers för dom inte kan själva. Har varit med dig under hela rap och du har utvecklats otroligt mycket, fuck hatarna och kör ditt Ashe ! Peace - Albert HBG !
Hahahaha du är ett jävla skämt. Droppa en diss till mig jag svarar mer än gärna ;)
kul att använadre 3Abodi och AlbertHBG e dom enda som skriver att de e bra.. 3Abodi gjorde sin användare 5/7 och AlbertHBG gjorde sin inatt 7/7, och den enda forumaktiviteten är just denna låt! VILKET SAMMANTRÄFFANDE!!! :O har lyssnat på låten igen, och jag tycker fortfarande du ligger off i reffen...
Music makes me feel...
din mix är riktigt dålig. så ficksa den så kan man bedöma din kvalitet för tycker den förstör låten
för att jag kallas koma :P
Hahaha @ Dopeboy Bra skrivet Pinter .. Håller med honom, du har en riktigt skön röst. Jag gillar att du sticker ut från mängden när du lägger din vers, d lite i-dont-give-a-fuck stil på d.. riktigt skönt. Du följer inte direkt nåt flowmönster.. Det var bra man, fortsätt göra din grej.
http://www.youtube.com/dddnicemusik dddnicemusik @ youtube.. PRENUMERERA
Du borde lyssna på vad folk säger i tråden, det låter hackigt när du rappar. Om du inte hör det själv är du inte ett dugg självkritisk.
Fick just ett epilepsianfall på grund av ditt flow, tack.
I SPEAK MUSIC
ahahah vafan e detta?
Robinholta af Pankbanken!!
Alx86P Tack för din kritik!:)LindeR_ Det är du som vill beefa, varför börjar du inte ?Coma82 Jag kunde inte använda inställningar på podfarm riktigt då. Låten gjordes för 2 månader sen, därför är mixen dålig. D-Nice Tack mannen! Uppskattar det du säger. Du vet vad hip hop e:) PeaceMan1 Okej tack för din åsikt.Tamminen Det är en låt till hatarna. Inte till er på whoa. Och mitt flow är fortfarande något du inte förstår dig på, du bara överdriver. Tack för du la upp min länk här:)Holtomanen En video...
ÅÅÅÅh musik handlar inte om att vara bäst utan det handlar om att skapa något man brinner för... Ta vara på den kritiken du får och sluta säga att alla andra har fel. Jag tänker inte beefa dig då jag har betydligt bättre saker för mig (Exempel att skapa musik jag brinner för) Lycka till i framtiden!
LindeR_ Har jag sagt att det handlar om att vara bäst? Jag sa man ska tänka att man är bäst. Det måste man göra! Jag tar vara på kritiken jag får...även fast vissa har fel:) Jag har också annat för mig än att beefa... fattar inte ens varför du sa dissa mig Detsamma lycka till du också!
Att förstå sig på en annans flow? förstår inte hur du menar...man hör ju om det låter bra eller inte. Nog för mig!
I SPEAK MUSIC
Jag tyckte tråden var mer intressant än låten, så min kommenterar blir BIG UP för tråden alltså, och angående låten, det skulle bli bättre om du öva flowet, sen är du väldigt offbeat och du bör öva känslan, träna på att skriva bättre rim. Det här tyckte inte JAG var bra alls. Men då säger jag det för mig själv, eftersom dina andra säger annat. peace
Tamminen Mitt flow är varierande, hip hop handlar mycket om det också. Jag vill inte vara enformig att det ska låta samma hela vägen ut så är det bara. Min stil är unik, något du aldrig kommer uppnå så tro inte du är bättre mannen. Jag är bara real i min rap.AD/HD Tack för din kritik mannen:) Peace
Som andra säger, så kommer du faktiskt off beat ibland då du inte riktigt kan kontrolera ditt flow, träna upp det lite bättre och var mer mottaglig för kritik som folk ger dig, ingen är bäst i världen från början, utan man börjar alltid på samma plats, frågan är bara hur snabbt/segt du vill utvecklas, och skippa det där med att "dom jag skickat den till tycker det är bra så ni ljuger" om du vill göra musik som bara dom tycker är bra, fortsätt, vill du göra musik som alla kan ta del av och känna att detta vill vi höra mer av, ja då tar du helt enkelt åt dig av vad dom andra säger att du behöver träna mer på, det är så det funkar när man ligger på en viss nybörjarnivå som du och många andra som skrivit till dig ligger på just nu!
Yours truly, Slobe
Mannen.. Det sög . 2:20 - 2:30 gör mig illamående. du skämmer ut dig om du ber om kritik och sen redan har bestämt dig för att du är bra. Som klassikerna i idol som vägrar inse att dom inte har "det". du har väl någon ilskt envis åder som dunkar i pannan nu när en till (!) försöker få dig att greppa läget. Det var säkert svettiga kalla nätter och hård barndom som gav dig dina tunga rader, säkert massor av skolk, blod, svett och tårar bakom videon. du blir säkert ledsen av negativ kritik, men cheer up. bli bra så får du positiv kritik. men inte den här gången. för det är helt säkert, detta var iinte bra.
det e bara att vända ryggen till o avlägsna sig..
Min stil är unik, något du aldrig kommer uppnå så tro inte du är bättre mannen. Jag är bara real i min rap. Du är inte unik? Du är bara kass...
Ska du flowa unikt får du åtminstone hålla dig till takten dvs INTE GÅ OFFBEAT,
ska du forsätta köra offbeat och kalla det unikt och kritisera andra som kritiserar dig för det, borde du lägga micken på hyllan och lägga ner! för ingen kommer ens vilja lyssna på din skit för att det är motbjudande att lyssna på.
Det här säger jag till dig för att din självgodhet äcklar mig och du förtjänar att bli dissad pga det.
Tack så mycket för kritiken lyssna på nästa låt som kommer snart...
Man1 Jag lyssnar på mig själv, Jag har gjort låten och jag vet hur jag har byggt upp den. Jag vet om att den är inte off beat. Ni tog åt er för mycket av texten... sanningen sved tyvärr. Därför blev ni hatare för att jag har något som ingen annan har. EN STIL SOM ÄR SKAPAD AV MIG. Kalla ni det off beat men ni vet verkligen inte vad hip hop är då. Du är bara avundsjuk, därför säger du jag förtjänar att bli dissad... mannen jag är trött på alla er, ni rappar så enformigt. När du är i min nivå så kom och snacka annars bara knip igen mannen. OCH Jag lovar er... ingen kan stoppa mig... INGEN!