I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] MaD - Rappsoldater

Vår Hiphop - Audio & Video

2011-02-12 18:20

[Audio] MaD - Rappsoldater

NY LÅT ! RAPPSOLDATER !!

http://www.speedyshare.com/files/26828213/MaD_-_Rappsoldater.mp3

ge gärna kritik :D
peace
/MaD

2011-02-12 18:49
Som vanligt, du är fett keff, du har ingen självkänsla.

Din sång är åt helvete, du bara skriker, acapellan är för hög, mixen är fucked

Verserna, dåligt flow, dålig text, krystade rim, för mycket reverb

Hatar när Whoa sover, men det är inte konstigt när "Undergrounds" som dig droppar tracks varannan dag... 1/10 topics är på en bra nivå... shiiiit
Detta är inte musik, det här är äkta rap shit!
Ingen fucking auto-tune, håller skiten classic!

2011-02-12 18:54

2011-02-12 19:14
Refrängen är fortf lika jävlig... Delivery är fortf lika gay.. allt är lika shitty som innan.. Finns det ens en skillnad på dom 2?

2011-02-12 19:29
mixningen var annorlunda på min vers mot orginalen.

Rappare

2011-02-12 23:10
hahahahahahahah you suck

2011-02-13 11:22
Var fortfarande för mycket reverb, ändå är inte mixningen det värsta, ert delivery och lyrics är..

2011-02-22 11:52
Freddish... I DONT GIVE A FUCK! vad du tycker och tänker, du är bara en hater som tror du kan något, man måste göra låtar för å utvecklas.. har du inget vettigt att säga kan du lika gärna sticka till bilddagboken..

2011-02-22 20:01
Här knappt vad du säger å den var då tamefan inget vidare alltså.
Hejsan hoppsan

2011-02-22 21:32
vad ska vi göra bättre tills nästa gång ?

Rappare

2011-02-22 23:03
vad ska vi göra bättre tills nästa gång ?

reffen e bara skrikig och falsk... i sånna lägen skulle nog en autotune sitta fint..
ja trodde faktiskt inte de va en seriös låt när jag hörde reffen i början.. trodde nån bara drev..

till rappen så måste flowet slipas rejält, speciellt på den första killen.. jobba på att skriva texter så att de flyter på bättre.. just själva texten hade noll sammanhang och dåliga punches i mitt tycke... lyssna på andra etablerade rappare som ni gillar å försök hör skillnaden på hur rimmen läggs och så vidare...

rent tekniskt så låter de inte bra nånstans.. kanske beror på att ni inte har tilgång till riktig utrustning? va vet jag, men de e väldigt dovt och ibland hör man inte va ni rappar ens... öva på att mixa, de e en konst som jag inte heller e speciellt bra på men försök lära er grundmix så att acapellan bli klarare... sen kan man gå över till att lära sig effekter osv..

en grej jag har för mig när jag skriver/proddar/rappar etc. e att när de e klart allihop så lyssnar jag på de färdiga projectet å försöker tänka mig in i hur andra upfattar låten.. kommer folk att skaka skallen till denna å så... självinsikt tror jag e vitkigt om man ska nå ut med sin musik..

kör på pz
Music makes me feel...

2011-02-22 23:14
R.I.P beatet... Jag som tyckte Sam-e, Allyawan och EmCee mördade detta beatet så hårt, nu kommer jag aldrig kunna lyssna på den låten igen, tack så mycket... tack...
I'm out!
Producent

2011-02-23 00:14
vad fan? är detta seriöst?
MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement!
Boom bap lives!

2011-02-23 10:33
Anwey inte mitt problem att det kallas bra beat och FREEbeat.

RK-Studio ja ? detta är seriöst. vi är nybörjare på sätt å vis.
vi försöker så gott vi kan.. chillout!

2011-02-23 10:35
alx86 Vi har inte bra utrustning.. Vi har bara en mick och en bärbar dator.
micken är jjlabs bmc USB mick. inget ljudkort. nu har micken pajjat så ljudkortet i den har bränts =p

Rappare

2011-02-23 10:59
ajdå.. men de finns bra å billig utrustning om man e lite nybörjare, jag själv e rätt ny med så sitter inte på värsta studion.. jag har ett ljudkort som heter E-MU 0404 som e helt ok, går att koppla till monitorer också.. kostar 2000 eller nåt tror ja, iaf när jag köpte de.. tjacka en ny mic och en mic-screen som ni sätter på mic-stativet så kommer ljudet bli klarare direkt..
Music makes me feel...

2011-02-23 13:14
Dude i ain't hatin. Ta mig inte för ngn som hatar för och hata

Men det finns en sak som kallas sinne för musik, jag fattar att om ni är nybörjare och mixar själv så blir det inte en tung mix direkt, och flow utvecklas väl mer och mer med tiden.

Trodde verkligen inte ni var seriösa, och om ni nu är det så ska väl jag också bidra med lite kritik.

Lägg ner mer tid på texterna, stressa inte det och läs igenom den vid olika tillfällen för att märka om du är nöjd med alla rader, försök hålla er borta från krystade rim skriv då hellre om hela raderna.

Tänk också på ert delivery, hade ni gillar en låt med så pass skrikig refräng? Jag kan väl tipsa på att sålänge ni kör på freebeats så försök hitta beats som har en hook eller de beatsen som har en snabbare refräng som t.ex "Problem - Jag ber om ursäkt" (Massa fler också men den dras i speakersen just nu så kom å tänka på den) Då blir det mer likt verser och därför lättare och lägga och man behöver ingen direkt sångröst för det hela.

Om ni nu är seriösa, så finns det säkert en bunte ni kan kontakta och snacka med som kan hjälpa er innan ni lägger på whoa osv, ni har fått fler posts här än vad vissa får och dom är inte direkt bra, sen kan man pissa hur mycket man vill på hatare men man vill ända inte dom ska kolla bort från era topics när ni väl droppar något tungt.

Om ni behöver ett öra, hjälp med mix, text eller något skit överhuvudtaget så brukar jag ha bulla nätter på msn ibland, så det gäller any fucker att bara holla så kan jag bidra med ngt till bordet också sålänge det ligger på en hyfsad nivå.

Aight, är jag fortf hater? ;)

PS. Kvalitén är just fine för nybörjare, så lyssna inte för mkt på aLx86 för det är inte det viktigaste just nu u know, men om du ska uppgradera senare så tipsar jag om att inte köpa USB mickar :)
Producent

2011-02-23 15:06
Ok.. två ord: SJÄLVKÄNNEDOM & SJÄLVKRITIK
MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement!
Boom bap lives!

2011-02-23 15:55
Freddish nu gedde du lite shysstare kommentar ;)

RK-Studio
-.-'