[Audio] Testar att rappa.
Tju. vill bara veta ifall jag har någonting att fortsätta för? eller har jag ingen talang alls? vad som helst. All kritik uppskattas. pusshej! Länk : http://www.speedyshare.com/files/25888532/Testishh.wav (Inlägget ändrat av shitmannen 2010-12-29 14:45:29)
dä ä näääjs brur!
Any at all? Peace.
dä ä näääjs brur!
Du hade skön röst. Skulle nog vara fett att lyssna på när du har blivit bra! Bara att förbättra din lyrik, lära dig mixa osv. Kvalitén var dock inte så bra.
Fyfan vad glad jag blir, tackar man tackar! :) mera whoa?
dä ä näääjs brur!
nej detta går absoulut inte..Spoiler nej detta går absoulut inte.. Haha skojja mannen, fan du har potential hör man, skön röst med! tyckte de va rätt soft för att bara testa rappa.
Finns ingen snyggare person än mig.
FETT! tackar man tackar, glädjer mig väldigt mycket:)
dä ä näääjs brur!
beatet är ingen favorit hos mig och de e så played så man blir lite trött men flowet sitter där de ska, grunden har du! lite finslip så kommer de låta riktigt bra tror ja... lägg fokus på att skriva, rimma å slipa på flowet och låt allt tekniskt med att mixa å sånt komma efter hand.. tycker absolut du ska fortsätta rappa... du har en skön röst som e behaglig att lyssna på! kör hårt! kanske kan kicka nåt ihop nångång :) peace
Music makes me feel...
aLx86, Häärligt! fyfan vad kul med bra kritik man! :) Sånt där med Mixa. det kan jag faktiskt inte. jag har inte ens ett bra program :p Kicka något ihop hoppas jag att vi kan göra, för jag gillar din musik :) Peace
dä ä näääjs brur!
Skulle nog vara fett att lyssna på när du har blivit bra! Hahaha, made my day. När är det inte fett att lyssna på en duktig rappare?
Käft
Keep doin your thing!.. Man hör att du är på väg.. bara öva din breathcontrol och texterna =) Flowet också men du har det mer än vad många andra whoa rappare har som rappat länge... Och ljudkvalitén är bara till o fixa, köp feta prylar och lär dig mixa fett så har du det!:) Big up!
www.myspace.com/bigsir1 www.myspace.com/rapsyndrome
BigSir Thanks man! dock så är jag alltid fattig, :P har aldrig råd med grejer :D men men ska försöka locka fram något, Soptippen nästa ;) Cheeers! mera? :)
dä ä näääjs brur!
bättre mix så blir det 100 :) Tyckte det lät soft man :) /V*
www.youtube.com/viggemusic
BigSir Thanks man! dock så är jag alltid fattig, :P har aldrig råd med grejer :D men men ska försöka locka fram något, Soptippen nästa ;) Cheeers! mera? :) Naah du behöver inte ha cash, finns så många andra sätt o hooka prylar på ;) Haha
www.myspace.com/bigsir1 www.myspace.com/rapsyndrome
vigg-e252 thanks man ;) Kul att höra. blir så jävla glad när folk gillar saker :)
dä ä näääjs brur!
BigSir haha jo. ett och annat sätt finns det allt ;)
dä ä näääjs brur!
Upp? :)
dä ä näääjs brur!
haha det är ju låten jag och CCC gjorde tillsammans! ;)
du låg off typ hela låten, men träna vidare, kan ju iallafall inte bli sämre!
http://www.youtube.com/user/LuffarNMusik?feature=watch
Vad är det för jävla tankesätt? "Har jag någonting att fortsätta för eller ska jag bara lägga ner med att försöka?" Med det tankesättet är det lika bra att lägga ner enligt mig, om du alltså överhuvudtaget är beroende av vad andra tycker om du ska fortsätta eller inte. Känner du att du vill rappa så gör det, oavsett om du är bra eller inte. Men då gäller det även att lägga ner tid på texten så att allting blir bra och inte bara slänga ihop snabba låtar för att hoppas på att utvecklas med tiden. Till låten: Att beatet är sönderkört och corny ger ett väldigt dåligt första intryck. Texten var inte bra, den hade dåliga rim och var allmänt dåligt skriven. Ingen rad som kändes speciell eller "utstickande". Lät inte som att det fanns någon personlig rad heller, så låten till "Louise" eller vem den nu är till kan vara till vem som helst eller snarare ingen. Hur länge du, Luffarn eller CCC skrivit texter vet jag inte, det är något man blir bättre på med tiden (om man försöker förbättras). Du verkar ha en rätt skön röst, även fast du låter rätt nasal på just denna låten. Kan bero på att du inte vågar rappa "ordentligt", att det är dåligt inspelningsljud/mix, att du är förkyld eller att din röst bara är så. Jag tycker iallafall det lät dåligt. Känslan/inlevelsen känns tillgjord. Så har du någonting att fortsätta för? Om du vill. Just nu har du ingen talang men i princip alla kan öva upp det om man bara orkar och vågar. Lägg även märke till att bristerna jag påpekade i din låt är brister som är gemensamma hos de flesta nybörjare. Om du fortsätter skriva texter och rappa, försök att inte skriva så klyschiga texter med rader som alla kan skriva om vilken person som helst. Försök hellre skriva något personligt. Alla på Whoa behöver ju inte förstå hela texten om den nu är skriven till en person. Förutsatt att du skriver en kärlekslåt då. Jag ser däremot hellre rappare som inte enbart rappar om ett enda tema, vilket väldigt många har en tendens att göra.
Wazaaaa
Word på Chub P18
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
LuffarN I know :) i love it! :D ja, jag vet, off beat överallt ;P men värt ett försök! peace luffish Chub. Tack som fan för din kritik, i want more like that. jag rappar faktiskt bara in med en webcams mick. så det lät förjävligt, och ja, kanske det att det är en dålig sak att fråga någon annan ifall jag ska rappa eller inte. Det är ju faktiskt upp till mig. men det är ju alltid roligare att veta ifall folk tycker man är bra. Vill inte hamna där köttbit har hamnat. Jag detta som en komplimang, även om du tyckte att jag sög.
dä ä näääjs brur!
Chub : Jag skrev texten på ca 10 minuter, hehe. Och jag tror inte du hänger med riktigt, jag skrev texten för länge sen, och luffaren rappade det åt mig, friZone har inget med det här att göra, han har helt enkelt bara snott några rader ifrån en låt som JAG och luffarn gjorde för länge sen :P
Atom-CCC nä, faktiskt har jag bara ändrat ett par ord i eran låt, för jag tyckte om den så mycket, :D , är inte så bra på att skriva egna texter :/, så det fick bli eran denna gången som blev mördbulltad, för att jag suger, :D
dä ä näääjs brur!
Moderator
2010-12-29 14:45
Låser tråden på grund av för många uppningar, se stickyn om regler angående uppningar.
//TW