[Audio] Ny låt inför riksdagsvalet! Verbal - Sanningen
YÄS! låt oss se vad ni tycker!
text/rap : verbal mix : verbal beat : mårtengås
Texten: "När någon slår dig på den högra kinden, så vänd honom den andr till."
Vers : 1 vi lever i en illusion där värkligheten reflekteras spegel mot spegel, med insidan som aldrig accepteras politiker kör på ytan så klart dom garanterar får dig med på resan, rättigheterna nämns aldrig mera männskligheten separeras, vad vill jag poängtera kanske att större delen av kakan är alltid deras vi kan inte göra något annat än att kritisera fantisera bli förnedrad för vi glider med new era så jag filosoferar tänker på då vi respekteras när hatet sinats ut och jag inte är hungrig mera min politiska åsikt är simba och bagera för papprena vi ser är väl manus som är regisserat vi måste reagera, ingripa och redigera gör vi ingenting så tar dom väl makten alltmera jag kommer chockera tills dagen jag blir nominerad sen kan vi kolla över axeln och se vem som är isolerad
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så var på din vakt, för det betyder nämligen att det är du som ska ro."
Vers : 2 jag vet ett ovanligt bra exempel på sanningen politikerna var dom första användarna av särbehandlingen och för dom inte skulle va dem enda i församlingen så fick dom skolor och yrken med på förfandlingen så jag undrar vem som gör den kriminella handlingen åh du man kan bli straffad för bedrägeri men tydligen inte när du är förmögen & rik så vi lider av stress & pannik när dom har tagit ett liv för att inkassera sitt när dom skiter i mitt & ditt hopp för ditt hopp är mitt hopp och vårt hopp ligger just nu i hiphop jag har funderingar på att rösta blankt eller inte alls för jag vill inte visa engagemang, åh varför ska vi lyssna på nån ointressant nonchalant dominant som spelar spelet med arrogans för att dom - tjänar en större slant
outro va på din vakt, stå på dina egna ben för när det händer slipper du stå bredvid värken du eller jag vet vad som ska ske men jag tänker inte stå bredvid och att gå sin egna väg för att se vad politiken gör mot samhället är inte att stå bredvid
"orättvisa ledare ersätts bara för att få nya ledare orättvisa!"
LÅTEN: http://www.speedyshare.com/files/24308304/Verbal_-_Sanningen.MP3
The Verbal Terrorist, Nobody's Innocent!
|