I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[video] 14 årig rappare [hjälp och kritik tack].

Vår Hiphop - Audio & Video

2010-09-10 18:51

[video] 14 årig rappare [hjälp och kritik tack].

Tjenare, namnet är Martin men mitt artistnamn är "RarDi". Jag är 14 år och älskar hiphop, speciellt old-school rapparna Eazy-e, 2Pac, biggie, Big L osv..

Jag håller på att göra en låt som inte är allt för seriös med en kompis Dodde och jag undrar om ni kan lyssna på min bit och ge kritik och säga vad jag borde träna på.

Ljudet och beatet är dåligt för att jag använder mig av en datamick som jag köpte på typ RUSTA för 150 kr.

Vill verkligen säga att jag inte tror att jag är bra eller någonting, vill bara se vad jag har att komma med om ni förstår.

Så kom med kritik och hjälp, kommer av mig vid vissa tillfällen också.

pz

(Inlägget ändrat av Mabande 2010-09-10 21:14:29)

Poet

2010-09-10 18:56
Är du verkligen bara 14 år gammal? Måste säga att du är grym för att vara så ung! Knäcker det mesta på Whoa.

Bara fortsätt öva, ett tips är att ha lite mer "feeling" alltså låt lite mer självsäker, flow och sådant kommer du inse själv hur du ska justera.

Love!
At the gates of Eternity...

2010-09-10 18:58
Haha tack :)

2010-09-10 20:44
Komigen, vill höra vad ni andra har att säga, och ge mig mer råd. pzz

Poet

2010-09-10 20:55
It's Friday night my friend, no one is online hehe
At the gates of Eternity...

2010-09-10 21:10
Haha, hade nästan glömt bort det (;

Rappare

2010-09-10 21:18
Hahaha, blytungt jävla flow för första låten? Första raden har du SVINTUNGT flow i. Påminner mig om Leo Ruckman, fast med simplare texter och rim.
Wurrup?

2010-09-10 21:24
första raden är SJUUUKT FET!
Follow me at:
myspace.com/krilloboi
twitter.com/krilloboi

2010-09-10 21:24
Hehe, tack!

Och Nelione, jag förstår om du inte gillar mig men kan du åtminstonde komma med en anledning eller flera. Det är precis vad jag är ute efter ;)

Rappare

2010-09-10 21:28
haha fo real låter lik Ali från mohammed ali fast mycket sämre ta det inte fel
du har verkligen potential

2010-09-10 21:34
Hehe, tack änglalik ;)

2010-09-10 22:14
TUNGT BROR!!

2010-09-10 23:56
riktigt bra för 14 bast. skaffa en riktig mick och fortsätt droppa!! som sagt var fösta raden var dö najs.

2010-09-11 07:15
Tack Big O, och fan vad nice beats du har gjort ;)

2010-09-11 16:47
Innan jag säger not vill jag bara be om ursäkt.

DU HAR ÄKLIGT JÄVLA FUCKING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(fortsättning nedan)

.......bra flyt för att vara första låten,

adda min msn så ska jag ge dig ett erbjudande killen, om du vill ha fri mixning och goda råd från en godartad rappare.

min msn står på profilen....

Peace Dalish
|| Www.Dalish.Se | Www.Myspace.Com/Dalish655 ||
Studio 013

2010-09-11 17:56
Jag hör av mig Dalish, tack också :)

2010-09-11 17:57
Be om ursäkt för vaddå? :O^^

Rappare

2010-09-11 18:15
glatt överasskad! som några andr sagt innan.. första raden va gryjm! när du fått in känslan helt och hållet kommer du flowa tungt tror ja... keep on doin ya thing
Music makes me feel...

2010-09-11 18:26
aLx86, Tack , ska spara lite pengar till att fixa upp en egen hemmastudio och då lär jag ta allt seriösare. Glad att ni gillar't! :)

2010-09-12 00:30
inget spc flow men nice för att vara så ung om du nu ee det, texten var helt ok den med
http://www.OwLaaaN.t83.net

2010-09-12 11:24

2010-09-12 11:29
Aa, du vet vad jag sa på msn mayn. Fixa riktiga grejer och fortsätt! Potential!
Alexander "Wizzie Dee" Wallace
[email protected]
www.wizziedee.com

2010-09-12 14:24
tungt mannen!

2010-09-12 14:32
Kul att se att även nya personer börjar få kommentarer!
Det var något som inte fanns då jag började och även en massa andra som jag känner här på forumet!

Du har potencial och jag tycker du ska fortsätta, Införskaffa dig en vettig mikrofon och en duktig mixare. Under tiden så träna som satan!

Keep it up!

/ J.L
You don't know what you got, until you lose it.

2010-09-12 16:24
Fan vad glad jag blir av era kommentarer :), ska träna en massa!

Och OwLaäaN, Varför skulle jag ljuga om min ålder?:o

Pz!!!!!!!

Rappare

2010-09-12 16:29
ladda ner audacity, lägg in beatet i de programmet och spela in där ifrån då kommer ljudet på beatet va bra iaf... för de låter som om du splear upp beatet i bakgrunden när du rappar.. de e ett gratis program som jag använde när jag började... använder de än idag för vissa grejer... ett litet tips bara
Music makes me feel...

2010-09-12 16:40
Asså jag förstår att alla suger i början och att alla blir bättre ju mer dom tränar,
Men jag förstår inte er som säger att han har skönt flow och bra text faktiskt.
Jag gillade inte det här om jag ska vara ärlig, men skaffa bättre grejor och öva öva och öva så blir du bättre;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2010-09-12 17:04
Du har potencial och jag tycker du ska fortsätta, Införskaffa dig en vettig mikrofon och en duktig mixare. Under tiden så träna som satan!

he said it ! ! förrutom att du borde köra igenom adobe audition ^^ pilla lite så lär du dig snabbt.. å du kan ju även kolla forumen här på whoa finns massa såna !
lägg en kommentar i länken nedan - Returning favors
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/720597/1.aspx

2010-09-12 17:22
rardi ja minns själv första gången ja skrev en text o freestylade som 14åring. på den tiden hade ja ingen mick ingenting.knappt en dator.

mitt tips är att innan själva släppet , se till att skriva ett par texter , verser som sitter så att du får in vanan att flyta , ja hör på din röst att du har potencial om du lägger engagemang o tid och fokus på det. ibland kan en halvtimma av upprepning av en text vara jättebra för ditt flow , även om man tröttnar ett tag. men vill du utvecklas så är det ett jättetips.
sen fortsätt lyssna på hiphop.

fokusera hur andra gör för att sidan utgå från din egen stil.så gjorde ja som 14 åring. sen började ja spela in som 19 åring första gången.
fokusera på ditt flow o va du ska skriva om först o främst. de ett jättebra tips. ja önskade att nån hade sagt så till mig.

2010-09-12 18:04
Alx86, Jag har Audacity, och ja det är som du säger kompis, Jag spelar beatet i bakgrunden och har ljudinspelaren för att jag inte vet hur man lägger in beatet i Audacity och att jag har ett flertal gånger kört med Audacity men då kan jag typ inte spara ljudet?

Skulle vara tacksam om du kunde hjälpa? ;) Pzzz

Och ett riktigt stort tack till G_Punkten! Ska göra som du och andra säger, Jag älskar Hip Hop och har battlat redan i tredje klass med en kille som barn i skolan liksom(:

Simon1986, Jag förstår vad du säger, och nu är inte jag den killen med bästa självförtroendet men jag har hört en del killar på YouTube som är 14-17 som är grymt mycket sämre än mig på att t.ex skriva och flowa, Jag är inte heller så bra men respondet jag fått här ijämfört vad de som jag sett på YouTube har fått så är jag bättre.

Skulle någon kunna göra en varukorg med saker som behövs för att göra en simpel & billig rap studio i mitt rum på http://www.thomann.de/se/studio_inspelning.html

För max 3000 typ?

/RarDi