[Audio] J.L - Jag älskar hur du ljuger [Love the way you lie]
I och med att jag är på bättringsväg i livet så bestämde jag mig för att göra en låt. Ni kommer garanterat känna igen beatet och refrängen men shit the same. Se det som en cover! Nu vill jag att ALLA som lyssnar på låten skriver vad ni tycker. Jag behöver få höra det! Vers1: J.L Vers2: J.L Mix: J.Lhttp://www.speedyshare.com/files/23944597/J.L_-_Jag_lskar_hur_du_ljuger.mp3 Här kommer texten: Jag vet inte vad det är. Bara som jag tycker att det känns som. Du gick aldrig emot mig. Men nu så har du vänt om. Och känslor, Har fått en helt annan betydelse. Jag kan inte andas, Men jag kämpar ändå, Försöker läka min brända sår. Och vända spår. Och själv kan jag stå, Men vad ska hända då? Jag är för kluven i min skalle, Men njuter nu av tanken. Att vara fri från dig du som gör att jag faller. Men än är jag kär, Jag blir hög av din kärlek. Och berusad av din närhet, Men känns som det är fel För ena sidan hatar dig, För det som du har gjort. Medan andra bara vill att du ska komma hit fort. Jag hatar den du är, Men jag älskar dig ändå. Jag saknar den du va, Du vet inte hur jag mår. Och att kärleken var sann, vakna upp ur din dröm. För den kärlek som du gav mig, Kommer alltid va en lögn. Jag har aldrig slått dig, Jag har aldrig kallat dig nått. En tankegång, Vi skulle va tillsammans för gott. Fast jag har aldrig förstått, Hur vi kunde bråka med varandra. Så mycket som vi gjorde, Du kunde få mig att ändra stil. Och jag kan visa empati, Trots att du var negativ. Att förändra liv, Är något som du verkar tycka om. Jag kommer alltid va nån annanstans. Jag kommer inte att ge dig en andra chans. Du ligger i nån annans famn, Medan jag gråter blod. Jag föll för dina lögner, För du låter god. Jag hoppas du förstod, Att du huggit mig i hjärtat. Du var den perfekta, Och du var den som var äkta. Men tiden har ändrat dig, Du är en annan tjej. Och tårar rinner ner, Jag måste samla mig. Och nästa gång. Det kommer inte bli någon nästa gång. För jag ska vända mig om. För jag ska vända mig om.
You don't know what you got, until you lose it.
nej nej nej! så jävla trött på alla dessa "covers" fan gör egna tracks med egna feta refränger!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag har uppmärktsammat att du är less på covers Gudde och det respekterar jag! Men gjort är gjort. Nu borde du ge mig kritik på det som är gjort!
låter helt okej, men jag börjar också tröttna på dessa covers.. kunde iallafall relatera till texten
Okay tack! Mer? :)
Alltså jag säger såhär... Själva låtidén och storyn och allt som bygger upp själva låten är ju inget du tänkt igenom då det är en cover, så det tänker jag inte ens ta upp. Men liksom du flowar ju jävligt bra, inget snack om saken. Hade jag inte gillat originalversion så mkt hade jag nog faktiskt kunnat lyssna på den här några ggr men nu känns det så himla "falskt" på nåt sätt. Liksom göra covers på askända låtar går inte riktigt helt enkelt ^^ Men översett du spottar ju riktigt bra, men kan inte säga så mkt då det som sagt är en cover. Keep spittin! Bara kärlek. /Spiken
Tack för kommentaren Spiken! :D Men angående texten så är det just situationen jag är i. Jag tycker inte att texten liknar original så mycket faktist :S
de va dope man!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
nej nej nej! så jävla trött på alla dessa "covers" fan gör egna tracks med egna feta refränger! agreed!
iallafall, om jag verkligen anstränger mig för att inte lyssna på beatet o bara kritisera din prestation så är detta mitt tycke;
ditt flow e soft, stabilt och bra.
jag tycker även att du har riktigt grym känsla till och från, alltid bra, men vissa stunder riktigt bra!
lyrikvis tycker jag du tappar mig helt för mkt, väldigt mkt som inte rimmar riktigt ordentligt, o de låter inte så bra, de flyter inte på riktigt så bra som jag tror de skulle kunna, plus så känns texten lite.. weak ibland, speciellt första versen.
andra versen däremot kommer du in från början lite bättre o så.
detta är mitt tycke,men snälla låt bli covers...
//Dizzy
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Tack grabbar för kommentarerna!
Hmm.. Ja tycker så här, hate it or love it. Flowet gilla ja inte då du drar ut på orden i slutet av vissa rader, de e lite kefft faktiskt. Rimmen va inte heller så spec bra å handlingen e lite snodd. Flowet som du försöker få till kommer från eminem orginal låt, vilket ja inte gillar. Men känslan sitter. Kan inte säga mycke mer än så. Inte nått ja gilla men de e ju min åsikt. Fortsätt dock, vill höra mer från dig i framtiden me lite egen stil å ett lite mer finslipat flow. Peyz!
Joshan-NoBrainProductions-Joshan-HomeRecStudios.
folk i alla olika musikstilar gör ju covers, så varför skulle inte rappare få göra det?
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!
fan va fett, förutom att du flowmissade i andra versen ;) så skönt beat med!
Tack :D Meeeer whoa!
Uppish!
Du har ett fint och stabilt flow, och en riktigt skön röst, så finns ingenting från min sida att klaga på :) Aldrig hört dej förut men ska ta o titta igenom va du har senare ;D Keep it up! :) Fridens //KnotaN
www.soundcloud.com/knotan
Tack kul! :D Vill ha lite mer!
Tycker väl som de flesta här att det börjar bli drygt med alla dessa covers på eminem...men ska inte låta det förblinda min åsikt på denna låt! vet inte om texten hade nåt med dig personligen att göra eller om du bara översatte skiten lite rått från engelska, men den kändes inte äkta, kan ha nåt med att göra att du försökte efterlikna eminems flow såpass mycket. Men ditt flow är väl helt okej, håller som med joshan där att du drar ut vissa ord. Drar ner på skiten lite...Men du har en grym känsla mannen, got to give u that one! Men det har alltid varit nåt med din röst som jag inte gillat, kan inte riktigt sätta fingret på, låter typ som att du är skåning men du bor och är uppvuxen i norrland. Typ nåt sånt känner jag? haha nu blev de knas, aja fortsätt med de du håller på med!
http://www.youtube.com/user/LuffarNMusik?feature=watch
fan denna gick hem men synd du inte använde annat beat dock =(.. men texten var braa =)
LuffarN: Haha ofta jag låter som en skåning :O Wtf! Tack för kommentaren iallafall!
Darkis: Thanks!
Låten finns att ladda ner här mycket snabbare än speedyshare:
http://www.jlmusic.nu (Klicka på bilden på förstasidan!)
Menar att det låter så grötigt, blir lite otydligt ibland bara. haha :)
http://www.youtube.com/user/LuffarNMusik?feature=watch
Okay :)
Tycker den här covern var riktigt bra faktiskt! Galet flow ska jag säga, & stark attityd hade du. Skön röst har du med :). Bra gjort, Trigo.
Det finns så många rappare, men ingen som mig !
Tack som fan! :D
Diggar inte.. Att köra på detta beat nu känns bara fel..
Så det du inte diggar är beatet alltså :) Chill. Någon mer?
det var bra text passande till beatet men du flowmissade på några rader dock. inget mer negativt än så bra förövrigt. straight from the heart sånna texter gillar jag ;) peace out keep up with the good work.
Tack för kommentaren! :)
Feting Linder! Me like!
dä ä näääjs brur!
Thanks! ;D Ge mig några kommentarer till sen låter jag tråden dö it! =)