I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] MizzyD - Farväl

Vår Hiphop - Audio & Video

Rappare

2010-05-31 00:04

[Video] MizzyD - Farväl

Gjorde denna låt när jag gjort slut med min förra kille, om ni/du vill ha låten så säg till så lägger jag upp den så att man kan ladda ner, även om den kanske inte är så värst "grejt".
Jag försöker ändå "do my thing" som dom säger, sen är det en annan sak om ni tycker det låter skit, konstruktiv kritik Thanks!

Jag sa hiphop inte kåtbock!
Moderator

2010-05-31 00:45
Enda jag kan säga är väl att jag gillar din röst. Sen tycker jag att du stannar upp för mycket hela tiden, och det på grund av att du vill ligga i takt, som ju är jättebra. Men som gör att du aldrig får något riktigt flyt och blir väldigt enformigt att lyssna på. Man hör ju däremot att du vet var takterna sitter och hur man flowar, så du borde bygga ut och förlänga raderna mer, för att på det sättet få till ett flow över huvud taget. Att du sen valt ett gött långsamt beat till en text med så korta rader gör ju inte saken mycket bättre.

Antar att du lyssnar på mycket hiphop också, så lär dig av andras låtar och träna på att skriva texten till det beatet du ska använda. Det är väl mina tips som jag kommer på såhär bara. Fortsätt göra din grej och träna så ska du se att det blir bra!
time isn't wasted when you're getting wasted .
Rappare

2010-05-31 00:55
ramuz - Tack för kommentaren! Jag ska tänka mer på saken framöver, dock så är det svårt att få till långa rader och få det att låta bra, men det är väl något man tränar sig bra till. Ännu en gång, tack!
Rappare

2010-05-31 02:06
Tycker att Ramuz säger det, faktiskt.

Att få långa rader är på tok mycket lättare att få till korta, imo :P
 ööööööööööööööh
Rappare

2010-05-31 08:23
heddetheman - du har rätt där, dock så måste man ändå få det att låta bra och det är det som är problemet

2010-05-31 11:55
måste faktiskt oxå hålla med rasmuz, han säger väl de mesta jag ville ha sagt tycker jag!
träna träna träna! :D
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Rappare

2010-06-01 18:03
Dizzy89 - Thanx, i will! :)

2010-06-01 20:24
ledsen, men nån måste säga det: så sjukt dåligt. Orkar inte ens på in på varför ja tycker som jag gör. behöver nån en förklaring så snälla lyssna en gång till på låten innan ni frågar om den.

inget hat, min åsikt!
www.realtalk.se
Rappare

2010-06-01 21:08
Garra - Det sved, men jag är en kämpe, ger inte upp :) Just nu är jag vid inlärnings-stadiet och tar gärna emot konstruktiv kritik just på grund av att inte göra samma "misstag", tack för kommentaren