MjR - Förut .. Youtube
Skiter egentligen i om ni kommenterar för är van att folk inte gör det ändå. men skulle uppskatta om ni gjorde det!
kan du lägga upp texten ? :)
Viktor95: Den ligger på youtube, men kan väl slänga upp den här med då :)1 Förut så behandlade folk mig som jag va ett djur men jag springer med större steg så ingen kan stoppa mig nu jag är jagad men fortsätter att springa vidare som en krigare tar jag mig igenom allt lidande men lever lite finare, med lite mer information så det som jag inte förstod då, är som omgjorda ord för jag förstår mycket nu och har blivit mer vuxen mer smart, mer social och jag måste ta mig ur kruxet för innan var jag rutten, skrev text o fick ihop böcker man kämpade uppåt så har nu äntligen landat på mina fötter och är större, både i min hjärna och min själ så ett ord till problemen, farväl försvinn härifrån, vill aldrig se er igen nu tar jag tag i situationen och tar mig enda hem o vad som ska hända sen, det ser vi ju då och förlåt, till alla som jag sårat så hårt 2 det började med skolkning, sen fick jag smak för alkoholen trodde jag var någonting, o testade även droger alla började ställa frågor, och nu kan jag förstå de o tack vare det, så har jag det bättre än för några år sen Jag tänder ljuset på mitt bord och flödar ut massa ord ord som fått mig satsa stort och gjort så mamma log och sen farfar dog har jag lovat mig själv att inte falla dit igen så varje gång jag får känslan av problem, så blir jag skiträdd jag knackar på på himlens dörr och ber om att få komma in men som oinbjuden gäst får jag som svar - försvinn du är inte välkommen i himlens rike efter allt du gjort du var med i spelet men sen la du fel kort men stannar kvar i dörren och förklarar att det är bättre nu och att alla saker jag höll på med har nått sitt slut inget är som förut, min idioti har äntligen hitta ut ifrån min kropp, så nu ska jag bevisa vem jag är, detta är min tur
Som vanligt inga kommentarer.. tro fan att man inte utvecklas så mkt!
cashflow, tack så mycket :) Men lite för få kommentarer tycker jag allt, kommentera, jag vet att det finns något att skriva
Försök skriva kortare rader så du inte behöver rusa igenom allting, på det sättet undviker du de flowmissar du har osv. För övrigt så är det bara fortsätta öva :D
Atom-CCC. Tack för kommentaren. Ska tänka på detta, dock tycker jag inte att jag rusar igenom allt, utan det är mitt sätt att flowa kanske, men ska tänka på att ändra på det då.. -.- Dock så hör jag själv att jag fumlar bort mig mkt :O Konstigt att jag inte hörde detta innan.. Aja fler?
Låter rätt okej i mina öron :) har du sysslat med detta länge eller är detta en av dem första låtarna? Som atom-CCC sa, så tror jag också det skulle låta bättre om du försökte skriva lite kortare rader. om du skulle försöka ta det lugnt , försöka att ha en lugnare känsla när du spelar in musiken :) då kommer du nog också att märka vilka ord som går bättre ihop med varandra så du kan skriva längre rader sen också och få det låta som att du tar det lugnt =) Men nu är jag inte så bra själv hehehe :P men jag hade samma problem i början, ( Ganska länge ) men fick massor med tips att jag skulle ta det lugnt och skriva kortare rader och jag lärde mig tillslut att inte fumla bort mig själv =)) Keep it up main :) One /S
somedays, s.o.p will change :)
S_o_p: Tack så himla mycket för kritiken! Jag har inte alls hållt på så länge, eller jag har inte dropat så mycket skit, bara rappat till just texterna jag skrivit, men inte så många inspelade. Men ska tänka på detta :) Underbart att ni kommenterar. Fler som har något att säga som kan hjälpa mig ?
Uppar lite, måste veta vad jag ska ändra på
Så länge ni har dator och tangentbord så kan ni kommentera! Därför uppar jag en till!
Som Atom-ccc sa skriv kortare rader och träna på texten för den var inte speciellt bra. Beatet är även väldigt played.
limp, vad är det för fel på texten? Tycker själv att den innehåller för långa rader, men texten är då inget att skämmas över. Men säg vad du menar så ska jag se vad jag kan göra.. Fler?
är det jag som har gjort detta beatet? :) Jag gillar iden på reffen där, det låter bra tycker jag, håller med att du borde ha kortare rader då det blir lättare att flowa och att få in mer känsla (:
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vill inte klaga på texten tycker den ser nice ut dock lite långa rader som folk sagt tidigare och om du ska ha så långa rader tänk på att du ska kunna texten så väl att du ska så gott som kunna rabla den i sömnen då behöver du inte stressa även fast långa rader men det låter rätt soft keep it up :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ekman; ja jag tror det var du som gjorde det beatet :) Tackar, hade inte skrivit refrängen men tycker själv att det blev ganska snyggt ändå Sanna-Ord: Jo jag vet, jag kan texten men det är väl det att jag kanske hade för brottom med att spela in den -.- .. men ska tänka på detta fler som har något att säga?
ja, jag har väl inte så mycket ny kritik att komma med, de mesta har nämnts... korta ner barsen, de blir för många ord för dig att hinna med, så de leder till flowmissar och på de allra flesta ställen att du "trycker" på fel ord... uttalet blir förskjutet så att säga... den här typen av texter blir ganska tråkiga i längden för jag tror alla hobbyrappare här på whoa och youtube inklusive mig har skrivit en sån... inget ont om textens innehåll, men den blir väldigt platt och tråkig... den typen av formuleringar har man hört tusen gånger... nu lyssnade jag iofs på min laptop men jag tyckte inte mixen va speciellt clean... men tycker du gör ett bra försök! ett tips som har funkat för mig, lyssna på nån svensk artist som du gillar... jämför dina låtar med dennes och lyssna dig till va skillnaden ligger... försök inte härma någon, utan bara höra va de brister hos dig i ditt flow... hitta nya sätt att skriva en text å få fram budskapet ändå trots att barsen e lite kortare så du sätter flowet :) flowet är grunden tycker jag, man kan ha en dålig text å keff beat men har man ett grymt delivery å flow så låter de ju genast bättre... du kommer bra långt fra i utveckling om du hittar rätt med flowet! jävlar va jag skriver så här tidigt!! jaja, kör på
Music makes me feel...
aLx86, GRYMT med mycket kritik! I love it Mixen till exempel, jag är ingen jävel på att mixa, jag bara vill få ut känslorna till mp3 (men vill självklart att detta ska låta bra.) Så det tackar jag för att du nämnde den. Flowmissarna är ju textens långa rader det kan jag hålla med om.. Jag har det skriv sättet att just skriva långa rader, men det roligaste var att jag skrev ännu längre rader förut så jag har ju kortat ner dom, men insåg nu att jag behöver göra det mer. Med tanke på textens innehåll är ju att jag endast kör "känslolåtar" etc, jag är och kommer nog aldrig bli en "skryt" rappare eller vad man nu kallar detta. Då jag inte gillar att göra det, (även om jag älskar sånna låtar själv då) Jag har gjort detta med att lyssna på andra rappare som jag tycker om och försökt likna dom lite, men hållt på min egen nivå, för att skiten ska bli eget, men men.. Tack för underbar kritik.. Fler?