I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jimmyh - Jag kan inte gråta (youtube) (nybörjare)

Vår Hiphop - Audio & Video

2010-03-09 23:09

Jimmyh - Jag kan inte gråta (youtube) (nybörjare)

Nu har jag släppt en ny låt. Ge mig gärna användbar kritik, Att höra att jag suger utväcklas jag inte av. Ge mig ord jag kan ta nytta av.

Peace

//jimmyh
Rappare

2010-03-09 23:27
fortsätt att öva, de va ok !
lägg en kommentar i länken nedan - Returning favors
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/720597/1.aspx
Battlerappare

2010-03-09 23:30
gillar inte dessa typ av låtar då de e typiska "whoa depplåtar"

men du har kapacitet att utvecklas jobbba massa på flowet (Y)
JoaquinRoyale

2010-03-10 10:50
Word kungen
FUCK YOU, HATAR DIG DIN JÄÄÄÄÄÄÄVEL :@

2010-03-10 12:09

2010-03-10 19:34
kungen: jag fortsätter att öva hela tiden. jag hoppas det ger resultat.

jxe: vet att det är vanligt med depp låtar men jag kände att jag var tvungen att skriva ner detta. tack så mycket. jag jobbar på flowet så mycket jag kan. sakta men säkert går det framåt.

rappmannen: tackar

tobbegprod: tack så mycket. Jag ska öva

Tack för alla kommentarer
//jimmyh

2010-03-10 19:38
Skinhead och hålla på med hiphop?
haha får en helt fel bild av dig nu alltså..

men skön låt, som alla andra säger: träna, osv.
Rappare

2010-03-10 19:39
Tycker att flowet är najs, bara du jobbar på din breathecontrol så du inte stannar upp och drar andetag mitt i raderna, låter lite wack.

Annars väldigt grymt för att vara nybörjare.

Fortsätt köra.
Wurrup?

2010-03-10 19:40
cashflow: Jág är inte skinhead frivilligt. Jag har en sjukdom som gör att jag har tappat allt mitt hår på hela kroppen. som du ser så har jag inga ögonbryn heller. jag har inget hår alls.

tack så mycket. jag ska träna
//jimmyh

2010-03-10 20:54
cashflow din jävla megaidiot, menar du att man måste ha hår på huvudet för att rappa? kommer mer och mer efterblivna kommentarer på detta forum.

Du har grym för att vara ny, men du har mycket att lära mannen. Träna på allt helt enkelt, men tror att du kan bli riktigt bra om du lägger i.

Kör hårt.

2010-03-10 21:04
slappna av i halsen! skippa flanger i mixern. texten var okej. öva på. peace

Moderator

2010-03-10 21:21
Först och främst så vill jag be alla att sluta skriva sånt som inte har nått med låten att göra. Vad är det ni inte förstår? Det är i princip samma personer som jämt skriver onödiga kommentarer.

Till låten:

Bra för att vara nybörjare :D. Som sagt, träna på ditt flow, försök att fylla ut dom tomma luckorn som kommer här och där =) Tror du kan blir riktigt bra i framtiden!.

//TW

2010-03-10 22:17
hjälpreda: vad är flanger? jag har bara använt reverb och voice over kompresser.

shitmannen: jag övar och övar hela tiden på flowet. de blir faktiskt bättre, även om det inte är kanon än så har det blivigt bättre än mina tidigare låtar. Tack för allt pepp. Innan här på whoa har folk bara sagt att man e dålig och liknande. de blir man inte bättre av att höra. så tack än en gång för konstruktiv kritik
//jimmyh

2010-03-10 22:47
okej, det lät som flanger. du lade till perfekt reverb inte för mycket och inte för lite. Bra! vad kör du med för program?

2010-03-10 22:51
Tyckte det lät riktigt bra för att vara nybörjare mannen,
flowet kommer med tiden , så keep it up bro! :)

Beklagar sjukdomen mannen.. <3
Att dricka alkoholfri öl är som att slicka sin syster,
det smakar som det ska men det känns inte helt rätt..

2010-03-10 23:30
hjälpredo: vad är flanger? jag använder adobe audition 3.0

oscarz: tack så mycket. jo flowet kommer. det har jag redan märkt. jag tycker att jag utväcklats fort om man jämför med tidigare låtar. ska bli skönt när man övat mer och ser ännu mer resultat.

de är lugnt man <3
//jimmyh

2010-03-10 23:46
Riktigt onödig kommentar av cashflow. Vad har ens utseende med ens musik att göra? Suck...

Till låten, deppiga låtar på whoa är ju inget nytt, jag brukar ärligt talat aldrig orka lyssna på hela låten när det är något deppigt. Men i ditt fall så gjorde jag det. För att jag tyckte att texten var gripande och för att texten var skriven från hjärtat. Så riktigt bra skrivet! Flowet osv kommer ju med tiden som du själv redan vet om. Träna på, och du kommer bli bra!
music is my passion & my only desire

2010-03-10 23:51
Depp är vanligt men jag kände att de skulle bli bra ändå. jag skrev den direkt efter en panikångest attac. så jag hade mycket som var tvunget att komma ut. Det känns bra att jag fick dig att lyssna på hela. får ta det som att jag lyckats med texten.

Tack så mycket!
//jimmyh

2010-03-10 23:53
Bra program! kör själv med det fast adobe audition 1.5 för har haft det i 4 år nu och tycker det är lätt eftersom jag kan allt om det. det är svårt att förklara vad flanger ger för effekter. testa den så får du se.. men peace och lycka till!

2010-03-11 00:01
hjälpreda: okej. jag kan inte mycket om mitt program. är ju rätt så ny på det här. får ta och kolla vad flanger är då :) tack så mycket. peace
//jimmyh