I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Robie ft Björn Karlsson - Storheten i att ha liv (gitarr. Björn Karl..

Vår Hiphop - Audio & Video

2010-03-02 15:19

Robie ft Björn Karlsson - Storheten i att ha liv (gitarr. Björn Karl..

Då har vi snickrat ihop en ny låt som vi båda blev nöjda över.

(kvaliten är sämre på youtube)

speedyshare länk

Rap. Robie
Sång & gitarr. Björn Karlsson

Inspelat & mixat av Robie i Linje 12.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-02 17:32
Gillar den här, det låter bra!
kom igen whoa vafan, denna förtjänar mer än såhär?

2010-03-02 17:34
härlig ide, men jag tyckte inte låten höll tyvärr. men fortsätt på detta spår så blir det bättre !!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-02 17:52
Inget illa menat, men Robie låter fan samma i alla låtar:P kanske fel på mina öron men eftersom han låter samma för mig så tycker jag det inte håller (:

2010-03-02 20:25
Galet skön låt :)
Hejsan hoppsan

2010-03-03 12:54
Inte speciellt skön, ingenting var speciellt bra eller skönt i denna. Robie brukar vara grym men detta var något helt annat.

Peace!

2010-03-03 13:37
Idén är bra men resultatet är sämre, killen på refrängen låter ju helt konstig? (läs: utvecklingstörd)

Och Robie låter fortfarande som om han har nåt i munnen när han rappar?

Tyvärr, men jag diggar inte
Detta är min forumsignatur

2010-03-03 13:42
detta var inte bra, låter riktigt mumligt och ihop blandad!
Yours truly, Slobe

2010-03-03 19:55
Typiskt att man blir ratat innanför Whoas ramar..

Björn säger det att han är 52 år & har missbrukat hela livet, när han spelade gitarren & sjöng till den här låten så hade han krökat, tagit sho & varit vaken i 4 dygn i sträck utan sömn.. Då ställer jag frågan, hur skulle du själv låta & hur bra skulle du prestera då?

Mina ord, som sagt att jag är nöjd över bådas prestation i låten & jag tackar alla som tar sig tid att skriva ett par rader, det uppskattas. Tråkigt att den inte gått hem hos er här på Whoa ba;)

2010-03-03 22:03
bra gjort, holla fifan :D

2010-03-03 22:15
"Björn säger det att han är 52 år & har missbrukat hela livet, när han spelade gitarren & sjöng till den här låten så hade han krökat, tagit sho & varit vaken i 4 dygn i sträck utan sömn.. Då ställer jag frågan, hur skulle du själv låta & hur bra skulle du prestera då?"

Varför spelar man då in?

Nu en seriös fråga - är låten inspelad på ett hem eller så? Jag får känslan av att alla i låten har någon sorts diagnos. Först trodde jag bara att rapparen lät sådär, men sedan när jag hörde gubben i refrängen så kan jag inte annat än tro att låten är inspelad av handikappade människor. Inget fel med det, jag är bara nyfiken på om det är så?

Om det nu mot förmodan skulle vara så att rapparen och sångaren inte är efterblivna så ber jag om ursäkt. Låten är dåligt mixad, dåligt framförd och är nästintill skrattretande pinsam.

Så, är det fullt fungerande och normala människor som spelat in låten eller handlar det om moggisar på riktigt? Låter som nåt från Jag.se...

Moderator

2010-03-03 23:06
Gå inte mer off topic nu killar, låt TS svara på karim's fråga ifall han har lust. Annars håller vi oss till att kommentera låten i fortsättningen.

Jag tycker det låter okej ändå, är något jag inte fastnar för bara. Men rappen är tight och sången har sin charm faktiskt, blir dock inget jag sparar.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-03-04 01:57
kefft! inte bara för o hata men fortsätt spotta. FREEEED!

2010-03-04 10:23
markulinen dumt skrivet .. bara för att en utväcklingsstör låter så behöver inte alla låta så, de finns olika grader!

Jag tycker inte man ska spela in en låt om man är påverkad och varit vaken i 4 dygn och sen gnälla om man får negativ feedback!

ramuz jag förstår att du tycker det har spårat, men de är ju lite on topic endå, om folk kommenterar om hur han låter i låten, man kanske inte behöver kalla varandra för utväcklingsstörd dock.

jag tycker gittaren va lite väl hög och inte så kontrolerad ljudmässigt
accapellan skulle varit lite högre ev. gittaren lite lägre, går inte kommentera flowet då de hela låter litte mosigt tack vare gittaren!

men fortsätt att utforska, anntar att detta var nått nytt för dig, och jag tycker det är bra att prova nya saker så iallafall nån här inne på whoa kan utväcklas!
Yours truly, Slobe
Moderator

2010-03-04 10:36
Slobe
Ville bara inte ha en diskussion om hur en "utvecklingsstörd" låter osv som sagt. Sålänge era inlägg har någonting med låten eller liknande att göra är det chill för mig.
Rappare

2010-03-04 10:43
Vill inte bråka, och få dig att tro att jag ger dig negativ feedback bara för våran lilla "beef". Men det här var seriöst inte bra. Brukar digga din farsa, tycker att han har riktigt skönt gung i det jag hört med honom tidigare. Dessvärre har jag aldrig varit ett stort fan av dig. Därav varför jag dissade dig. Hur som helst, så tror jag att din pappa kan prestera grymt mycket bättre. Och att han borde tänkt sig för och kanske tagit sig ner på jorden innan man försöker spela in en seriös låt. En flum session spelar ju inte så stor roll då det bara är skräp man gör i brist på annat. Men försöker man med en sån här seriös låt när man inte är kapabel till det, är det bara skrattretande. Och förut i någon diss från Seth Dee, fick man höra ett "snipp" av dig. Och där lät faktiskt ditt flow och din mix jävligt fet. Vad fan har hänt med det? Låter som om ni spelar in i typ Audacity och skiter totalt i att mixa acapellorna. Låter skumt.

Men hur som helst, ni misslyckades med den här låten. Vilket jag tycker är synd då jag personligen beundrar din pappa. Jag ser talang i det han gör. Dessvärre ser jag ingen talang i dig. Din röst passar helt enkelt inte till rap, om du frågar mig. Dina texter brukar vara hyffsade, och rimmen ska man inte klaga på. Men om du på något sätt kunde ta åt dig av min kritik och kanske prova på lite andra röstlägen? Lek med din stämma lite. Försök rappa ljusare, mörkare, grötigare. Testa så mycket du kan och se vad folket, samt du gillar mest.

Peace.
Wurrup?

2010-03-04 11:47
wtf... miffolåt.. det enda, enda, som var bra i denna låten var gitarren.... och möjligen texten..
Ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Lev med det.

http://www.myspace.com/johanawesome
Poet

2010-03-04 12:41
Riktigt bra låt robie! har hört låtar med dej & din pappa ända sen din tid som vilsna själar.. Gött o se att ni fortfarande droppat tsm =) / One
 @ Defunctus bitches

2010-03-04 14:35
Nej, detta lät riktigt illa
www.samyprod.com

2010-03-04 15:03
Här bjuder vi på en låt & vad får vi då? Jo vi får 12st inlägg där ni diskuterar kring ordet utvecklingsstörd. Hör det verkligen hit tycker ni? Man börjar ju undra..

Karim, Varför spelar man då in?

Svar, vi umgås mycket & nu på senare tid har vi börjat snickra mycket med musik tillsammans, vi tycker det är roligt. Personligen tycker jag farsan gör bäst ifrån sig då han varit vaken i 1-3 dygn, när det gått 4-7 dygn så presterar han helt enkelt inte lika bra & han blir inte så kul att umgås med då heller.

Jag tycker även att han sjunger bättre då han spelar gitarr & sjunger samtidigt. Men för att vi skulle få ett bättre ljud på den här låten så spelade vi först in gitarren & sen spelade vi in med hörlurar på oss till gitarren. Men i slutet av månaden har vi planer på att köpa en gitarr med mik så att han kan spela in allt i ett & få ett cleant ljud. (Vill även påpeka att det här var första gången han stod med hörlurar & sjöng, det kändes ovant & det tog lite tid). Jag tycker iafall att han gjorde bra ifrån sig;)

Kommer inte på något mer att skriva eller svara på så jag passar på att tacka alla som tar sig tid att skriva något vettigt;) Underhållning, skydrive m.m=)

Sluta nu snälla att fylla tråden med skitsnack, ta det samtalet någon annanstans.

2010-03-04 23:25
det här gillar vi starkt!!!!!!!!!!!!!!!
Dahlgren

2010-03-04 23:50
Tycker det är tragiskt. Ni kan sitta med samma gamla skit och köra fast, här ser vi en person som tamigfan försöker ALLT, kan tänka mig att det han och farsan gjort inte är helt lätt som han förklarat själv. Han gör en grej med sin fader och släpper ut det? varför jiddra om andra saker än låten? Jag tycker den är cool, vågad men har dock hört bättre med robie, kanske för att man är VAN att höra honom på ett tankat beat. Det låter nog grötigt eftersom gutarren inte är mixad perfekt osv, vad vet jag. jag mixar inte beats MEN D ÄR VAD JAG TROR. Kör din shitt mannen, våga prova nya grejer, det är ju trots allt så man utväcklas.. men sitt ni mer samma gamla skit. Det blir trotsallt flera här på whoa som går efter konspirationsteorier, jävla p12 barn som påstår att allt dom ser och hör är "fejk" som jag sa för nått år sen.. Whoa håller på att bli ett jävla dagis, och inte nog med det kan jag förknippa whoa med en förlossningsavdelning. Här är det ju förfan bara spädbarn. Uppför er och håll er till det som är rätt. detta är tragiskt!
Det här är mitt liv MIN dagbok, jag lyssnar på er skit och hör minst en grej som jag gjort!
Ni snackar skit på beat, vi gör Logik musik!

2010-03-05 00:08
Word filosof. & jag måste säga att .. jag tror inte ni har
någon som helst aning vad respektera seriöst folks liv betyder
eller vad överhuvudtaget ens det betyder för ni har fan ingen
skam i kroppen, det ni snackar om har ingen jävla nått med låten
och göra alls och jag fattar inte hur fan man kan komma med såna
idiotiska kommentarer, hur jävla dum i huvudet får man vara? ..
som filosof säger, detta är fanimig ett jävla dagis.

2010-03-05 11:56
Vilken tråd.
Låten är dålig, så enkelt är det. Sen kan påhoppen dra nån annanstans, säkert skitsvårt å spela in men det låter fortfarande skit.
Men utvecklingsstörd osv? Markulinen - Vad är grejjen med att förklara sej inför whoa i 4 olika inlägg hur vida din erfarenhet om utvecklingsstörda är. och robie du behöver inte hitta bortförklaringar.
www.samyprod.com

2010-03-05 12:32
Läste några kommentarer i tråden, och skäms fan över den här sidan ...

Låten kanske inte är den bästa, men ja älskar gitarren !! Rappen e nice, sången kan bli bättre! Läste att de va första gången han bara sjöng med hörlurar å så framför micken, och ja vet hur min första inspelning lät, och hoppas på gud att den inte dyker upp igen ;D hahah..

Ne men fortsätt ni, träna, umgås och ha kul! Så kommer de bli bättre !=)
Education is an admirable thing. But it is well to remember from time to time, that nothing that is worth knowing, can be taught.

2010-03-05 15:35
ingen skönsång men jag diggar känslan i musiken..

bra gjort men kan bli bättre
---------Reklamplats---------

2010-03-05 15:37
Robie: Fuck dessa jävla as! Jag tycker detta var bra som fan, no matter what! Så skönt att köra unplugged & akustiskt, så jävla annorlunda och det blev bra. Den pyttesmula kritik jag tänker ge är mixning, INGET annat!

ROBIE med Far: KEEP IT UP!

(Inlägget ändrat av ramuz 2010-03-05 18:40:51)
http://pumasilverback.se <-Right up your ass, punk!

2010-03-05 15:58
Tack till Filosof, Ricky & Puma.. Uppskattar era ord=)

Karim & alla andra jävla bondläppar, ni har sagt ert nu & jag tycker det räcker. Det finns säkert något forum på nätet där ni kan föra diskussionen vidare;) Gör det inte här..

Thanx till er som tar er tid att både lyssna & skriva ett par vettiga rader.

Jag trodde faktiskt låten skulle gå hem men det gjorde den tydligen inte, tråkigt. Jag menar att vi är ju inga proffs, musiken är en hobby & jag vart iafall nöjd över låten.

Lucky starr!

2010-03-05 17:00
Robie: Klart du ska köra din grej, --------------------------------------------------
---------------------------------

Keep going mane, and fuck the world :D

(Inlägget ändrat av ramuz 2010-03-05 18:39:35)

2010-03-05 18:17
haha jag börjar fan bli lite smått irriterad på "Puma Silverback" om du nån gång kunde komme med en vettig normal kommentar till någon skulle jag bli chockad, det enda du gör är beter dig som en liten tonårsrebell där hela världen är din mamma typ!

är inte du typ 34 år gammal förresten?

/Gudde

PS. Robie gör din grej, men jobba lite mer på det som sagt =)
Moderator

2010-03-05 18:39
TRÅDEN ÄR RENSAD!

Vad är det egentligen? TRE gånger har jag skrivit att det endast önskas inlägg om låten, och inte vilka kunskaper ni har om utvecklingsstörda. Är säker på att Robie känner detsamma, så bara lägg ner med alla diskussioner som inte har med låten att göra! Så hittar ni inte ert inlägg så är det troligtvis för att det inte hade med låten att göra..

2010-03-05 18:53
Jag hade skrivit en utförlig kommentar till Puma silverback! varför får inte den vara kvar om hans inlägg är kvar? this is stupid

2010-03-05 19:11
Ah well... Finns regler av en orsak, då får vi rätta oss så som en lydig svenne så önskar jag Robie en massa lycka & beröm med alla sina projekt, nu som i framtiden :)

Lugnt ramuz, vi skärper oss! Eller jag iallafall.
Producent

2010-03-05 19:18
Puma
vad är ditt fel? lever ditt förflutna med dig ännu? tycker fan riktigt synd om dig alltså, du propsar (enligt mojoriteten en as keff rappare) och sen skriver att alla andra är världelösa, som faktiskt får PROPS! synd att ni 2 är kompisar.

2010-03-05 19:35
Mitt fel...Hmz, den ville inte ens Dr Phil ta i, och Robie vet att jag är brutalt ärlig precis som han är med mitt skit och smaksak är väl olika människors musik? Jag tycker Robie skriver bra som fan, för den som säger här eller nån annanstans att han inte är vass på att bolla med ord är knepig. I denna låt tog han ut svängarna lite och gjorde en annorlunda grej som han SKA HA props för, utan snack. Alla andra är inte värdelösa, utan det som stör mig är majoriteten av finniga pojkrumsrapparna på whoa, men INTE alla. De kan liksom inte tänka utanför sina svenneboxar. Finns folk jag gärna knäpper på låtar här med, som typ Atle diggar jag hårt, han är bra :) Sen finns det fler random, men jag kommer inte ihåg namnet på dom :)

Nöjd så, eller ska jag fortsätta? :)

Trevlig helg!
Producent

2010-03-05 19:37
varför låter du inte andra tycka vad dom tycker då? om du nu så gärna vill att jag ska låta dig tycka vad du och robie vill.
du säger ju fan bara emot dig själv alltså. jävla TÖNT.

du snackar om att beefa folk, sen när du möter dom på stan är du trevlig som fan. haha alltså, shit. hur lågt kan man sjunka din internetryttare. köp ett annat liv än hiphop, för den skämmer du bara ut.

2010-03-05 19:54
Aj det är ganska grova anklagelser du kastar ur dig mane... Beefar är inte för mig, working on new album så inte mycket tid. Men fucksamma, du har grava problem med att se helheten hos en del va? Men jag skulle vilja veta vem jag vill beefa och sen varit trevlig mot? Namn och så? :)

Och internetryttare är det sista jag är, baby. För till skillnad från dig så visar jag ju överallt vem jag är. Men det finns vissa andra som inte har balls till det antar jag.

Nåja, tjing tjong! Ut i studion med mig!

Ses i djungeln!

2010-03-06 09:56
Thanx Ralle för att du tog bort ett par inlägg.

Komigen nu då Whoa;) 233 views & 20 coments, thats really fucktup!
Poet

2010-03-06 11:46
Jag tycker bara som någon skrev tidigare, Robie låter precis lika dant i varenda låt jag hört. Samma röstläge, samma flow, samma tema oftast. Nåja, kul att du kör.
Jag hänger i rimnördarnas ringhörna

2010-03-06 13:04
"Beefar är inte för mig, working on new album så inte mycket tid. Men fucksamma,"

Haha, du förstår inte riktigt vad beef är. Och snälla, sluta prata som om du är bättre än alla andra. Du nämner "pojkrumsrappare", medan du själv är riktigt jävla urusel. Du är snäppet högre upp än Robie, men det kan nog inte ses som något positivt.

Faktum är att du kommer alltid vara en av dom där keffa rapparna som tror att du är skitgrym för att du fått pyttelite hype lokalt. Men egentligen blir du fnyst åt av resterande människor som inte är dina vänner eller bekanta. Du kommer fortsätta prata som om du vore någonting, men trots det så kommer du att stanna kvar där du är och aldrig bli någonting - hur mycket du än kämpar. Du har varken talang, intelligens, musiköra eller fantasin för att ens kunna släppa en bra låt.

Ha inte en så stor mun om du inte backas upp. För du är av definition dålig.

Robie:

Jag tycker att du ska läsa på om mixning. Jag har hört nån låt av dig tidigare, för säkert nåt år sedan då jag i princip aldrig är på den här sidan. Och din mixning lät lika dålig då vill jag minnas. Ett annat tips är att inte spela in med någon som suttit och snortat tjack fyra dagar utan att sova.

2010-03-06 13:22
Thanx Detested..

Karim det börjar bli tjatigt att se dig posta inlägg i tråden, det är inget jävla chattforum det här.

Mixningen, ja att höra det är dåligt mixat varenda gång man släpper en låt börjar bli tjatigt. Det är bara här på Whoa man hör folk tjata om det också.. För 10 år sedan när MBMA, Looptroop etc släppte låtar så var soundet för jävla dåligt & endå diggade folk deras musik & ingen sa någonting om mixningen. Jämför man soundet idag med vad de hade då så är dagens sound MYCKET bättre & endå sitter det folk & klagar över det. Det är ganska irriterande..

Musiken är en hobby för mig, ljudet är cleant & det räcker för mig. Det är inte så att jag försöker låta som de man hör på MTV. Fuck that!

Ett annat tips är att inte spela in med någon som suttit och snortat tjack fyra dagar utan att sova.

Vad är det för skitsnack? Vi gillar att snickra med musik & jag accepterar vem han är & vad han gör.. Han är en go gubbe & vi har kul tillsammans;) Ser häldre att han blir balanserad på tjack en att han blir full & jobbig på alkohol..

Vi kommer fortsätta med det vi gör & det kanske kommer upp ett nytt track redan ikväll;)

Johnny, lägg ner yxan nu.. Oavsett hur mycket vett du en försöker banka dem i skallen med den så hjälper det inte. De är amöbor, grottmänniskor som nyss upptäckt internet.

Fred!

2010-03-06 13:56
Nej, din mixning är inte i närheten av hur Loop Troop och MBMA lät förut. Ditt ljud är monotont, stelt och pålagt - det var inte deras. Varför lägger du upp en låt om du inte vill ha kritik på den? Varför fortsätter du lägga upp dåliga låtar här om du inte kan acceptera att alla tycker din mixning är dålig?

Vad är det för skitsnack? Vi gillar att snickra med musik & jag accepterar vem han är & vad han gör.

Är du dum i huvudet eller? Då ska du ju inte ursäkta dig i tråden med att han var påtänd under inspelningen.

2010-03-06 16:52
jag hade planerat ett långt inlägg men känner nu att jag bara behöver skriva en mening:

Word på Karim!

Mixningen, ja att höra det är dåligt mixat varenda gång man släpper en låt börjar bli tjatigt

ja men lär dig mixa då eller låt nån annan göra det?

2010-03-06 16:53
fast du kanske "HÄLDRE" låter det vara :) haha

2010-03-06 23:20
Det enda positiva jag kunde hitta med denna låt var gitarrspelet & texten i första versen. Resten var bara skit i mina öron. Men, men alla kan inte digga.

Sen jag läste lite längre upp, du nämnde din mix & jämförde den med MBMA. Mannen tekniken går framåt, det är 2010 nu. VAKNA UPP!

Pz /F

2010-03-07 10:45
Bra Johnny!

Skulle uppskatta ifall de kommande inläggen riktades mot låten.. Vi säger det att jag ger med mig ang mixningen, jag är inte alls hajj på det, har ni nå tipps om vad jag kanske kan göra då? Vad det heter jag ska klicka mig in på osv..

Pz!

2010-03-07 12:13
Puma: jag till skillnad från dej har aldrig skrivit att jag är grym, att folk vill vara mig osv? Jag gör musik som jag tycker är kul att göra, men jag skriver inte "jag är bäst, fuck alla andra"

där är skillnaden lille gosse.
Moderator

2010-03-07 15:00
Asså seriöst nu va? Nu käftar ni ju om varandra, ta erat gnäll i gästbok eller något och inte här. Fjärde gången jag ber er hålla era inlägg här till något som har att göra med låten och inga andra diskussioner.

2010-03-07 17:30
haha vilken skojare

2010-03-07 20:03
Thanx Rasmus.

Komigen nu då? Visa det att det inte bara finns idioter på whoa;)

2010-03-07 20:21
de låter fett flummigt hela skiten på ett bra sätt alltså,gitarren är skön men mixningen är keff å de är svårt att mixa gitarr med rap så de låter jävligt bra men fuck it kör på...peace out