JHE, Knicke & Al x - Carpe Diem
Cheea, då var det tags igen, efter en lång natt med grabbarna blev det faktiskt en rätt skön låt! Vers 1 : JHE Vers 2 : Knicke Vers 3 : Al x Refräng : JHE & Knicke Mix : JHEJHE Jag lever för kärlek, jag fångar dagen idag Faller ner, tar mig upp, greppar alltid nya tag Jag ska klara mig bra, lever alltid för stunden Jag låter tankarna gå löst för jag vill aldrig vara bunden Jag sitter mer än gärna hemma bara jag njuter av livet Jag har papper överallt för dessa tider jag skriver Jag skruvar och vrider, Jag går den enklaste vägen Så mycket komplikationer men inget stoppar denna färden Jag är glad för det jag får, det handlar om att vara nöjd Jag gör dom svåraste tider till att bli en frid och fröjd Inget sätter sig emot mig när jag seglar mot land Jag lämnar hamnen och siktar mot en andra chans Klockan tickar vidare och tiden flyger iväg Tar mig i kragen, jag ska klara det här Ger mig av, tittar bak, och ler mot igår Carpe diem, men idag blickar jag upp mot det blå Reff x3 Jag fångar dagen igen ( jag fångar dagen igen Jag fångar dagen igen ( carpe diem Knicke Jag lever för saker som kan beskrivas med ord Lägger texter på beats för att koppla av en stund Och skriver om de saker som har passerat med en vind Allt som krävs är lite tid för ett sådant liv Och med ett talesätt, där allting löser sig Så har jag tagit av det där, där allting ordnar sig Det kommer alltid nya krav, dag efter dag Och jag får höra massa skit men inget av det gör mig svag Och se på mig idag, jag har allt man kan önska Väck mig om jag sover för jag lever bland drömmar Och drömmar har tagit mig mot ett liv som gör mig hel Carpe diem hela dagen och jag löser problem Jag har en roll i mitt liv, där jag ska vara krigare Där jag ska kriga mig fram för att kunna ta mig vidare Med glimten i ögat och jag kämpar mig fram Carpe diem, hela dagen och jag har den i min hand Reff x3 Jag fångar dagen igen ( jag fångar dagen igen Jag fångar dagen igen ( carpe diem Al x jag försöker fånga dagen, ta vara på de jag har, Inga pengar i fickan men jag e nöjd med vad jag har/ fånga dagen låter bra, och imorgon då kommer nytt, passa vidare på klockan, somnar om och tar de chill/ vaknar upp och tar en cigg, med kaffe koppen brevid, tittar över horisonten, blickar upp och vaknar till/ inser vad som har hänt, jag har slängt bort en dag, Al x plus carpe diem det är lika med knas/ vägen e lång, dagen e lång Jag har fortfarande inte vaknat upp sen igår/ och du förstår, jag försöker ta de lugnt, Passa slanga vidare för jag vill röka en stund/ Fånga dagen i skåne, det kan inte bli bättre, 16 kronor ska de kosta, du förstår vad jag säger/ kanske ska vi hooka upp, kom till skåne en dag, om du har vad jag vill ha, kan vi tillsammans fånga dan/ Reff x3 Jag fångar dagen igen ( jag fångar dagen igen Jag fångar dagen igen ( carpe diem
I will allways be the same, No mather what!