Legenden - 12 april (R.I.P Charlie Nilsson)
Hmm.. Jag gjorde denna utan musik först.. skrev den då det centrala i en sån här låt, iaf för mig, är texten.. så vissa ställen "brister" flowet men det e menat så, jag märkte det själv men lät det vara för det blev mycket mera äkta när den fick andas ibland och jag bara körde det efter hur jag ifrån början hade tänkt. Hoppas ni gillar den iaf.. Detta kommer att bli den andra låten om Charlie, Sofies avlidna bror som 2008-04-12 valde att ta sitt eget liv. Efter första låten om honom (http://www.youtube.com/watch?v=vVhcszzOkv0) så kände jag att jag inte riktigt fått säga allt. Musik : Icetail Text : Legenden Mix och master : Billy RockWood Legenden - 12 april Vers 1: När åskan har tystnat, och regnet har lagt sig morgonen lyssnar och skrämmer bort natten det vackra förtvinar, ty ensamt jag ber du är resultatet av vår hemska planet höljet av kappan som tyngde dig grabben Förföljer oss sakta som skuggor i natten Jag minns första gången som din mamma sa ditt namn hon formade sina läppar men ingenting kom fram men glansiga ögon, tåren höll på att födas Hon älskar dig Charlie, hon slutar inte blöda Du har kärlek av många som saknar dig broder du bringar dom värme som gaser i solen vi trevar med blicken upp emot himlen Frida, din flickvän, står där vid grinden fan jag hatar vår värld nuförtiden men önskar dig lyckan du inte fann i livet Ref: När ska vi betala för felen vi gör.. Hur många fler Charlies... måste dö innan vi inser (att) världen är falsk och människor går ner sig i tårar av salt Vers 2: Jag har försökt att finnas där för din familj sen du dog men jag tror, ingen man är nog att fylla dina skor Du va den dära pusselbiten som nu fattas dom usch så liten, Charlie, du såg vad livet handlar om Tyvärr kan jag inte måla dig en tavla som Monet Men jag ser dig i Sofie... varje gång hon ler kan ba ge dig min musik, men varje sång är fel vill inte leva på din död, men jag menar inte det vill bara ge dig respekten du förtjänade själv lampan är släckt och du är stjärnan ikväll jag kommer aldrig glömma, den dagen vid din grav Kärleken jag såg där, lever än idag och för varje dag som går, så blir den bara starkare och genom alla år Charlie ända sen du lämnade (vi) ser dig från fönstret i kappan av siden vi önskar dig lyckan du inte fann i livet Ref: När ska vi betala för felen vi gör... Hur många fler Charlies... måste dö innan vi inser (att) världen är falsk och människor går ner sig i tårar av salt //Legenden
I always tell the truth, even when I lie
Fet shit man :) Hörde den på fejjan ! Fin låt ! keep it up
Atomic maestro: Tack man! Kul att du gillar=)
RIP! låten är fin! Frid/Robin
Robinholta af Pankbanken!!
håller med dom andra =)
Lögner blir sanna när du väljer att tro på dom
Vila i frid ! Tycker flowet brister lite här och där, första charlie låten var bättre. addsen känns väldigt cp, iallafall i dessa hörlurar. Överlag en tvärfet låt och det vet du!
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?
markulin: ang flowet så skrev jag det i mitt inlägg... delvis har du rätt faktiskt om man ser det som du ser det..:) Fast addsen och mixen sitter där den ska måste vara dina hörlurar. dock finns ett fasfel i låten och de vågorna korsade varandra väldigt underligt och inte ens en crossfade kunde göra ngt åt det.. det låg i beatet. Tack iaf! och till er andra tack som fan!
Aight, du är mer haj på mixningen än jag så det är nog mina lurar
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?
Du vet redan vad jag tycker mannen! ;)FEEEETTT!!!
www.youtube.com/ajdiin91
tycker den förra "Charlielåten" va tyngre
http://www.facebook.com/pages/Inga-Gr%C3%A4nser/102563323185335
ärligt talat, jag förstår absolut inte hur någon kan digga dig alls du är 29 år och dina texter för direkt tankarna till något som en 15 åring suttit och klurat lite på, på en tråkig lektion borde inte du fundera på att bygga karriär inom arbetsslivet och kanske familj rentav? just sayin, bara min åsikt och funderingar, svara gärna på ett vettigt vis men all respekt till den bortgångna tråkigt
Ss så har dom klassiska whoaisterna hittat hit också.
tungt som fan bror <33. :) vi får ta å snacka ihop oss nu.. har saker på gång brotha ;)/Liri boy
Ss: Tycker du? Tråkigt att du tycker så men jag antar att alla inte kan tycka samma sak heller så måste ju respektera din åsikt. Personligen är jag dock nöjd med texten här. För att senare svara på din fråga så driver jag 2 företag. Ett som jag bara äger och ett annat är jag säljchef på och tjej har jag familj kommer väl. Ser bara inte riktigt om det är relevant riktigt här. Ajdin: Tack så mkt man!! Pinter: Asså på olika sätt... det e dock alltid så att när man släpper låtar i en serie.. så e alltid originalet bäst, kanske är det för att ögat behöver vänja sig? Iaf.. Kul att du tittade in, respekterar det! Markulin: :) haha. I see your point. Men alla kan inte gilla mig heller.. och det gör långt ifrån alla. inte för jag tror att jag e ngn men ju större man blir desto mer hatare. Liri: Ska bli spännande att se va du har för shit:)
Markulinen. inge hat nu....men lägg ner med det snack om whoartister? Du är den som verkligen är en whoakid, no doubt... Och med att adsen ligger fel...hur skulle adsen kunna ligga konstigt i andra lurar? isf är det väldigt dåligt mixat. vilket det är också. Bra text ibland, annars inget å lyssna på. no hate. r.i.p!
staamusic, du är ju en av mina favorit whoaister!! Ljudet e knas i mina lurar, plus att jag är hörselskadad, var det något mer du ville?
haha vadå favorit Whoaist?
haha, bara att du är en typisk whoaist, som är lite whoaire än andra whoaiter
staamusic: det är inget hat det va helt vanlig kritik ifrån dig. Det har du rätt i men antog klart att han menade mixen. Det är absolut inte dåligt mixat, sen kan man tycka låten blev keff eller vad som. Jag gillar den, tyckte den blev rätt bra iaf!
Hur fan kan du kalla mig för whoaist? när jag aldrig lägger upp saker här? senast jag gjorde det var flera månader sedan. Och hur kan du klaga på mig? när du vill att jag ska lägga refränger åt dig hela tiden? Om det är nån som är whoakid så är det du. eller så kan vi ju se vem som kommer längst med sin musik och reda ut det sen?
enligt mej så var det väldigt dåligt mixat. Texten var inget speciellt. Men det var fortfarande inte dåligt. R.I.P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Markulinen & staamusic sluta smutsa ner tråden med onödigt snack & håll er till topicen som är denna sjukt fina låt. Jag tycker ljudet knasar lite, kanske för att youtbe sänker kvalitén en aning? För jag har inte laddat ner, såna här låtar går inte att lyssna på om & om igen enligt mig. Men riktigt fin text mäyn, keep it up! / Freddah
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
staamusic jag är en whoaister som hatar whoa i sånnafall. Medans du är en whoaist som tycker som alla andra förväntas göra på denna sajt.
Jonsson: Ljudbilden är klockren förstår inte vad du menar. Möjligtvis youtube som i så fall pajjar eller så ere ngt annat. hehe tack iaf för du tittade in! Noll: Tack som fan freddah!!! Kul att höra!!!
Okej måste vara youtube i sånna fall.
tung låt mannen , djup, bra inlevelse, bra känsla, rip
Brynto. www.youtube.com/user/leanolito
Tack slaktisen! Roligt att du diggar! Jonsson: Eller så har vi gjort ett grovt fel i denna av ngn anledning . :) Men ska checka mera sen. Som sagt tack iaf för att du tar dig tiden! Uppskattat som fan ska du veta!!
Legenden^ : bra låt diggas stort.. bra känsla .. bra budskap :).. KEEP IT UP hoppas på mer låtar från dig :) R.I.P Peace
Darkis: Wusha! mer låtar får du definitivt men antagligen på andra ställen för funderar på att ta bort detta konto. Ser ingen större mening med whoa längre men vissa sköna snubbar som gör att man stannar och inte vill dra:) Du är en av dem:) Ha det gott
Eyyyz bro! Keep the shit up! :) Ingen jävel här på whoa kan få dig och sluta, INGEN! The legend lives 4 evahhhhH!!! Två Fingrar / A*
www.youtube.com/ajdiin91
Ajdin: du är söt.. att du trodde jag av sån som skulle lägga av pga ngn på whoa:) hahhaha skön du e!:) Ne asså, menar mer att kontot här känns onödigt bara, man har myspace och hemsidan .. . Men sen finns det 5-10 st som man snackar med här som gör att man tänker ne men då kanske man inte snackar så mkt mer med dem.. och det vill man ju. Så jag menar :)
yeye i get it! :) Men tycker du ska ha kontot kvar brush!;)
www.youtube.com/ajdiin91
Fet låt bro! Finns inget mer att säga :)
Det finns så många rappare, men ingen som mig !
man tackar Legenden^ =) ... har sparat din hemsida och mysace nu iaf så nu har jag koll på dig ;)... surt om du tar bort kontot :O vem ska jag då tjöta med ;P... svårare få tag på dig då ju ;P.. haha xD.... så du ger helt enkelt fan i att ta bort kontot :D hihih
Vad hände med mixxen? Dubs/adds är ju högre än main versen i mellan åt! texten är väl helt okej, och håller med dig om att ditt flow inte håller överallt! men annars en soft track med bra budskap! Beklagar sorgen! Fridens.
Http://www.soundcloud.com/MackeMaple <--
Macke: De e aldrig högre det är dock 2 mains och ena är aningen hög. Håller med min vän! Men det är också medvetet. Låten är ingen klubbdänga utan en om en som gått bort. Så den e lite mixad så med vilje men ibland skulle jag vara beredd att säga att det e gränsfall! Tack macke för din tid!!!
riktigt bra.. RIP
söker låten trippel ett-en tyst minut, eller hela albume som heter Svar på tal
tack!!
Fyfan va hemskt.. min kompis tog självmord dagen innan detta :(
Rös i hela kroppen. riktigt bra text. V.I.F
www.existenz.se Sveriges roligaste sida.
Sofie: Hoppas du gillade! Och jag beklagar.. verkligen. Jommpish: Tack som faaaaaaaan=)
tycker inte man märker flowmissarna så mycket :) är ju trots allt om en som gått bort så då tänker man inte på det utan mer på texten. Detta var bra gjort, beklagar sorgen. Peace.
Ekman: Tack för din kommentar. Texten va skriven utan beat det gör jag aldrig annars och märkte problematiken under inspelningen. Tänkte först skriva om den så det skulle bli enkelt med flow eftersom det inte till 100 % funkade då men valde att inte göra.. eftersom det va svårt att ändra det man egentligen ville säga Återigen tack för du tittade in. //L
Kul att du har fått så många kommentarer för det förtjänar du verkligen. Fast du borde fått mer också! Diggar din röst som fan, har lyssnat ett par gånger o den är lika bra för varje gång jag lyssnar. beklagar sorgen
Sthlm: Jävligt kul att höra. Har sett dina kommentarer på andra låtar och sett att du alltid kommenterar va du verkligen tycker och konstruktivt. Därför betyder det extra mycket när det kommer ifrån dig. =) //L
Är inte den som kör 100 upps men ok ngn iaf :P