Legenden - 12 april (R.I.P Charlie Nilsson)
Hmm.. Jag gjorde denna utan musik först.. skrev den då det centrala i en sån här låt, iaf för mig, är texten.. så vissa ställen "brister" flowet men det e menat så, jag märkte det själv men lät det vara för det blev mycket mera äkta när den fick andas ibland och jag bara körde det efter hur jag ifrån början hade tänkt. Hoppas ni gillar den iaf.. Detta kommer att bli den andra låten om Charlie, Sofies avlidna bror som 2008-04-12 valde att ta sitt eget liv. Efter första låten om honom (http://www.youtube.com/watch?v=vVhcszzOkv0) så kände jag att jag inte riktigt fått säga allt. Musik : Icetail Text : Legenden Mix och master : Billy RockWood Legenden - 12 april Vers 1: När åskan har tystnat, och regnet har lagt sig morgonen lyssnar och skrämmer bort natten det vackra förtvinar, ty ensamt jag ber du är resultatet av vår hemska planet höljet av kappan som tyngde dig grabben Förföljer oss sakta som skuggor i natten Jag minns första gången som din mamma sa ditt namn hon formade sina läppar men ingenting kom fram men glansiga ögon, tåren höll på att födas Hon älskar dig Charlie, hon slutar inte blöda Du har kärlek av många som saknar dig broder du bringar dom värme som gaser i solen vi trevar med blicken upp emot himlen Frida, din flickvän, står där vid grinden fan jag hatar vår värld nuförtiden men önskar dig lyckan du inte fann i livet Ref: När ska vi betala för felen vi gör.. Hur många fler Charlies... måste dö innan vi inser (att) världen är falsk och människor går ner sig i tårar av salt Vers 2: Jag har försökt att finnas där för din familj sen du dog men jag tror, ingen man är nog att fylla dina skor Du va den dära pusselbiten som nu fattas dom usch så liten, Charlie, du såg vad livet handlar om Tyvärr kan jag inte måla dig en tavla som Monet Men jag ser dig i Sofie... varje gång hon ler kan ba ge dig min musik, men varje sång är fel vill inte leva på din död, men jag menar inte det vill bara ge dig respekten du förtjänade själv lampan är släckt och du är stjärnan ikväll jag kommer aldrig glömma, den dagen vid din grav Kärleken jag såg där, lever än idag och för varje dag som går, så blir den bara starkare och genom alla år Charlie ända sen du lämnade (vi) ser dig från fönstret i kappan av siden vi önskar dig lyckan du inte fann i livet Ref: När ska vi betala för felen vi gör... Hur många fler Charlies... måste dö innan vi inser (att) världen är falsk och människor går ner sig i tårar av salt //Legenden
I always tell the truth, even when I lie