I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

SlowT - Blind (raka vägen från fittja)

Vår Hiphop - Audio & Video

2010-01-10 22:42

SlowT - Blind (raka vägen från fittja)

Det här är låten som handlar om alla parasiter i världen som lever på andra o e snåla..

ni borde känna igen för sånna människor fins överallt.. dom vågar fråga efter din sista brödbit du har i handen och utnyttjar människors svårighet att säga nej, men om man skulle fråga dom om nånting som dom har gott om så vågar dom säga nej oxå.

horungar helt enkelt..

okej här e den:

kritisera o kommentera så mycket ni kan det uppskattas

peeeaaaceeee

Ja e en konstnär så lev in dig i min verk

2010-01-10 22:58
Jag säger som jag sa i andra tråden, dina rader (tycker jag iallafall) känns lite långa och pga det stressade på nått sätt.
va ja menar är att du skriver för långa rader så rimmen hamnar helt fel och det blir skruvat i mina öron av det. vissa rader är tighta däremot. kanske bara jag som tycker det dock. sen vad har du för utrustning? tycker att det låter skumt men jag sitter inte i studion nu så de kanske därför de inte låter bra. (min data ja använder nu får riktigt kasst ljud emellanåt)
testa att variera ditt flow också för det låter lite monotont i mina öron också. jag vill gärna se att du varierar och släpper lös på beatet liksom för det låter som att du håller tillbaka när du rappar. refrängen är död tycker jag. jag hör liksom ingen inlevelse i det hela. det kan du göra bättre man.

Men i övrigt är det ett hårt och sant budskap antar jag men inget jag kan relatera till...

Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2010-01-10 23:25
fet text
"en hund som skäller, bits inte har jag hört, de där va fettt
ja feelar dina grejer

2010-01-10 23:57
ok tack,

Markulinen va ska ja svara.. du och jag har helt olika stil på vår musik.

min flow på den här är typ 90 talet lite.. svensk hiphop från 90 talet, ken o houman hade såna låtar där de bara chill flow o inte nån flippad sådär men tunga texter med skön budskap. och orden e tunga .. det blir som ordspråk när ja till exempel säger "om du har ett hjärta kom sitt o drick, men annars stick, för en hjärtlös man har ingen kind"

då menar jag att en hjärtlös man som inte bryr sig om nån bryr sig inte heller om sig själv så mycket.. och därför skämms han inte heller lr har inte nån kind

men det det här som du kallar för stressar orden o ja vet inte vad så heter det att rappa 16 takt och 32 takt och är lite svårare än att rappa vanligt och sakta

som till exempel busta rhimes eller twista gör, dmx gör det mäst och det kan kännas lite obehagligt för vissa som inte har vant hjärnan till det haha, .. jag gör det ibland när det känns nödvändigt för att få ut budskapet bättre och förklara det jag vill säga på ett sätt som inte kan missuppfattas, då blir det lite längre.. men många gör det och det är absolut inget jag kommer ändra på.. för det är inget fel, jag gör ju det med mening. det blir inte offbeat men det blir snabbare takt.

twista är ju känd pga det, och alla hans låtar e så, man tror att han springer till bussen varje gång han skriver låtar för dom e så snabba. men alla klarar inte det utan att det blir offbeat. nu så använder jag det ibland och det är min flow, digga det annars skiit i det bara.

min studio är inte så tung, för tillfället har ja ingen studio ens. ja vet själv att det inte låter så rent som det skulle kunna men på mina högtalare så låter inget brus lr peak från micken lr nått och det låter helt okej så ja vet inte

peeaaaceee

2010-01-11 10:01
Men asså jag hajar vad du gör och jag diggar 90-tals stilen, men greje´n är det att du inte riktigt lyckas liksom. Jag är säker på att dukan göra det mycket bättre det är det enda jag säger.
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2010-01-12 00:33
va lyckas han inte med? denna låten va tung. ja tycker de låter bättre.. fortsätt skriva så kommer de låta jävligt tungt i riktig studio, peaceee

2010-01-14 00:47
okej soft.. inga fler som har nått o tillägga ellrr