I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Anenkefali - Vem är jag?

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-12-10 15:10

Anenkefali - Vem är jag?

LÄNK

Citerar från Qweety:

Ja, fick för mig att dra ihop något.

Beat: Anenkefali
Text: Anenkefali
Allt: Anenkefali
Anenkefali: Jag

Tacksam för kritik.

2009-12-10 16:17
Hahahaha.
ursäkta men... Vad tycker du själv? seriöst?

För att vara snäll nu säger jag behåll pennan och pappret för även om lyricen inte var det bästa när det gäller att göra låter så var din svenska bra i den mening att
det var en bra bredd på ordkunskap och lite över medel när det gäller rim gemfört med andra fjortisar på whoa.

men SNÄLLA håll dig borta från micken så långt du kan.

2009-12-10 16:37
riktigt fet, diggar beatet som fan! Du börjar bli riktigt bra
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-10 16:39
Billhhaa F19 man kör väl för att bli bättre eller hur? eller har jag fel?

Förövrigt så tycker jag att lyriken i den här texten är riktigt nice.och du börjar få ett sjysst flow, och beatet dödar verkligen:) bästa du gjort hittills!

keep up

pz!
(\_/)
(O.o)
(> <)

2009-12-10 16:41
Billhhaa

SNÄLLA håll dig borta från mina trådar så långt du kan.

"Tacksam för kritik" betyder inte "öjhöhAoagjAOvAd TyckERe dU saJHöäälv dETEtEt äRä ju BarA SHkiT HAhAhAHAhAhAhAHAhA"

Som du snackar om texten säger jag helt enkelt att den är över ditt huvud, så är jag stenhård och hiphop också...
Rappare

2009-12-10 16:47
Fet text, nu vet jag med säkerhet vem du är på qweety ^^
Du böjrar få ett vassare flow, beatet är sjukt fett.
Det är påväg uppåt .)

2009-12-10 17:50
Fett ju! Börjar bli galet töng :)
http://www.youtube.com/user/jungsubprod
http://www.twitter.com/jungsubmusic
Graffare

2009-12-10 18:09
najjz xD
S K B . Graff it dont stop it!!

http://oktaykungblackbook.tumblr.com/
Poet

2009-12-10 20:13
Texten vet du vad jag tycker om, flowet och beatet också.
Har sagt på msn ju ;)

du börjar bli riktigt tung <3
Sötnosarna Represent!
"Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar"
- Fronda

2009-12-10 20:16
Jag gillar fan flowet nu, skulle dock kunna utvecklas genom att träna på något snabbare beats.
Tycker att du låter lite stel ibland i deliveryt, det kan du börja träna på nu när flowet börjar arta sig.

Texten är fet, as usual!
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2009-12-10 20:44
Underhållande text. Beatet va soft. Rappen var inte lika fet, låter lite höpphöpp, kan inte förklara haha. Men fortsätt spotta ändå

2009-12-10 21:00
Haha, måste tacka för alla kommentarer. (Sincerely och allt, tacktacktack)

jaojao_
"låter lite höpphöpp" måste vara årets citat = D jag vet inte vad det betyder, men jag tror jag förstår.

2009-12-10 21:24
fan du låter som en kompis till mig haha,läskigt! dock så diggade jag fan allt, ditt flow e galet skönt! o beatet med! o texten e helt crazy!

UPP PÅ DENNA!

/ Käääz Aka Matte Rial !
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz

2009-12-10 21:34
vafan, funkar ju inte att lyssna : P för övrigt, jag behöver inte ens lyssna på låten för att skratta åt

lite över medel när det gäller rim gemfört med andra fjortisar på whoa.

Du är väll en av de tyngre när det väl kommer till lyriken =)

menmen, släng upp på shareblabla hemsida så jag också kan lyssna ;P
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-12-10 21:44

2009-12-10 21:46

2009-12-10 23:08
Tycker fortfarande dina texter är skönare att läsa än när du rappar, men helt klart ett framsteg!

2009-12-10 23:45
tycker texten var rätt sköjjig överlag och ibland även RIKTIGT sköjjig, raden om persbrandt fick mig att fnissa lite brutalmanligt sisådär :D den och frisörraden gjorde min kväll

dock tycker jag ditt flow är alltför enformigt och deliveryt för stelt, det måste du verkligen jobba på. du har ett väldigt monotont röstläge, vilket kan va shoft ibland- men inte när låten håller på så länge och det är "sakta" flow.

såatteeeh, lyricistiskt är du ofta mer eller mindre utmärkt-
rappmässigt har du en lång väg kvar att gå, även om flowet blivit stabilare iaf- så det är ju på rätt väg!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2009-12-10 23:46
Helhetsintryck; Sååå. Ja.

Beatet; Klockrent snyggt sample... Måste säga att dina beats verkligen har tagit sig nu asså, förrut var dem intressanta skapelser, men nu är dem liksom tunga. Om du förstår vad jag menar?
Texten; Vad ska jag säga liksom, fortfarande punchline kungen, skönt tema och snyggt ihopbundet, riktigt fett. Klockrena adlib val.
Flowet; Fanns svaga stunder, inte hört den tillräckligt många gånger för att kunna peka på dem direkt här och nu, men overall så är det helt tight, börjar också arta sig något förbannat. Hade varit intressant att höra dig flippa över ett lite snabbare beat som någon sa innan, men samtidigt så hade det inte riktigt känts som din stil, detta är liksom ditt domän.

Konkret konstruktiv kritik... Fan vet ej riktigt, känns som du lagt ut en väg att gå och du går på den med stadiga steg, känns som du hela tiden utvecklas så känns som jag inte direkt har något att lägga till. :p

2009-12-10 23:47
Din delivery har blivit mycket bättre iaf.. Flowet är dock alldeles för upp och ner, ibland låter det stabilt några rader sedan blir det plötsligt sjukt osäkert och hackigt.
Producent

2009-12-10 23:49
Dagens "WTF?" till detta.
One Day.

2009-12-11 08:12
OMG

"öjhöhAoagjAOvAd TyckERe dU saJHöäälv dETEtEt äRä ju BarA SHkiT HAhAhAHAhAhAhAHAhA"

Va det det du fick ut från kritiken? Sluta va så barnslig för jag skrev inte så och det vet du. Sluta gråta bara för en person i din tråd tycker att du sög på rappa.
Träna istället och tacka för kritiken för det kommer ALTTID finnans folk som ej gillar din musik. eller hur? Va glad att så många gillar din låt istället.

men du va faktiskt riiiiiktigt keff.

Ska ej störa mer. Lycka till ;)

2009-12-11 08:52
Du menar att du kallar det där kritik? Att du började med "Hahahaha.
ursäkta men... Vad tycker du själv? seriöst?" var det jag syftade på, cp-remixen på det du skrev är bara för att förtydliga IQ-nivån du la dig på.

Jag vet helt klart att alla inte gillar, och helt klart att jag inte är fullbordad på några plan. Däremot så är du den barnsliga om du tror att ditt första inlägg var kritik.

"Träna istället och tacka för kritiken för det kommer ALTTID finnans folk som ej gillar din musik. eller hur? Va glad att så många gillar din låt istället."

Så, ska jag träna eller "men SNÄLLA håll dig borta från micken så långt du kan."? Där är väl skillnaden mellan kritik och allmän idioti. Alla kan utvecklas, alltid. Därför är det inte särskilt vettigt att be folk sluta med det dom gör.

Står även fast vid att texten går över ditt huvud eller helt enkelt inte är din typ av text, för den har visserligen toppar och dalar men topparna är inte runt "medelmåttigt".

Tack för din närvaro i tråden, nästa gång du skriver i en tråd hoppas jag att jag gått från riiiiiktigt keff till bättre!

2009-12-11 09:22
Billhhaa

Jag tror han vill ha konstruktiv kritik.

Och innan du utalar dig om att Anenkefali är riktigt keff borde du lyssna på/läsa hans texter.
Han är ingen Eminem än, men det var helt klart inget fel på det.
Lyssnade däremot lite kort på www.myspace.com/tamamsolid igår, fast jag stängde av efter ett tag eftersom texterna var relativt simpla, så om det där är du så är det en fin dubbelmoral du predikar :)

Anenkefali, gillade den mer andra gången jag lyssnade!
Man ser verkligen utveckling.

Poet

2009-12-11 12:23
Riiiiktigt fett beat man! Jävlar, det var galet. Texten är det ju ingen tvekan om att den är fet och håller en stadig nivå, dock så när du väl spottar så låter du lite osäker måste jag säga. Vilket drabbar både flyt och delivery en del, men det kommer ju med tiden det med.
Bara att keep rockin it, ska bli kul att höra mer i framtiden då det här är första låten jag hört med dig, bara läst texter innan :)

Peace
Jag hänger i rimnördarnas ringhörna

2009-12-11 14:39
Haha, fan vad skön! Visst, du är inte såå soft på själva rappen tyvärr, men man blir ju bättre! Texten var fet som kaggen på taco bell, eller nåt.
Shu!
Producent

2009-12-11 14:55
första gången jag hör dig,
intressant :)
:)

2009-12-11 21:10
jag måste hålla med dede lite, jag gillar att läsa dina texter mer än dina låtar. du har bra texter, och där är Billhhhaa eller vad hon kallar sig helt ute och cyklar.. flowet kan fortfarande bli mycket mycket mycket bättre, men du är sakta men säkert på rätt väg. ditt delivery har förbättrats avsevärt.

SNÄLLA håll dig borta från micken så långt du kan.

SNÄLLA kör upp något så långt du kan. barnsligt skämt åsido, det du skrev var inte konstruktiv kritik. visst du har rätt till en åsikt, men på ett sånt här forum vill man gärna få konstruktiv kritik vilket gör att man kan bli bättre och utvecklas.

2009-12-11 23:17
Hahah, vilken jävla text ;).. synd att du inte får något "tryck" i den... men öva öva öva =) Lät något bättre än sist jag hörde nått av dig : p
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-12-14 17:21
Första uppen.

Gillar mest att folk ser utveckling, det är riktigt kul att höra. Inte bra att stå och stampa på samma fläck. Tack för alla kommentarer!
Rappare

2009-12-14 19:36
tycker du börjar bli bra nu Emil, beatet är nice texten är nice(som den alltid brukar vara) och ditt flow börjar bli stabilare ;D

2009-12-14 22:34
Vem du är ? Du är den sämsta jag någonsin hört...
Riktigt Brutala <3

2009-12-17 12:42
Säger upp igen.

Tack för kommentarerna!

Beat
Det betvivlar jag starkt. Hört talas om Stanislav t ex?

2009-12-18 11:04
Tungt mannen :D Uppsalas nästa Org eller Afasi brääpp brääpp ;D
Mycket snack men liten verkstad precis som en tomtenisse.

2009-12-18 11:20
Lät inte bra alls.
Texten var klart bättre än rappen men det säger inte så mycket.
Riktigt tråkig/dålig låt. Mest för att rappen var riktigt otight och tonen helt fel.

2009-12-18 12:43
Mixningen va inget att hänga i granen. Flowet lika så men bara träna vidare, texten e dock bra.
www.myspace.com/anarkirapp