I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Musikvideo] Dekan - Stå stark (med Jessica Blomqvist)

Vår Hiphop - Audio & Video

   

2009-12-04 08:03

[Musikvideo] Dekan - Stå stark (med Jessica Blomqvist)

Shena Sverige!!

Efter en del snack och förväntningar så släpper jag äntligen den omtalade musikvideon till låten "Stå stark" som jag har gjort tillsammans med visa-sångerskan, Jessica Blomqvist(www.jessicablomqvist.com), med den underbara rösten. Musikvideon är inspelad av Henrik Malmborg (www.henrikmalmborg.se) som har lagt ner väldigt mycket på det här och valde att hjälpa mig även om vi inte känt varandra tidigare. Just det har betytt riktigt mycket för mig. En viktig person som gör det möjligt för mig att nå ut med min musik och för er att få ta del av min musik och alla nyheter är min vän Okan (www.okan.se) Altunbulak, som har gjort den sköna designen på hemsidan och är webmaster, tack till alla dessa tre sköna personer och inte minst till min klasskamrat Sherko Ahmadi som spelar huvudpersonen i musikvideon.

För att se musikvideon besök : http://www.dekanmusik.se

Varför gjorde jag stå stark?

Själva idén fick jag ifrån att det var väldigt mycket diskussioner om just detta i media och jag började ställa många frågor som jag ville ha svar på. Så jag började att fördjupa mig i frågan och det är väl detta som har lett till att jag skrivit och spelat in den här låten. Jag vill få hela Sverige och även folk i hela världen att öppna ögonen och inse hur ett ensamt flyktingbarn kan ha det.

Vad kan just du göra?

Även om du och jag inte tror det, så kan vi faktiskt hjälpa till bara genom att lära oss om dessa barn, bara genom att öppna ögonen och erkänna att vi är medvetna om vad som händer. Men tyvärr är det så att vi varken har tid eller ork till att bry oss om något som inte angår oss i vardagen. Det är det jag vill förändra med denna musikvideo.

OBS : Lyssna på texten riktigt noga, så vet jag att du lär dig något nytt..

Musikvideon finns på http://www.dekanmusik.se