I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

(Audio & Video) Diggi Dave - Ge D Till Mig / Lösaktig

Vår Hiphop - Audio & Video

   
Groupie

2009-09-12 03:36

(Audio & Video) Diggi Dave - Ge D Till Mig / Lösaktig

Yo!

Året var 2006 då denna låt (Promiscuous) spelades hela tiden, överallt. Då jag inte är en radiolyssnare så snappar jag inte upp ny musik på samma sätt som andra gör. Du vet, lär sig texter och analyserar dom och sådär.

MEN! En dag då jag satt på en pizzeria i Farsta så hörde jag den här låten och verkligen lyssnade på den. Rolig låt tänkte jag väl, eller liknande. Vid det här laget så hade min pizza kommit in och jag började käka, tänkandes på låten.

Eftersom jag är rappare, och rappare tar andras instrumentaler och gör sin egen grej av orginal låten, så började jag tänka i "göra min version" banan.

En lunchrast, 5-6 post-it lappar senare så hade jag min egen version av låten...

"Lösaktig" skulle aldrig få se ljuset p.g.a den är så gamal, men sammtidigt är den väldigt lekfull och med glimten i ögat. Så jag tycker att den borde få se ljuset ändå för gamla tiders skull.

Ladda ner Diggi Dave - Ge D Till Mig / Lösaktig HÄR:
Diggi Dave - Ge D Till Mig / Lösaktig

PS. Det finns även video matrial när jag kickade den live 2006 i huset/huddinge också. Drygt 04:00 in i videon. SHU!

http://www.diggidave.blogspot.com