Hypnoz - Laidback
Hallå, Whoa! Längesen jag droppade skit här, i brist på studio. Dock plockade jag fram min USB-mick hemma i helgen, och skrev en låt till ett schysst freebeat. Var tänkt att det skulle bli en skön laidback raplåt, men jag kände faktiskt att jag misslyckades lite.. Vart mer av en depplåt i slutändan tycker jag, men får se vad folk tycker! Dock är kvalitén på micken rätt dålig, så ljudet är inte den man är van vid! Ge gärna tips på bra mixing på Samsons USB-mick!Länk till http://www.speedyshare.com/341827296.html Backup;Länk till http://www.speedyshare.com/341827296.html Bomba mig med kritik! One love!
Hej
tycker det här vart bland de bästa från dig. upp för fan, han förtjänar några comments :) ta det inte som kompispropps, den var faktiskt bra
höhöhö det är jag som är robert
enligt mig har jag hört bättre med dig men, raderna va rätt nice, men njaa, tyvärr inget som stanar bror ;) puss Jontääh !! hoppas du hare bra i sthlm ;)HOOJ !!! !
hur kommer det sig att jag inte kan höra när du gråter fast dina tårar faller till marken som dasslock.
nej, jag gillar inte det, känns som pauserna ligger på samma ställe hela tiden, låt lite konstigt- annars bra o så ':D
gör det bästa jag kan, men är alltid öppen för tips =)
Låter helt okej, bra text, finns ju vissa saker som kan förbättras både text och flowmässigt, men så är det ju nästan alltid.. men det blir ju bättre och bättre, åh det är ju huvudsaken!:) och jag skrattar fortfarande åt Smuris kommentar..! hahahha men ha det bra! hey
UPP ÄNDÅ ÄVEN FAST JAG INTE DIGGAR TILL 100 !! men upp ?! / Jontääh ?!
hur kommer det sig att jag inte kan höra när du gråter fast dina tårar faller till marken som dasslock.
Tack, boys, det uppskattas! B-Slim, det har jag inte tänkt på, men det har du fan rätt i! :)Smuris Precis som din plagierade skitmusik då! Fan vad cool du är!
Hej
Producent
2009-09-10 11:59
Smyr, du ska va 20 år? jävligt omogen sådan isf. Visst, det är mkt att fila på, kör på grappen=)
Flyger fritt, landar platt
nice
http://www.myspace.com/akaamusik
flowet va intttttttt bra, sötlök :*<3
Keep it real! Peace babe ;D "Så länge de rimmar"
Smyr, du ska va 20 år? hahaha har för mig att han ska va typ 21-22 eller någonting. Men ser ändå ut som en 14 åring med all jävla acne han bygger på.
Över till låten då. Mixningen och texten var det bästa, beatet var ganska soft tråkig slinga bara. Men låter som du läspar ganska mycket.
Tycker dina texter är kung i alla fall. Peace!
UPP! lökis :]<3<3<3333
Keep it real! Peace babe ;D "Så länge de rimmar"
Haha folk har redan påpekat det, men varför skriva sådär smuris eller smyr eller vad du heter? Bara onödigt och omoget, ge grabben lite kritik istället ska du se hur bra det blir :) OT: Ja jag vet inte riktigt, känns som du kan jobba lite mer helt enkelt, men det är inte dåligt! :) keep this shit up! /Spiken
Joutzen P18 ; Om du håller ögonen öppna så ser även du att hypnoz inte är oskyldig. sätt onödiga kommentarer av hypnoz i smyrs trådar.Till låten! Tycker att du slöddrar ibland, men tycker du flowar på bra ibland och detta är det bästa jag hört med dig. Du får till skön känsla ibland.brabra
fosho
Mummel mummel ! Annars låter det väl helt okej ändå, norrlänningsintrot <3 haha
bla.
bästa jag hört med dig, men tänk på att försöka uttala orden lite bättre, blir lite mummel ibland, antar att du försöka lära dig lite från doggsan? du försöker flowa lite på samma sätt som honom, och han får fram typ samma sak på vissa ställen som du har fått här, :) peace
www.myspace.com/sansarecords håller inte min space så uppdaterad för tillfället, kommer komma ut mycket med musik samt eventuell musik video vid tillgång.
Tack så mycket för fin kritik allihopa! Har lite grejer som måste redas ut så jag svarar på alla enskilt! :) Joutzen: inte mycket att säga, bara tack och I will! :) HighlightsSWE: Kort och koncist, thank you! piiinanaa: Hatar att älska er grabbar, men tack för kritiken och uppen! Ska jobba lite på flowet! Joppee: Thanks man! Kul att du diggar texten, håller dock med om läspandet.. Jag skyller dock lite på dålig mic och mix, men det låter faktiskt som att jag läspar i väldigt många av låtarna.. Måste träna bort det, tack för kommentaren!<3 Spiken: Tack, mannen, kul att läsa! :) Smör och BBQ har vart oense ett bra tag, ärligt talat skulle jag nog inte ta emot kritik av honom, haha! Men tack för försvaret, det uppskattas! tMy: Jag har skrivit i några av hans trådar, yes, men endast för att han började tjafsa med mig. Sen att jag varken diggar hans musik eller personlighet har väl bidragit lite till tjafset, but he started it! ;) Mycket "ibland" i kritiken, men det är bra, då får jag nåt att jobba med! Tack så mycket! hedde: Yeah, jag mumlar lite, haha. Tack så mycket! Introt är för att alla tycker jag låter så här nere i Stockholm, haha. Alla på skolan kallar mig norrlänningen! :D sansarecords: Är det Jimmy? Tack så mycket för kritik och kommentar, kul att jag blir bättre! Att jag har inspirerats av Doggsan är dock fel, han råkar vara en grym rappare, men ingen jag vill efterlikna. :) Så att jag låter som honom är antingen en slump eller undermedvetet, haha. Däremot driver jag lite med han i låten, han får stå för intro/outro, samt slutet av första versen! ;) Tack! Summa summarum är att denna låten är en session, alltså inget jag jobbade speciellt hårt på. Hade inte stått framför micken på länge, så jag skrev en låt och slängde in lite halvt random rader jag hade liggandes, och ett fett beat. Så reccade jag och sedan fick mixen mest tid. Så att jag mumlar var jag medveten om, och även om jag kunde gjort om och gjort rätt ville jag inte. Har dock svårigheter med mummel ibland, så måste bättra på det! Tack för alla kommentarer, det värmer! Ser gärna fler!
Hej
Norrlanddddd.... Du har droppat tungare men detta var soft. Big up
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Låter som vanligt!SKIT! Det där var bara omoget, ge kritik iställe för hate. ta dina dolce cabana o dra ut o kolla på blåa stjärnor istället för att droppa kommentarer som inte ger ett skit i den här tråden
Sen att jag varken diggar hans musik eller personlighet har väl bidragit lite till tjafset, but he started it! haha "DET VAR HAN SOM BÖRJA *SADFACE*" =)
höhöhö det är jag som är robert
Producent
2009-09-13 15:30
Tommy Det är ganska stor åldersskillnad också, Man borde ha mognat på sig vid Smyrs ålder tycker jag iaf. Nog om det!
Flyger fritt, landar platt
haah sha man de e baba :D de lät fett gillade reffen :)
Tack grabbar, fett kul att läsa! :) Upp!
Hej
Smör och BBQ har vart oense ett bra tag, ärligt talat skulle jag nog inte ta emot kritik av honom, haha! Vi har också haft våra off and ons, men jag hoppas du tar åt dig min kritik.
Synd att du måste, kanske inte förstöra, men rubba känslan man får av beatet, temat och den feta titeln Laidback. Inte fel att slänga in lite humor men att göra en oseriös imitation av en norrlänning var inte bra.
Du har fortfarande bitar där texterna inte riktigt täcker. Det blir ett glapp i takten, en liten äcklig flowmiss.
Och på samma sätt som du gjorde fel med norrländskan i början tog du livet av slutet också.
Och när du sjöng vissa ord i bakgrunden lät det bara fel.
Men du ska inte tro att jag bara neggar, har skickat med en korg med godsaker också.
Tyckte att refrängen var bra (även om den lät jävligt olik dig, har för mig att du sjunger mycket ljusare, det lät som en sån där balladsångare hehe), särskilt texten.
Smart att föra en konversation med dig själv. Det är ganska svårt att få det att låta bra, tycker jag iallafall.
Du har blivit bättre på att mixa, du har bättre uttal och
betoningar och rimmen har blivit mycket bättre. Du har också fått bort den där mesiga velrösten som du brukade ha när du var ny och osäker.
Gillade biten där du sjöng (efter att du krupit ner under täcket), det lät jävligt najs.
Det märks att du börjar få struktur, låten känns som om låten är planerad. Kombinationen av melodi, sång, text och refräng gör låten varierad, intressant och mysig.
Summan av kardemumman: Skilj på seriöst och oseriöst (ställ dig frågan om du vill göra en soft låt eller nåt som får folk att skratta?), jobba mer på flowet och gör mer advancerade saker (om du förstår vad jag menar), och ja... det var väl allt?
Betyget blir: 8/10
Den här låter kan och kommer lyssnas på.
För att vara en session är den riktigt bra, skulle kunna vara med på en skiva.
Vill poängtera att jag verkligen gillar stora delar av texten, tycker du har kommit grymt långt på kort tid.
Jag är bättre än de flesta, men sämre än de bästa. Netplay ute snart.
Haha, kom på vem du låter som när du sjunger. Filip Nyberg. :)
reffen va skön, ganska monotont flow dock, men inte dåligt, hyfsat om du frågar om mig, du kunde haft mer "kraft" när du rappar, yknow? aight peace
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?
Pii&Naana säger att du är en lök, låter fan som du käkar lök när du rappar. Ursch. Men lycka till i framtiden lökis :)
Undrar var han fick lök ifrån. Hur är en lök?
Undrar var han fick lök ifrån. Hur är en lök? Låter vettigt de du säger "hödudu" men du ger mig bara mer lust till att klappa dig på nosen ganska hårt
Låter vettigt de du säger "hödudu" men du ger mig bara mer lust till att klappa dig på nosen ganska hårt Vad då då?
Hypnoz 1 Smuris 0
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ser skitbra ut med kommentarerna! Kör sista uppen nu, något mer borde jag få höra! :)
Hej
Tror nog allt är sagt. Det blev många kommentarer på den här, jämfört med tidigare låtar. Många kommentarer överhuvudtaget. :)
Yo Edwardo nu har ja fan ta mig i arsle kommit på vart i helvete dom har fått "lök" ifrån. Dom härmar Sleez för fan... Alltså när Karlic och Juiz hade beef så hoppade helt plötsligt Sleez in och dissade Karlic och sa att han var en lök (iför sig har han lite rätt ni vet Karlic/Garlic... omg -.-') Men nu har Piiss&Bajsa tagit över efter Sleez och börjat kalla dig för lök. De måste vara så de är, ja har verkligen grubblat jätte mycket över detta legat och vridit mig i sängen på nätterna nästan fält en tår för att ja inte kom på vart fan det var dom fick de ifrån. Men nu äntligen efter alla dessa veckor har ja slutligen kommit fram till att de måste vara så. Så de stora svaret på gåtan är följande - Pii&Nanaa baitar Sleez. Ledsen om ja uppar tråden men du vet... Peyz!
You're right! Har funderat som fan också.. Det är klart dom bajtar Sleez, inte fan kan dom komma på nåt eget ;) Bra jobbat! Hoodies Ser gärna fler kommentarer från folk jag inte känner. Visst har jag fått många kommentarer som jag är tacksam över, men har inte fått den kritik jag vill ha av någon förutom dig. Därför uppade jag en sista gång :) Dock blev det en extra i det här, tack för uppen Joppeh, och bra tänkt! Peace!
Hej