I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dalish Ft. Dahla - Svävar Runt

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-08-09 20:54

Dalish Ft. Dahla - Svävar Runt

En låt från Dalish kommande mixtape håll ögon och öron öppna!

1 vers: Dalish
Reff: Dalish
2 Vers: Dahla

Mix: Dalish

Länk till http://www.speedyshare.com/773830403.html

Ge mig vilket beat som helst, ni vet att jag klarar mig

2009-08-09 21:18
Kommentera gärna, positivt som negativt!

2009-08-09 21:39
Ge kritik nu då =)

Pz
|| Www.Dalish.Se | Www.Myspace.Com/Dalish655 ||
Studio 013

2009-08-10 11:48
komigen då. Sluta vara så wacka o snåla.
Studio 013

2009-08-10 11:48
59 download utan kritik? snälla ge upp.
Studio 013
Moderator

2009-08-10 13:22
Haha, aldrig varit med om så många nedladdningar utan kommentar.

Dalish har skön röst, sköter reffen bra. Annars var texten rätt keff i omgångar, duger liksom. Dahla var över min förväntan, sköter sig helt okej liksom.
Kom igen nu whoa, ni kan ju kommentera lite också.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-08-10 14:09

Dalish, jag tycker du borde utveckla din rapp mer, kör inte med det första bästa flowet du kommer på , och kör inte med den första bästa texten du kommer på . sitt ett tag och fundera på hur du kan göra din vers bättre.

jag hade velat höra mer inlevelse. Tex när du säger "för snart hänger jag mig ju i denna snaran" du låter glad när du säger det, och då känns det inte riktigt som att du menar det du säger . sen när du säger orden "lilla gumman, lilla baby" , det låter lite oseriöst när du använder just dom orden. det låter mer som att du ser ner på den tjejen, än att du saknar henne och vill vara med henne .

finslipa på verserna/låtarna mer innan du bestämmer dig för att dom är klara. nöj dig inte med det första bästa, jobba och lägg ner mycket tid i varje grej du spelar in. din rapp är inte dålig, men den kan bli så mycket bättre.

Refrängen tyckte jag lät lite små mysig på vissa ställen . men jag måste faktiskt säga att själva helheten av den kändes rätt "fjortis" .

Dahla, din inlevelse är det första jag lägger märke till när jag hör din vers, låter som att du bara läser från ett papper på vissa delar . du kanske ville att din vers skulle vara lite lugnare och lite mer laid back, men du måste ändå ha lite liv i din röst för det.

din rapp låter lite osäker på vissa ställen, men det fanns lite små saker som jag gillade med ditt flow, "då det var vi" lät säkrare där, tror det hade varit rätt snyggt om du hade flowat likadant 3 ggr där och rimmat alla på samma rim. för du säger "var vi" sen kommer "underbart" och sen "bra liv" . om du hade bytt bort underbart till någonting som rimmar på bra liv och var vi. hade nog blivit snyggt .

men nu när jag har lyssnat ett par gånger så funkar det lika bra med att du säger "underbart" haha, jag blir förvirrad . men tror fortfarande att det skulle låta snyggt med 3 rim sådär, men jag kan inte bestämma mig om vilket som skulle vara snyggast.

sen sången som du sjunger i bakgrunden i början av din vers tycker jag att du ska ta bort "va med dig, gav till mig" snyggare om du kör utan det . men jag tycker det låter skönt när du halv sjunger sen "för det är din kärlek till mig, som jag mår bättre av" .

sen så säger jag samma till dig, finslipa!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-10 15:42
Dalish. du ska öva öva öva kunna texten i huvudet, låter som du läser av ett papper. mer inlevelse öva på rappen.

reffen. Njae den håller inte , du måste öva sång.

Dahla. riktigt skön röst. du va bättre än dalish, men öva på flow träna texten så du kan den. fetare rim .
SÄLJER BILLIGA HEMSIDOR !!!!!!!

2009-08-10 21:23
Jag kan texten utantill. jag kör inte på not papper så där hade du fel blaster! sedan sökte jag kritik om mitt nya sound. och både du och jag vet att jag håller många många nivåer över dig. Duvet att jag har imot dig nu och föralltid pga vissa anledningar.

Men tack för du iallfall lyssna och sa ditt omdöme.
Studio 013

2009-08-10 21:25
Rasmuz: Ditt inlägg är rätt bra fan.
För att folk hatar mit duvet så länge ni är i grupp. När en av er alla whoa sittare sitter på typ msn själv med mig. Då är jag fett talang full o så. enkelt men sakt grupptryck är not ni alla fallar för här på whoa :P

hahaha. Jag har faktist sant i detta :D
Studio 013

2009-08-10 21:55
Låten blev bra ;)
skön mix.

tkr båda la de bra.

tkr dahla la de bäst.. älskar inlevelsen också.

men dalish du la de också fint.

orkar inte skriva mer hehe.. men låten va nice i helhet <3

i know how u feel dahla~~

2009-08-10 21:59
Jag kan texten utantill. jag kör inte på not papper så där hade du fel blaster! sedan sökte jag kritik om mitt nya sound. och både du och jag vet att jag håller många många nivåer över dig. Duvet att jag har imot dig nu och föralltid pga vissa anledningar.

Men tack för du iallfall lyssna och sa ditt omdöme.

Först. Lägg av att skälla ut folk som ger kritik.

Säger som rebecca sa, öva på det mesta, kör inte med det första bästa flow du kommer på osv.
För detta diggades INTE. Hoppas det blir bättre till tapet.

Over and out!
Death is the only way to true happiness

2009-08-10 22:21
tackar för kommentarer alla :) respekteras!

tack för ni berättar vad jag ska göra för att utvecklas! det behövs :)

Moderator

2009-08-10 23:36
Förlåt Dalish, men jag fattade inte mycket av vad som var bra :) haha ,
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-08-11 10:31
Skulle varit snyggt med mer kommentarer:)
kom igen nu :)!

2009-08-11 11:59
Mer kritik:D ?
Studio 013