Tretton - Ge mig mer! (Ge mig din kraft)
God morgon! En ny, fräsch låt från studion häromveckan. Låten heter "Ge mig mer" och handlar om kraften som min Gud ger mig. Poängen är att jag inte velat reagera förut, jag har varit fullt upptagen med att blaza på mammas balkong. Jag anser inte att man inte kan blaza om man är kristen (det är en lång diskussion kring huruvida det är människans val eller inte, vad rätt och fel är, vad som står i bibeln osv)Text: JagRap : Jag Sång : JagBackground vocals : JagBeat : Jag Mixning : Jag & DonKasper/MinisterMpc/The Mad Scientist (Beatet lät redan trasigt när jag tog med mig det till DonKasper, och efter ännu mer trixande och mixande blev hela skiten i slutändan sjukt komprimerad)Länk till http://www.speedyshare.com/269842235.html
Rappat skitlänge.
Reff Så nu står jag här - kom igen och bara ge mig mer kom igen och bara ge mig mer kom igen och bara ge mig mer x2Vers Och jag söker nåt mera försöker få leva det livet som jag hade en gång/ som jag skaffade och var vackert och sånt innan tankarna kom om allting runtom som bara ville få sabbat med våld/ jag ville ju bara få chansen till njutning, innan jag satte min egen själ i brand/ innan jag faktiskt hade hunnit märka vad som hade hänt, hade jag plötsligt börja falla från hans kärleks glans/ jag vägrade se, vägrade be - jag såg det hela som att han vägrade ge svar och när jag kände så visste jag ju inte vart jag skulle ta vägen jag trodde aldrig att hans väg var mitt val vägrade ta det som jag lärt mig utav andra för jag trodde liksom inte att jag ändå skulle palla men nu står jag här - ljuset det lyser igenom mig och jag lever just nu för det eviga ljus kom kom ge mig ditt ljus, ge mig det nu *jag vill kunna växa som ett träd och om jag vuxit som ett träd skulle jag bara säga "stay alive!" hör skotten från korselden, och sonen blir korsfäst men gråten från ångesten, den är ju borta, det här är min återuppståndelse (säg mitt namn)reff x2 ge mig mer utav det som jag behöver jag känner min ångest är över jag kom och jag sökte, jag fann och jag vet det var ödet jag vill bara få chansen att leva ut, leva ut ge mig din kraft, ge mig ditt ljus ännu en dag, ge mig det nuVers jag har varit ett svin men samtidigt har jag tagit mig ur farliga liv skapat en frid, bara genom musik har jag startat en tid jag vill bara kunna leva ut den, jag vill bara få skaka din by jag vill stå i ljuset därför ska jag nu vandra kom se mig som den man jag är idag, ja, jag har förvandlats och kvar finns ingen annan ( jag är glad för det jag vill liksom inte vara mer ) därför valde jag att stanna där jag slutligen hamnade känner den helige andes närhet varje gång jag andas ( jag är glad för det, kom igen och bara ge mig mer jag är lycklig för livet som gavs livet som togs och tiden jag har mannen som dog för mig och gav svar därför har jag nu fått gjort mitt val ) jag ville vara så spänd och så tuff men jag minns att jag bara blev ännu en bluff och jag vet att jag fallit för grupptryck och låtit mig trampas på tills att jag kämpat för luft det har varit en kamp - väldigt sällan har jag faktiskt varit en man, jag har valt att gå back jag har också märkt när jag för ofta tagit det kallt när jag egentligen borde blivit både galen och arg! Gud, ge mig din kraft för du vet att jag kommer behöva den det finns ju ingenting i livet som numer kan döda den *jag vill kunna växa som ett träd och om jag vuxit som ett träd skulle jag bara säga "stay alive!" hör skotten från korselden, och sonen blir korsfäst men gråten från ångesten, den är ju borta, det här är min återuppståndelse (säg mitt namn) *Med "jag vill kunna växa som ett träd"-raderna refererar jag till Magnus Perssons lysande predikan jag hörde under Unite -08.
Rappat skitlänge.
Shit :ö Bland det sjukt galnaste och mest farligaste, skönaste på Whoa! haha fan i helvete vad du kunde flowa snabbt yeah speed rap :) + att texten och reffen är så jävla tjokt najZ Vill höra mer utav dig som ska pumpas :)
Allerhed-$tudio$ Rappen har tagit över mitt liv... http://myspace.com/gata-i-blodet
Promotor
2009-02-12 10:29
Tycker du lägger det fett i denna låten!! Reffen är skön, verserna, dubsen allt! Klockrent! Sover man på denna så kommer jag uppa tills nån tar bort den :O
shiiish.. mannen du knullar på o köra snabbt.. riktigt najs låt, skön låt o skit tungt flow! collab dt e ba skrika till
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ska lyssna ikväll broder, men ville bara kika in i tråden först och säga att jag räknar med att denna e fet. återkommer med kritik sen
Detta är min forumsignatur
Tretton God Bless U!!!! and the devil be with me!! xD
Mycket snack men liten verkstad precis som en tomtenisse.
Tvär soft mannen flowet va chill som fan keep it up man
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Älskar refrängen .. Bra jobb ! Whoa sov fan inte på detta..
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
Allerhead Tackar hemskt mycket för de fina ordenOptimistisk Collab snart igen hoppas jag?? Tack för kärlekenBless Det lär jag säkerligen göra! Tack för kärleken! Holla
Rappat skitlänge.
Sjukt snabbt mannen!!! men också sjukt bra!!! var väl bara beatet som jag störde mig liter på.
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?
fett brushan, nu håller du uppe textilerna som gardinstång
life is a motherfucking rollercoaster so I'm starting to consider the farfarsbilarna
boooom! låten slog mej som en bomb i mellanöstern höll ja på att säga nu, jeje jag gillar låten skarpt, väldigt olikt allt annat som släpps här på whoa, du har en egen stil/talang som du lyckas ta vara på väldigt väl som ja sa i telefonen för en kvart sen så var ja dock tveksam först. Att du har skills hör man direkt när versen börjar men ja visste inte om ja skulle tycka själva låten va bra eller dålig... tills ja kom till andra versen där de gick upp för mig att det är en briljant urförd låt. beat, flow, reff, sång-snuttarna mitt i verserna, ja allt satt så härligt. Men för att komma fram till att jag gillade den så var ja tvungen att lyssna på den ett par gånger, så om man bara lyssnar en gång lite snabbt så misstänker jag att man inte hinner "lyssna in sig" på den och därmed går man miste om en fet låt. Texten är riktgit bra skriven och budskapet är magnifikt (kan bero på att jag delar dina åsikter vad gäller Gud?) skoj att se att rap med kristna topics fortfarande tas emot väl av whoa, härligt att se. take care, see you in a week. fortsätt lyssna nu whoa. peace
Detta är min forumsignatur
Svea Rikes svar på Bone Thugs N' Harmony, eller vad säger ni?
Blunted in stockholm
hade vart så sjuukt kul med en session med tretton och mantis kommand, då snackar vi verkligen bone thugs, folk hade fått epilepsi i öronen haha
life is a motherfucking rollercoaster so I'm starting to consider the farfarsbilarna
Lex Du valde ordet talang och det betyder mycket. Tack för det! (hade gjort ett internethjärta om det inte hade varit whoa). Jag förstår precis vad du menar angående "två lyssningar"-regeln som finns för vissa låtar. Detta är en sån låt i allra högsta grad om man är ett inbitet hiphopfan. Och ännu mer om man inte är det haha. Jag och brorsan har skrivit rap med kristet budskap sen jag var yttepytte (Sinai's comin' up!!), men sen slocknade det och jag är verkligen verkligen glad att jag fått jobbat med er. Tack för kärleken, vi ses i dagarna!Gussti Jag tar det som en komplimang (om jag får vara bizzy) Desdichado Det hade varit svinfett. Tack
Rappat skitlänge.
Du kan ju onekligen rappa snabbt vill jag lova. Jag tycker själv att det är lite tråkigt att du nu för tiden nästan enbart rappar snabbt, men det är ju bara min smak. Du rappar ju snyggt oavsett hastighet.
Det är en fet låt. Inte riktigt min stil, men den är fet. Refrängen är catchig som fan (har gått och nynnat på den hela dagen) och det är verkligen ett snyggt upplägg på låten. Beatet gillar jag väl inte direkt jättemycket, det passar iofs soft till låten i sig men när jag tänker på det så stör jag mig lite. (inget illa menat)
Du håller dig snyggt till topicen utan att vara sådär klyschigt krystad. Märkte även att du använt dig av min rimhjälp på ett ställe, hehe.
jag ville vara så spänd och så tuff men jag minns att jag bara blev ännu en bluff och jag vet att jag fallit för grupptryck och låtit mig trampas på tills att jag kämpat för luft ...är mitt favoritparti i låten, mest med tanke på att du verkligen får attityd i rösten och det blir en schysst kontrast till den snabba rappen.
Slutsats: Det är fett och det kommer diggas av många. Som sagt är det ju inte riktigt min stil, så jag kommer inte pumpa det överdrivet mycket. Men du utvecklas som fan och det är kul att du börjat spela in lite mer.
:)
Haha. Gillar förresten din Varbergsdialekt på:
ge mig din kraft, ge mig ditt ljus ännu en dag, ge mig det nu Du låter ju som jag när du använder dig av bokstaven U.
Sorry för duppelpost :*
Scrotum Grym comment. Du var inte så hård som jag väntat mig men jag tackar för de fina orden. Du nämnde tidigare ikväll att du börjar gilla den ju mer du lyssnar vilket återigen fastslår att detta är en "två lyssningar"-låt. Håller med om Varbergsdialekten (nästan lite pinsamt). Tack tack. Hejhej.
Rappat skitlänge.
Går inte att rappa med i låten. ^^ Går alldeles för fort för mig och det gillar jag. Riktigt fett. Keep up! peace
Graffiti can't be stopped!
okej galet. det här är bara sjukt . jag hinner inte ens ta ett ända andetag , innan du har dratt 100 punchlines med det där snabba rappet + flowet, helt galet.
Ouch. riktigt fett bror :) Beatet tungt som fan. men kändes lite Samma hela tiden :P Flow riktigt tungt när du flyger över beatet Texten skön som fan älskar refrängen som fan sätter sig på hjärnan. fortsätt me din skit man :)Keeep it up!
jävligt skön låt . bra text och bra flow
Underbart att du får så jävla mycket skön kritik :*
Tack som katten för kärleken. Kul att den blev så omtyckt här! :) It means alot. Bless (Min första upp?)
Rappat skitlänge.
Tyckte inte om låten direkt.. men saatan du kan köra snabbt, samtidigt som på vissa ställen har du sjukt flow.. keep it up sveriges version på bone thugs N harmony : )
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Härligt att du får kritik, och minst sagt ska du har mycket mer! Galet skönt, du rappar ju snabbt som strutsen springer himself visst kan vissa de, men låter oftasta huwa hiwa biawasda, du lägger de cleanare än de norska bergsvattnet! Sen gillar ja texten, tycker de är gött med dessa texter. Får en att tänka på något sätt, Inget rövslickeri bara propps och särskrivning (Vilket ja la märke till nu) aja, ill sign out now. peace!
Jag är torevi även Miztah T// Jag rockar lika hårt som en gibson flyin V//
Torevi Vilka metaforer! Likt den vackraste poesin. Tack som katten! Ska tråden kanske dö nu? En sista upp. God morgon.
Rappat skitlänge.
Nu jävlar, den här ska upp på förstasidan och skådas av ännu ett par hiphopskallar! Som jag nämnde för dig på msn, ditt flow är helt insane! Visste inte att du till råga på allt kunde rappa snabbt, fjantig som man är ville jag pröva lyckan och försökte hänga med i din låt medan jag läste texten, men du har ett lurigt flow som gjorde att jag snubblade då och då. Stiligt fiifan! Skön text, och reffen sätter sig på huvudet. Hörde den i skolan igår och kunde inte få refrängen ur huvudet, satte mig som av en slump och letade upp tråden och lyssnade på låten ett par gånger till. Och så börjar du skriva till en, äre festligt eller är det festligt? Den här kan du skatta dig nöjd över, nog den bästa jag hört av dig- även om jag hört relativt få :/ Nåväl! Bra skit är det, yihaw!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
N_Jack Tack! Jag gissar att det är festligt. Tack för de fina orden. Cooolaaabb.. Fred
Rappat skitlänge.
Hur fan kan alla tycka om låten? Inge bra mixning, beatet är sämst, ända jag kan hålla med whoa om är att du kan rappa snabbt, men tycker du inte alls flowar bra till beatet Men anyway keep it up
www.alge-sound.info
Alge Vi behövde en sån kommentar i tråden också.
Rappat skitlänge.