Qruu - Verkliga illusioner [Audio Netplay]
Äntligen färdig, den känslan är härlig.Länk till min netplay Verkliga illusioner! (När länken blir gammal så postar jag en ny nere i tråden.) Du kan också lyssna på alla låtar och läsa mer på myspace.com/qruu ! Detta är mitt första sammanställda projekt. Jag är medveten om vissa brister, men stolt över vad jag åstadkommit och hur jag har utvecklats. Alla beats är exklusivt producerade av CCC, stort tack för dem! Omslaget är designat av min vän Nico Pulkkinen. All rap, lyrik och all mixning av mig, med undantag för Zebas gästvers. Alla låtar har väl genomtänkt innehåll, och allt som oftast flerstaviga assonanser till rim. Låtlista:1. Verkliga illusioner 2. Sliten i stycken 3. Steg för steg 4. I min bubbla 5. Chill Out, feat. Zeba 6. Det sista skottet Med önskan om öppen respons, Qruu
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
yes första inlägget ;) detta låter grymt bra!!! du har utvecklats otroligt mkt sen vi började snacka, detta är riktigt bra, hög klass och låter proffsigt. sen din lyrik är bra genomtänkt och utför. lätt att jag ska ha dessa i mp3:n :D peace
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Texterna är så nära perfekt utförda som det i princip går att komma. Speciellt den sista. I rappen har du utvecklats som fan på sistone. Men det är en bit kvar, du låter lite stel och fumlar på en del ord, du behöver nog slappna av lite när du spelar in. En gissning bara hehe, kan inte sånt så mycket. Jag blev iallafall glad att se att du kommer framåt. MÅ VÄL
Moderator
2009-01-22 20:09
Spanat in det här ett tag så får väl ta och fixa hem det nu när man ändå har tid över, kommer med kritik senare! ;>
time isn't wasted when you're getting wasted .
dethär förtjänar mer inlägg!! UPP
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2009-01-22 23:57
Aja lyssnat ett par gånger nu och blev positivt överraskad. Visste att du kunde skriva texter men du kan ju även rappa bra också! :) Flytet har du, texterna är ju helt överbra uppbyggda också, låtarna var bra fast den jag fastna lite mer för var kanske faktiskt "I min bubbla" , Verkliga illusioner var grym också! Aja , kör på bara! :)
time isn't wasted when you're getting wasted .
Så, nu har jag lyssnat. Först måste jag säga att du har hittat en grymt intressant producent. Gillar verkligen det akustiska soundet. Det gör musiken lite mer levande. Det här är det första jag hör från dig sen din absolut första inspelning (nån disstext mot Virtual_Sexuality tror jag) och det här är ju mil bättre, men inte utan sina problem. För det första känns det som att du är för spänd eller ansträngd när du spelar in, vilket leder till att du inte får någon riktig närvaro i rösten. Det låter som om allt kommer toppen av halsen, och man köper inte att du menar det du säger riktigt. Sen så är det ingen frågan om huruvida du kan skriva texter eller inte, för det har du alltid varit ett riktigt ace på, men det verkar inte som om du kan översätta de till bra rappade verser. Du får kanske överväga att offra texten här och där för att slippa behöva uttala ord på ett onaturligt sätt och få ett stadigt och varierat flow. Så att du inte fastnar i samma rimschema en hel vers (även om det är imponerande textmässigt blir det inte så intressant att lyssna på). Det hörs bäst på Chill Out låten, även om dina texter är mycket mer tekniska och intressanta är Zeba's vers bättre för att lyssna på, för han leverar sin text på ett trovärdigt sätt. Hursomhelst är det kul att höra att du utvecklas, och att du tar musiken seriöst. Och med den här producenten och lite mer erfarenhet ska du nog se att ni kan skapa magi. :)
Yeah! Tack allesammans!Omen22, precis vad jag behövde höra. Det där är bra kritik .
crew Det är bara kul att vara till hjälp. Du får gärna skjuta iväg ett PM om du lägger upp något mer framöver!
Mer!
Har lyssnat igenom allt nu ordentligt, det låter nice. Inte riktigt min kopp nær det gæller produktionen men då mest pga genren, inte att det skulle vara dåligt. Men det ær ændå helt okej. Du har utvecklats vældigt mkt nær det gæller rappen och jag har ju hørt dig sen du reccade de førsta raderna liksom. Diggar raderna också, bra verser. Låten om skolmassakrerna var tung. Bra sound och mixning också øverlag. En genuint soft platta helt enkelt, bra jobbat. //1
Tusen tack!
Fattar mig relativt kort, sitter på jobbet och smygsurfar nämligen (och slängde ner låtarna på mp3'n så jag hade nått att lyssna på när jag städade butiken). :D First of all, I like! Du låter mer och mer säker för var låt du gör, men emellanåt kan ge indikationer på att det fortfarande kan låta lite överansträngt, att slappna av mera tror jag skulle få dig och helheten utav valfri låt att till en högre nivå "på betygskalan". Men du är nog sakta med säkert där, med tanke på vilka andra plan du utvecklats på så snabbt. Kul! Texterna, ja, vad ska man säga? Känns ju torftigt att komma med ett "Allt var bra, hejdå!", men det är nästan så man känner med dig många gånger. Texterna är bra. Jäkligt bra. Som någon sade ovanför mig så kunde det sluddras till på något ord, men det har nog mera med det jag nämnde i stycket ovan - än att du skulle ha framfört ett ord som inte går att uttala. Och, ärligt talat, efter att ha öppnat en låt med dessa rader...Välkommen in, ta och se dig omkring Även om det är svårt när vi lever så blint tankar och ord om att skadan är stor Ser på vår värld som, vad fan har vi gjort På en falsk planet utan andlighet Där sanning göms med kravallstaket Övar jag upp min andningsteknik För att få lite fart på min samhällskritik ...så känns det som att alla andra borde hålla käften, illa kvickt. Det sista skottet. Kan mycket väl vara det fetaste jag både hört och läst på förbannat länge. Dock brukar jag undra (när jag ser verser som rimmas på samma rim genom hela) hur verserna hade låtit/sett ut om dom inte var lika rimfokuserade, hur det varit om en vers varit i klassisk manér (rim1-rim1, rim2-rim2), men i det här fallet så känns det som att det satt som en smäck iallafall, och det är rätt imponerande ändå. Ja, vad ska man säga? Sjukt bra, fan. Fortsätt såhär, och fortsätt värm upp kalla Finland.
1000 tack Doktorn!
Någon mer?
Har skivan i konkret form hemma i hyllan, i all sin enkelhet: den äger! Har speciellt fastnat för den inledande låten "Verkliga Illusioner", på något sätt en så mäktig början på denna mäktiga helhet. Efter en testkörning i bilen för att säkra mig om "soundet" var jag totalt övertygad..måste lyssna sönder skivan! :) Texterna är tankeställande och igenom tänkta med ett, enligt mitt tycke, smidigt och bra flow. För att sammanfatta min korta mening: helt sjukt bra jobbat crew . En full 10 från mig. Peace. P.s. Videon till "I min bubbla" var den heller inte helt från skogen. Hoppas det kommer fler..:)
I know we don't think alike! Your allways wrong I'm allways right!
Ill be back.
be the change
Verkliga illusioner & Sista skottet är ju najs som fan. Lyrik sätter du ju, har ingenting alls att tillägga där, då du är grym. Säger som övriga, försök låt mer avslappnad.. Men jag vet, det är svårt. jag har precis samma problem... men du utvecklas som fan.. kul iallafall att du börjar ta audion på allvar, alltid kul att följa folks utveckling .. såå keep it up mate, fan.. det kommer med tiden, försök fixa rösten & var avslappnad för fan:D Sorry att det dröjde så länge, men haft annat för mig. morientes // J-V
be the change
Fast låten Sliten i stycken blir nog fan favoriten ändå.. Fyfan så skönt flyt.. Samt din röst är hur skön som helst där.. keep it up
be the change
Upp som fan, det är värt dom få minutrarna.
be the change
"sliten i stycken" är fin. fan vilka texter alltså. men din främsta styrka blir samtidigt din svaghet - du måste lära dig förmedla dem på ett bättre sätt. jag tror en grej du borde fokusera på är variation, både text- och röstmässigt. rimschemat har redan blivit nämnt. röstläge är en annan grej. det känns som att det blir för mycket tårta på tårta ibland och det är inte tacksamt för lyssnaren. dessa är grejer som kommer automatiskt, men kanske kommer det snabbare ifall du aktivt tänker på det. annars behärskar du det! du vet hur man skriver (faktum är att du är en av de grymmaste på det) och du vet hur man bygger upp en låt textmässigt. väldigt bra beats kör du på också. go QQQruu, go.
Stort tack Jack, Nico, och Quynh! Jag tycker absolut att det finns en textmässig variation, även om typ första versen på Det sista skottet är väldigt lika hela vägen igenom (till sin fördel enligt mig också). Titelspåret speciellt omfattar ju en massa variation även röstmässigt, eller ser ni saken annorlunda? Summa summarum tror jag att artikulering och röstläge hamnar i topp på listan "tråkigt nödvändiga saker att öva på".
ny länk igen?
Blunted in stockholm
Jag orkar inte mer med det, men alla låtar hittas nog här:
mikseri.net Eller via min profil här på whoa...
Peace
Enligt mig är du bättre på att skriva texter än på att rappa iaf. Tycker rösten o inlevelsen är tråkig. Men fortsätt och hoppas du utvecklas på micken. Inte på texterna dock, de går inte att utveckla till det bättre :P