I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2 Nya låtar från Arrogant & MkN - (När kommer sommaren/ Come home)

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-01-03 22:21

2 Nya låtar från Arrogant & MkN - (När kommer sommaren/ Come home)

gokväll whoa!

Efter en tid på is eller va man ska kalla de så bestämde jag och Arrogant att vi skulle samlas och spela in lite nytt material.
Den första låten är en låt som väcker sommarkänslor, den andra är lite av en känslo låt där Arro testar på lite engelska så glöm inte att det är hans första vers på engelska. aja ni hör själva .

mixen står jag för .

Länkar:

Arrogant & MkN - Come home.

Länk till http://www.speedyshare.com/439842585.html

MkN & Arrogant - När kommer sommaren.

Länk till http://www.speedyshare.com/910424914.html

lyssna o njut, kommentera alla som laddar ner och håll utkik för nya tracks,

peace.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-03 22:31
Känns som att ni/du nyss hittade autotune. Och är man inte duktig nog att använda autotune på rätt sätt så blir det oftast sämre med än utan. Jag kan inte använda det själv, men därför låter jag bli det.

Har hört er båda sjunga utan autotune och det låter way much better än med, lita mer på er själva killar!

Come home var bäst av de två, men ni båda har gjort bättre.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2009-01-03 22:52
okej tack för din tid mer kom igen nu whoa!?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-03 23:30
När kommer sommaren, bra textmässigt, ganska bra mix dok lite synd på reffen där men överlag bra! 6/10

Come home, props till arrogant för texten, inte lätt att skriva. Mackan kommer som vanligt in och dödar på svenska, bättre än förra 7/10

Upp! :D
www.myspace.com/tricomusic

2009-01-04 02:29
task uppch
http://www.youtube.com/meeyeer/

2009-01-04 04:18
nice låter bra grabbs!
Impa,pimpa,pumpa,dumpa tack&hej nästa tjej!

;)

2009-01-04 11:37
tack tack ,.mer mer whoa?

2009-01-04 14:05
sjukt feta låtar, pz
We make rap, but we live hiphop

2009-01-04 14:07
upcch

2009-01-04 15:35
Säger som jag sa på msn Detta va fett kefft asså .

Arrogant: Mannen du har rappat i 3 år och det låter fortfarande inte bra alls,Utecklas aldrig
NEJNEJ OCH NEJ Dom här låtarna va botten. Förbannat sönder mixade. Nej Ren skit.

MkN: Kefft men bättre än arrogant iaf.

DOWN!

2009-01-04 15:39
okej, tack för din tid ampull.

2009-01-04 15:55
haha, avundsjuka är en svårbeskriven och annorlunda känsla!

2009-01-04 20:42
Arrogant
första låten - det är nog en smaksak med din röst.
Gillar inte autotune mixningen på versen,
hade nog blivit skönare utan den.
Dock bra för att vara första gången på engelska
Andra låten - tycker den här va skönare med dig
flowet var skönt, texten var också skön
rösten va liiiiite bättre..

MkN -
Båda låtarna - Gillar dig verkligen i djupa låtar, Alltid gillat dina texter,
flowet var skönt, men ingenting som står ut från dina andra låtar
music is something u do, style is something u've got!

2009-01-04 21:24
arro: du kan fan imej flowa och texterna du skriver är bra,men de är att du mummlar fram orden, så de blir svårt att höra, så träna på utalet, annars diggar ja resten!

mkn du kan du med om du vill, men ja säger som linnea, dom här låtarna slås ut gentemot andra låtar du gjort!

Fridens =)

2009-01-05 00:28
tack tack yo, mumlet beror oftast på slarv och texter skrivna cirka 10 minuter innan inspelning. men ska försöka tänka lite mer på det!

2009-01-05 01:11
Igentlign så skiter jag i det men FÖR SATAN ! vad säger folk i tråden? Har ni fel på hörseln eller nått. vafan det låter inte bra för fem öre liksom:S. autotune mixen är ju helt jävla sjukt dålig. Fattar inte ens att jag skickar detta så tråden går upp men så är det. Typiskt whoa säger jag bara . Typiskt!
- Sanna Fucking Kungar -

2009-01-05 12:49
Arrogant : SHIEEt arro kör inte med autotune när du ej kan användat:/ soryr men annars du blir bättre ...

Mkn : du börjar få grepp om mixningenn men ! :D fortfarande att öva :D fet fet ! öveerigigt:D

2009-01-05 12:53
tack alla:D

Sanna-Kungar : tack för din tid, även om det mest var hat än kritik. menmen,

upp!

2009-01-05 14:07
För att ha använt auto-tune för första gången någonsin i en låt så tycker jag ärligt talat att det låter hyffsat. Men alla tycker väl olika! OUPCCH

2009-01-05 14:12
Riktigt tung refräng !!!!

2009-01-05 15:49
thx up

2009-01-05 19:57
tvärlite comments

2009-01-05 20:16
Svårt att ta Dom här låtarna Seriöst... Inte första gången du ger dej på att sjunga arrogant men varje gång hoppas jag det blir den sista! När man mixar en reff med autotune och fortfarande lyckas att sjunga nått så otroligt falskt så det knappt existerar då borde du själv innse att det kanske inte är din grejj. Sen informerar du alla ovan i tråden att du skriver texter 10 min innan inspelning och därav mummlet i låten ... men nu ljuger du ju bara för dej själv och oss andra för du har Alltid mummlat och haft kattastofala flowmissar som man inte kan undgå att lägga märke till och fundera på om hur många mer år det kommer krävas innan du lär dej ... tycker det är ledsamt att du inte kan skärpa dej istället för att prata en massa weed snack i texten och kicka sånt som du vet själv inte låter bra... Jag säger det här av ren ärlighet ingen "Avudsjuka" som du påstod magnus hadde osv vill bara du ska vakna och innse att du kastar borrt din tid och andras med detta trams ajja take care räknar med nått bättre nästa gång jag klickar på din upplaggda speedyshare länk
 www.myspace.com/thesircuz

2009-01-05 22:01
upp!

2009-01-06 13:56
kom igen whoa?

2009-01-06 14:53
Jag skrev i fel tråd.. inte ens hört dom här låtarna.. sorrie

2009-01-06 16:43
Okej, vart borta ett tag från whoa, men ska ta och kommentera.

Come Home:
Beatet var tvärskönt.. Första tanken

Arro: Känns som din vers ligger lite tyst. Sen diggar jag verkligen inte det ni gjort med autotune. Sen mumlar du lite för mycket, så ibland kan det vara svårt att uppfatta texten, som egentligen är fett mycket bättre än vad det låter som. Synd tyvärr. Engelska versen var väl sådär, iom att du mumlar lite blir det ännu svårare att uppfatta vad som sägs.

Reffen hör jag inte ett ord av vad som sägs, känns söndermixad, och autotunes lagt på det. Så kan tyvärr inte kommentera.

Mkn: Du har utvecklats sen sista gången jag var på Whoa. Och kommer du ihåg det där med rimmen jag tjatat på? Det har blivit bättre. Fast fortfarande lite basic, men gör inte så mkt. Sen har du skön röst för sådana här låtar. Tyvärr även här lite låg volym tycker jag, men brabra.
____

När kommer sommaren:
Beatet var väl okej typ.

Mkn: Mixen var bättre här för dig. Det låter dock som om du spelat in 4 bars, sen 4 till, i flera tracks, och det låter hackigt som sagt.

Reffen är rent ut sagt dålig. Alltså, autotunes förstör ju mer än vad det hjälper tyvärr.

Arro: Alltså, du rappade tydligare och det är ju bra. Men sen lägger du på autotunes.. Varför?!

Alltså, båda låtarna var rätt mediokra.. Ni kan bättre.
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso

2009-01-06 17:06
okej tack illu kul o höra att man utväcklas:D

2009-01-06 19:45
En hemsida full utav hatare och sen folk utan egna åsikter.

2009-01-06 20:42
Kul att du tar kritik så bra Arrogant. Jag sa bara vad jag tyckte. Är det att inte ha någon åsikt?
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso

2009-01-06 22:33
HAHAHA va???

va i hela fan är de här???

VAA??

HAHAHAHHHA

de va de keffaste skiten ja hört.
texten va keff
auto tune?? HAHAH

allt va kefft!!

Tjuuu
- Sanna Fucking Kungar -

2009-01-06 23:55
För det första, jag förstår inte varför folk inte kan ta kritik. De säger vad de tycker och det har ingenting alls att göra med avundsjuka - för att vara ärlig så finns det väl ingenting alls att vara avundsjuk på. Ingenting alls.

Till kritiken

Come Home
Refrängen är värdelös. Jag vill gärna klä' det i finare ord, men det går inte. För om jag skulle säga någonting annat än värdelös så borde ni ta det som en komplimang. Använd INTE autotune om du inte kan hantera det! Det blir skit! Här har ni exemplet. Engelska uttalet är inte ens okej, känns som att (han som gjorde refrängen?) missade varje engelskalektion under sina år i skolan.

Första versen är inte bra. Flowet är hackigt och man missar i stort sett varannat ord du säger (överdrift? - javisst!). Det lilla jag hör av texten så låter det rätt bra faktiskt. Men jag måste fråga en sak, använder du autotune i versen? I så fall - FY, FY PÅ DIG! Det låter inte bra alls.
Å andra sidan så lägger du det rätt bra i slutet, du sluddrar lite på orden men engelskan låter bättre än i refrängen - i början i alla fall.

Andra versen låter ungefär som Mackans verser brukar göra. Dock så överglänser du Arrogant.

Beatet var bra i alla fall.

När kommer sommaren

Första versen låter ungefär som Mackans verser brukar göra. Dock så har du bättre rim än normalt, och du överglänser Arrogant.

Jag vill hänvisa till min kritik på förra refrängen, minus det om engelskan. Och lägga till - FY, FY, FY, FY! Sluta använda autotune! Man lär sig inte autotune om man är tondöv, så du kan sluta direkt.

Andra versen låter jag bli att kommentera - ni kanske skulle tro att jag är en hatare? Oops.

Beatet var sådär.

Oavsett vad jag tycker om Mackan (dvs. ingenting bra) så är det här min ärliga kritik. Punkt slut.
www.myspace.com/zycoreofnewgeneration

2009-01-07 09:27
sanna kungar: du har redan kommenterat i denna tråden, med ungefär samma ord. inte samma person:S??

zycore: okej tack för din tid, hoppas din åsikt ändras med tiden,

tack alla upp!

2009-01-08 00:10
sissta upp!

2009-01-08 17:38
rätt sköna låtar, bättre rim än tidigare mackan

2009-01-09 19:43
tack tack ;D men vafan kom igen nu whoa come home har 95 nedladdningar och När kommer sommaren 84 , om ni ska ladda ner så kan ni fan kommentera med !

2009-01-12 07:32
absolut sissta upp nu ! upp!

2009-01-17 09:52
tråden för ju inte dö ut :)