I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Anta ft. Lex & Mattias Jörblad - Be för mig

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-01-01 19:59

Anta ft. Lex & Mattias Jörblad - Be för mig

Håll ögonen öppna gott folk, antagonistens nya tape "årets sista mixtape" släpptes igår (nyårsafton) och dyker upp på whoa här väldigt snart.

Här har ni en låt från tapet så länge. "Be för Mig"

vers 1 Anta
vers 2 Lex
vers 3 Anta

Ref: Mattias jörblad

prod. av Jimi Libra.

hoppas ni gillar den och slänger en comment. i väntan på att tapet ska dyka upp här så finner ni låten på min myspace näst längst upp.

Länk till http://www.myspace.com/lexhiphop

och ni vet att årets sistA MIXTAPE ÄR DUNDER! =)

Detta är min forumsignatur

2009-01-01 20:28
tyckte inte att dannes första vers gjorde sig bra i denna här, plus att hans acapella var för låg - andra versen var mer bastant och höll generellt bättre kvalite. han skrik killen i reffen var helt ok men hans adds tog över i bådas verser och hade jag varit er hade jag sänkt honom ett par decibel innan jag släppt.
flowmässigt är det nog det bästa jag hört med dig lex - tycker bättre om när ditt röstläge inte är så ansträngt, då blir det lättare att ta dig på allvar och du får inte så jobbig delivery. big up för att du inte tvingar på folk din tro i denna versen, skönt att slippa såna jävla demonstrationer i varannan rad om att jesus lever och gud har rört dig, det var mer personligt denna här gången - som att du hånglar med änglar när du ligger i sängen och varför du bär kors, mycket bättre. dock är det dags för en topic-change, snart börjar jag tro att frikyrkliga militantaktivister hjärntvättat dig och att du inte kan snacka om annat.

låten får en 4a pga topicen och järnblads bölande i era verser, samt dannes framstressade rader & bajsmix i vers 1.
jag kommer nog inte lyssna på denna mer - eller who am i kidding?
jag kommer inte lyssna på denna mer.

be för mig lex

hejdå.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-01 21:00
hahahaha.. tack asma :D det är gamla ljudkortet.. därför ljudet är bull.. denna är supergammal.. thanx anyways!

2009-01-01 21:11
haha tack asma, kul att du gillar denna från min sida.

Själv tycker jag mattias gör sig utomordentligt bra i verserna och låten i helhet, men givetvis kan inte alla ha samma åsikt :)

seså, keep em comin

2009-01-01 21:37
Tycker denna e riktigt bra! Reffen är helt jävla underbar o era verser fetast! :)
melly mel

2009-01-02 01:16
Refrängen var fin som fan..

Verserna var helt okej, gillade anta mer!

2009-01-02 08:18
brukar älska antas låtar, men njaa denna var inget bra alls å drog ner lite på förväntningarna över mixtapet ..
fbg

2009-01-02 16:18
tack melina och frida =)

dunstan: tråkigt att du känner så, men tapet enligt mina öron skiljer sig enormt från denna låten vad gäller stil osv, så besviken borde du inte bli =)

hit me!

2009-01-02 19:12
Ja asmsa sa det mesta faktiskt, Borde sänka addlips sången eller hur ja ska formulera det, Fick faktiskt dåligt intryck på Anta's första vers, men han fixa det fett najs i andra :) Den gillade ja starkt!

Refrängen var helt gudomlig, han hade skit behaglig röst, och den var mysig att lyssna på. Beatet var fett najs :) Ja tycker de va riktigt skönt.

Lex: Bästa ja hört med dig, flow och lyric! Jag tycker du satt de toppen här, men samma, sänk sången i bakrunden så blir de 10 tummar upp! :)

Big upp and big love, peace torevi!

9.9/10 ; )

<3
Jag är torevi även Miztah T//
Jag rockar lika hårt som en gibson flyin V//

2009-01-03 00:41
Okej, jag kommenterar säääällan låtar nuförtiden.
Men nu är det såhär att jag orkar... helt enkelt :P

Jag vet att ni två har olika syn på tro och religion, därför gillar jag själva principen att ni kan göra en låt tillsammans med detta temat - utan att det blir ett dugg konstigt.
Det framgår klart och tydligt hur ni tycker och tänker, och ingen klankar ner på någon annan för att man inte tycker likadant... Hur bra som helst.

Sen säger jag bara... mer av Mattias! Störtgillar refrängen verkligen.
Skönt att höra något "nytt"... det brukar låta mer eller mindre likadant alltihop när det ska läggas sångrefräng på rap-låtar annars. Så är INTE fallet här, lovely!

:)

Producent

2009-01-03 00:47
jag har börjat smågilla antagonisten mer och mer, men i denna höll inte standarden som brukar göras. helt okej av anta ändå.

lex, du vet redan att jag gillar din vers, en utav dom bästa du lagt imo..

Mattias är en grym sångare, men tycker han kunde lagt lite mindre i verserna.

beatet var snyggt, men känns som något saknas.

2009-01-03 01:00
jag tycker detta är mycket mycket bra. Kul att Anta kör på ett sånt här tema.
Han beskriver att han inte tror på Gud men för säkerhets skull så ska man be för honom, tycker att när man väljer att göra en sån här typ av låt så finns det bara en självklar gästrappare, och det är Prinsen av Kristen rap, LEX =)

diggar alla verser, texter som flow, beatet e soft och reffen dödar enligt mej.

Ni som gillar denna typ av hiphop, håll ett öga öppet för Real Talk har påbörjat arbetet på nya släppet där Lex och Garra turas om vid micken. Gästar på det kommer givetvis mattias jörblad göra, för er som vill höra mer :)

peeeys

Lex, ses imorgon i mickbåset kl 13.00, dont be late, i bring popcorn
www.realtalk.se

2009-01-03 01:59
Låten är faktist bra. Men den fetaste på låten är Lex tycker jag. Både på flowet o text o röstläge. är ingen som slickar röv men säger vad ja tycker :) antagonisten och den andra snubben är med softa men lex är på högre nivå på denna låt :)

peace homies
http://www.myspace.com/infinitestruggle1
Varför har du inte pratat med din tjej på flera dagar?
- nee ville inte avbryta henne

2009-01-03 05:00
Mattias är en jävel på micen och det där med refränger, han borde ni allt hålla kvar vid då han fyller något som innan kändes som ett oförklarbart tomrum :)
Anta har jag aldrig gillat säkert, inte skåningar annars heller faktiskt, men texten och flytet var ruskigt bra. Dock är det mest dialekten jag har svårt för, men det ska inte du ha skit för. Bra presterat!

Lex, min frukt i salladsskålen! Skön känsla som vanligt och texten är fin på det där viset som känns typiskt Petter Lex Axell, religös rapp i allmänhet har jag aldrig gillat då det oftast blir exakt samma tugg i alla låtar "Yeah yeah, gud älskar alla", men du lyckas variera dina texter väldigt bra trots så gott som identiska teman- imponerande :)
I övrigt skönt presterat på de flesta sätt och vis i vanlig ordning, din dialekt gillar jag iaf, den är charmig. Och passar perfekt för intron och outron, men det är en annan historia.

Skön låt, kanske tankar den på mitt egna busiga vis via myspace sen eller ber Lex skicka. Bra är den vilket som.. Och om det här inte är en utförlig kommentar så vet jag inte vad, Lexjävel!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2009-01-03 11:48
Whaa!
Gillade beatet som katten! Påminner om nåt gammalt Ken-beat från Mitt hem blir ditt hem (viva la 90-tals beats!)
Mattias gör sig alldeles alldeles på denna låten. Vadå att hans ads är för höga?? Neej, det ger ett intryck att han ligger och myser bakom er. Reffrängen var mycket bra skriven också.

Antagonisten: Du är himla cool alltså. Hittade en gammal platta som jag bränt, fylld med mp3or från whoa (där bland andra du) och det är såft (kom bara att tänka på det) Nu skall jag huvudsakligen prata om denna mp3a och du gör dig bra på låten. Fortfarande har jag svårt att höra allt vad du säger, då mina öron inte är vana vid skånsk rap med halvdan mix (skämt å sido), men efter andra lyssningen hajjade jag till. Du är väldigt bra(snygga flerstavsrim!!), och precis som Garra sa är det skitsåft att höra dig på detta tema (till skillnad från Asma som redan verkat tröttna?)

Lex:
Skitsåft! Dawg, du vet att jag gillar det.
Du har snygga flerstav, du har skön delivery och allt det där (du vet att jag gillar det!)
Jag älskar "sårat dig-förlåter mig"-betoningen. Känsla i det.
Bra topic, framför allt. Bra idé, Lex! (Om det nu var du?)
Den här hoppar in på mp3n. (till skillnad från Asma som redan verkat tröttna?)
Skämt å sido, detta gillades.

Lots of love /TrettonfromLPA

Rappat skitlänge.

2009-01-03 13:02
trEtton P17;
Vadå att hans ads är för höga?? Neej, det ger ett intryck att han ligger och myser bakom er.

jo.. hans adds är för höga - man hör att det var meningen att dom skulle ligga i bakgrunden, som adds ska - men det gör dom inte. get it?

och precis som Garra sa är det skitsåft att höra dig på detta tema (till skillnad från Asma som redan verkat tröttna?)

det stavas soft och ja, det är klart man tröttnar. sedan real talk skapades har denna hjärntvättade topic pumpats ut i minst 10 fria mp3or och en "ep" - missförstå mig inte, jag är ingen hater. jag skiter i om dom släpper en låt för varje vers i bibeln med samma topic, men jag kommer inte lyssna på det. är inget fan av gud-temat.
är det ok med dig?..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-03 16:26
vet att privata diskussioner inte ska ligga i tråden, men nu när jag ändå sitter här, right? admin får ursäkta och ta bort detta sen.
Asma:
Det där med adsen är en smaksak. Du sa vad du tyckte och jag sa vad jag tyckte. Jag tycker att hans sång ligger alldeles bra där dom ligger. Särskilt eftersom att han inte har nån panik-artad röst. Det hade varit en sak om Cher eller Janis Joplin legat i bakgrunden(jobbigt..), men Mattias har en väldigt tacksam röst.

Sen när jag nämnde ditt namn i kommentaren till Antas vers använde jag dig som ett exempel, och lite på skoj. Jag tycker Anta gör sig jättebra på en sånhär låt till skilnad från Asma som börjat tröttna. Sen droppade jag en kommentar angående Lex, och tyckte att jag var lite lustig när jag la samma parantes-rad igen.
Nej, jag ser inte dig som en hater, aspelut inte, och det är helt okej med mig att du inte gillar det men eftersom att jag älskar det är du en bra motpart att dra användning av (heter det så?)

Men det var väl lite väl överflödigt av dig att dra upp huruvida jag stavar rätt eller inte. På så sätt får du det att framstå som om du är ute efter att sätta dit mig för minsta misstag.
Jag kommer fortsätta skriva Holla i mina inlägg, stava peace som Pöjs och soft som sååft.
Är det ok med dig?..
Rappat skitlänge.

2009-01-03 16:38
Det där med adsen är en smaksak.

nej, adds är adds. de ska ligga i bakgrunden, de är gjorda för att förstärka delar av texten som the author vill lägga vikt på, om du sen tycker att det låter bra med för höga adds eller inte spelar inte mig någon roll - för det var inte det vi diskuterade.

Jag kommer fortsätta skriva Holla i mina inlägg, stava peace som Pöjs och soft som sååft. Är det ok med dig?..

det spelar mig ingen roll hur du stavar, jag tar dig bara inte på allvar med lunarstorm stavningen, och rättade dig om du inte visste hur det stavades.

dont get me wrong, sångaren är cool - ljudnivån är lite kursiv bara.

tretton, var inte tretton och svara på mitt inlägg, denna tråden handlar inte om dig. och det enda som är överflödigt är dina konspirationsteorier om att någon vill "sätta dit dig"..
hejdå

2009-01-03 19:05
Det vi diskuterade var huruvida adsen var för höga eller inte. Du tycker att dom är för höga, men vem är du att bestämma vart gränsen för "för höga ads" går?
Det är helt okej att du vill rätta min stavning, men det är inte konstigt att jag tar det som en diss, med tanke på att det ofta förekommer att stava ordet som man uttalar det, inom hiphop (särskilt på hiphop-internetforum).
(Varför påpekar du min stavning när du stavar det "asmamuzik"? Du har säkert en jättebra förklaring till varför du stavar med z, men varför se nålen i din broders öga när du inte kan se bjälken i ditt eget?)

Och inte för att vara sån, men vem var det som började svara på inlägg?
Men du har alldeles rätt, det räcker nu

Hejdå
Rappat skitlänge.

2009-01-03 20:09
hahaha ni e för härliga homies. let´s not fight!

tänker inte kommentera debatten mer än att jag sticker in och säger att JAG tycker volymen på mattias sång i versena är perfekt, oavsett om det finns en linje för vad som är för högt och inte.

asma: att kalla musiken för denna hjärntvättade topic är väl lite elakt, eller tycker du att jag är hjärntvättad? :)

kram till alla och fortsätt lyssna, kommentera och sprid glädje!

2009-01-03 22:58
jag orkar egentligen inte men..
men vem är du att bestämma vart gränsen för "för höga ads" går?

det är inte JAG som bestämmer att adds ska vara i bakgrunden, det är så.

liknelse; du kommer med dina jeans bak och fram. jag säger till dig - hallå, du kan inte ha dina jeans så, har du sneat eller tror du att kriss kross är inne igen?
du säger - men vadå, jag kanske gillar att ha dom såhär.
jag säger - ja ok, gilla du det men det är fel, efter normerna är det fel.
du säger - du bestämmer inte vad som är rätt och fel.
jag säger - men snorunge fatta, dom är inte sydda för att vara bak&fram!

ADDS ÄR GJORDA FÖR ATT VARA I BAKGRUNDEN!!
INTE FÖR ATT TA ÖVER LEADEN

återigen, vad du gillar och vad du inte gillar rör mig inte. men du har fel, så enkelt är det.
jag mixar dagligen och är jävligt grinig på att det låter bra, och kollar ljudnivåer flera gånger innan jag släpper en låt.

Varför påpekar du min stavning när du stavar det "asmamuzik"?

skämmigaste frågan 09, men det är cool. du har tolv månader på dig att komma ifrån sandlådenivån. ENDA anledningen till att jag stavar det med ett z är för att asmamusic inte var ledigt, eller asmamusik, eller asmamuzic. och när antagonisten fixade min myspace för två? år sedan var jag mer taggad på att fixa en myspace än att lägga vikt på hur stavningen i min url såg ut. jag bryr mig fortfarande inte hur stavningen i min url ser ut, och det är inget stavfel eller att avsiktligt stava fel för att jag ska passa in på någon hip hop community, utan helt enkelt för att den korrekta stavningen fanns tillgänglig.

Du har säkert en jättebra förklaring till varför du stavar med z, men varför se nålen i din broders öga när du inte kan se bjälken i ditt eget?

ja, jag hade en jättebra förklaring. jag vet inte var du stulit din ytterst poetiska fråga ifrån men jag är ledsen att säga; sry man, that shit dont apply.
1. du är inte min "bror".
2. jag ser "nålen" i ditt öga för att jag inte har en "bjälk" i mitt.

Och inte för att vara sån, men vem var det som började svara på inlägg?
Men du har alldeles rätt, det räcker nu

inte för att vara sån, men det var inte jag som snackade om dig som om jag visste något.
det var du som nämnde mig i ett sammanhang jag inte uppskattade, och hade du inte gjort det hade vi inte behövt diskutera något. och ja jag hade rätt, det räckte då - innan du skulle vara tretton och skriva tillbaka till mig trots att jag sagt att det var överflödigt. du gör dig själv till åtlöje med diverse idiot påståenden och olustiga kommentarer.
--

asma: att kalla musiken för denna hjärntvättade topic är väl lite elakt, eller tycker du att jag är hjärntvättad? :)

jag tar gärna den diskussionen med dig när vi ses, men för att svara på din fråga;
ja, jag tycker att det är en hjärntvättad topic och ja, jag tror att folk som har någon sorts tro överhuvudtaget är lurade/"hjärntvättade" - du har inte suttit själv, med dina egna värderingar och sunda förnuft och kommit på att du ska underkasta dig åt en osynlig man i molnen som en gång (or so the story goes) för 2000 år sen hade en son som kunde gå på vatten. den kristna religionen är baserad på astronomiska stjärnbilder, och är ett plagiat på förhistorisk religion där solen dyrkades, precis som så många andra religioner.
vi kan snacka om det när vi ses. be well lex, sry att jag fuckar upp din tråd med saker som inte har med låten att göra.

2009-01-04 13:22
fler som vill lyssna och kommentera?

2009-01-04 15:06
Asma
Det är också från person till person. Jag tycker inte att adsen tar över leaden. Bra.

Jo, precis, jag var medveten om att det var ett barnsligt drag jag gjorde när jag påpekade ditt mahspace-namn men det viktiga var inte att sätta dit dig för något löjligt z, jag ville mest få dig medveten om att du låter lite hycklare. "Varför se nålen i din broders öga när du inte kan se bjälken i ditt eget" handlar om att du inte ska gå runt och gräma dig över vad andra gör, när du inte är perfekt själv. Fast det fattade du säkert själv. Det hade varit mer cool om du låtit bli att påpeka min stavning när du inte stavar rätt själv. Hade du däremot varit helt ordagrann och valt ett annat namn än Asmamuzic.. DÅ hade du kunnat döma mig för min stavning.
Yehyeh, nu ska ja tillbaks till sandslottsbyggandet, det var nån jäkla åttaåring som ville ta över sandlådan.. (gotta rep my hood)

Ber också om ursäkt för att jag bidragit till att fucka tråden.

Lots of love
Rappat skitlänge.

2009-01-04 20:46
en upp? =)
Rappare

2009-01-08 14:45
Härlig tråd. Gillar det här flowet mer än ditt vanliga, lite som asma va inne på att det inte låtar så ansträngt. Bra text, bra gjort Petter.

Tycker Mattias höjer låten ganska mycket och hans adds ligger precis där dom ska i min mening, men dom är dock mycket lägre på antagonistens verser.

Har alltid gillat ditt flow daniel snäppet vassare än petters i den här låten men dock så tyckte jag att petters text glänste mer även om du hade en del fina rim.

Bra låt

Upp !

2009-01-08 15:02
Inte för att det spelar någon roll... men.

liknelse; du kommer med dina jeans bak och fram. jag säger till dig - hallå, du kan inte ha dina jeans så, har du sneat eller tror du att kriss kross är inne igen?
du säger - men vadå, jag kanske gillar att ha dom såhär.
jag säger - ja ok, gilla du det men det är fel, efter normerna är det fel.
du säger - du bestämmer inte vad som är rätt och fel.
jag säger - men snorunge fatta, dom är inte sydda för att vara bak&fram!

Ja... och jorden är platt, vi kan inte bygga maskiner som flyger, Den vita rasen är bättre än alla andra osv osv. Tänk om players som Newton, Ghandi och Einstein inte hade tänkt utanför normen?

trEtton har rätt i att är helt individuellt och en smaksak i hur höga eller låga addsen är, eller om ligger framför eller bakom ... eller jämte leaden for all i care. Det är en smaksak.

Men just här, håller jag med asma om att den ligger för högt för min smak också, men det är inget som stör mig.

Helt ok låt, Antas skitiga skånska är bland det bästa Whoa´s Audio forum har att erbjuda idag. Big ups. (har tankat ned mixtapet 3 ggr nu Anta och jag kan inte packa upp skiten, mycket underligt, men min lina har iof bråkat som fan på sistonde, jag ska försöka senare)
Lex droppar helt ok även han.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-01-08 17:02
antas vers 1 föll inte mycket i smaken, sångarens addlips överröstar allt för mycket och accapellan är ganska låg!

lex flowar på bra, men lite trött på allt snack om han där uppe nu faktiskt =) Testa göra något annat? har inget emot att du e kristen eller så men det börjar bli uttjatat!

antas vers 3 är bättre :)

killen på refrängen har riktigt mysig röst!

give me a pray boys! over !
http://www.myspace.com/bronkish / www.bronka.se

2009-01-08 19:46
Psycholess P28: där är fler som har haft det problemet.. har dock funkar felfritt här :S
har en ny länk här iaf:

Länk till http://www2.hostingfabriken.se/anta/Anta_-_Arets_sista_mixtape.rar

2009-01-08 20:13
Im all over that shit, ska se om det funkar bättre, thx man
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Rappare

2009-01-14 13:15
Tycker låten förtjänar mer creds upp !