I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] beetsnätchuz - its what half this shit is EP

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-12-13 15:36

[Audio] beetsnätchuz - its what half this shit is EP

Vi släpper nu en fyra spårs EP som går under namnet "its what half this shit is EP" som pre-hype inför stay silent. Det finns direktlänk till nerladdning för dom som inte rullar med myspace. hata eller älska den, lämna en comment.
be safe / beetsnätchuz.

ladda ner den här;

beetsnätchuz - its what half this shit is EP

myspace:
http://www.myspace.com/asmamuzik
http://www.myspace.com/daaddict

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-13 15:50
Tungt som fan!

2008-12-13 16:36
thnx.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-13 16:53
tankar! återkommer =)

2008-12-13 17:22
Rapmässigt ligger det jämt över hela E.Pn.. Inget att klaga på där.. Gillar addict på danska fett fast man inte fattar ett skit :D
Asma levererar det määäd heavy på engelska as always!
Delar inte åsikter om beatsen på E.Pn dock! Inte alls min typ av beats ni kör på!
Men det låter määd heavy anyways som sagt!

Peeeeys

2008-12-13 17:29
Asma va skön , jag digga inte den danska delen i nån av låtarna men det är en smaksak... men det va ganska nice , forfarande sotfavorit från asma är utan tvekan tracket "Damon" , men bra gjort
http://www.facebook.com/pages/Inga-Gr%C3%A4nser/102563323185335

2008-12-13 17:41
inget att klaga på, men vill att asma ska droppa tyngre saker, som ditt mixtape
fomoe - back in biz

2008-12-13 17:43
thnx. stay silent är snart klar.

2008-12-13 17:59
Gick in med rätt låga förväntningar men shit, detta var riktigt hett.

One:

Grymt soft beat, gillades. Båda flyter grymt på det, helheten är 100.
"er fortabt indeni, men står i skyldighed til
alle dem der hjalp mig op og stå på benene igen
til min mor og min far, fordi de gav mig mulighed
til at aldrig blive det samme som jeg hader i dem

musiken er mit hjem - mine tekster : min sjæl
er livet rejsen gennem tid er hiphop min milepæl
mine venner og kære - uden dem var jeg sikkert død
måske lidt hård udenpå - men indeni er jeg blød"

Vackert...

Two:

Svårare beat, helt ok men inte så man rycks med på samma sätt. DaAddict levererar hårdast och hans röst gör sig riktigt bra här, inte för att du var dålig på något sätt asma

Three:

Boya! Så jävla hett, layed back beat, och flytet är bomben. Vågat att låta låten rulla vidare med samples, men det funkar, budskapet landar.

Four:

Härligt experimentellt beat, gillar sånt... "think outside the box". Addict låter grym här, passar perfa på beatet. "i wanna be the lighthouse on the peak of ya cliff but - im the lone gunman, the only soldier ive got the weight of the world on my lonley shoulder" <- Deep shit.

Helhet:

One är bäst, enligt mig, sen Three och two and four delat tredje. Inte för att något är dåligt men om man nu ska ranka nått.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2008-12-13 18:03
tack så mycket psycholess. kul att se lite mer ingående.
hoppas på mer sånt.

2008-12-13 18:09
Låtarna va soft som fan, Engelskan på asma är tung som vanligt. Keep it up ! Päjjz
Tight shiit päyzzz out !

2008-12-13 18:40
thnx peeps, fortsätt tanka, lyssna, kommentera & sprid den <3

kul med lite utförlig kritik från Psycholess P28, tack så mycket man, översoft att du diggar =)

upp!!!

2008-12-13 19:48
one: Gillar denna beaten. "with every dollar comes another in dept" fetaste raden, där känner man igen sig. Båda lägger fet på denna.. Men Da addict var lite bättre på denna rent flowmässigt

Two: HAhaha denna är ball men jag gillar faktiskt inte den, Da addict är förövrigt lite tightare här också. Tycker inte rap passar, om man inte heter timbaland,dr dre eller missy.

Three: Jag älskar denna. Beaten, Texterna, Snacket.. Du borde nästan sparat denna till stay silent?.. Alltså , den är så fet att den ska in på ipoden när jag hittat den haha. Älskar oldschool känslan på den, och scratchen, Asma dödar denna!

Four: Så flummig låt, Den bara ändras hela tiden, både beaten och stilen på låten. Men imed att det är freebeat kanske jag ska koncentrera mig på att kommentera textskrivandet och sånt.

iaf..

Gillar bådas verser här, Da addicts text verkar fet, det jag förstår av den iallafall. Asma killin' it igen. Även här är en låt som får en plats i ipoden

--- my dry mouth is believing in this
i wanna be the lighthouse on the peak of ya cliff
but - im the lone gunman, the only soldier
ive got the weight of the world on my lonley shoulder, som psycholess sa, är det bästa

Bra avslutning på den korta Ep'n !

One1

2008-12-13 21:23
fett som fan

2008-12-13 22:15
Fett tungt EP, måste säga att Two och Three var tyngst enl. mig. Fan va man längtar till Stay Silent dock<3

Go Go Asmabooooi
"Jag kan om jag vill, jag vill inte någonting"

2008-12-13 22:19
bra jobbat !

2008-12-13 22:21
Asma: I den första låten presterade du bäst enligt mig. När jag hörde första låten "höjde jag på ögonbrynet" sedan sänkte du dig i de andra.
Da Addict: Ganska bra överlag. Förstår inte danska så bra, bara stundtals, men det jag förstår är rätt hyfsat och din rapp är hyfsad också.

One

Asma

Rapp: Din bästa prestation på EP:n. Gillar när du använder den här sortens flyt, att det går på hela tiden utan massa pauser och du håller en lagom hastighet på rappen. Din känsla sitter också bra i såväl lugna som hårda låtar. Jag är imponerad av din vers.
Text: Du kan skriva texter, det är klart, och din vers på denna är ganska bra. Inget överdrivet, men man känner dina ord. Har alltid gillat sättet du lägger upp dina texter på, rimscheman och sånt shit.
"our masters will let us suffer in death
cause with every dollar comes another in debt
"
- Gillar de raderna speciellt, den andra raden imponerade.

Da Addict
Rapp: Din rapp är helt okej. Ditt flyt är ganska bra, inlevelsen detsamma. Hade velat ha lite mer känsla i din delivery dock.
Text: Förstod merparten av din text. Din text var inte så speciell men det var några rader som satt bra. Framförallt raden:
"har givet hele mit hjerte og fået halvdelen tilbage"
- Poetiskt skrivet. Skön innebörd i raderna. Imponerande.
Delen jag inte gillade i din text var det näst sista stycket, mest för att jag inte gillar när folk rappar om hur mycket hiphopen är för dem.

Beat: Gillar beatet skarpt. Ljusa beats som är bra anpassade för att flowa på låter så jävla bra. Uppskattar också beats som går likadant hela tiden utan att känna enformiga.

Two

Asma

Rapp: Din attityd sitter så jävla bra. Ditt flow är ganska bra, men det kändes tråkigt. Hade du flowat på det sättet enbart i första stycket hade det känts mycket bättre, det kändes helt enkelt segt efter ett tag. Tycker detta beatet är mer anpassat efter lite snabbare rapp.
Text: Segt upplägg du gjort på att repetera vissa ord och början på ord, det låter inte bra helt enkelt. I övrigt är texten ganska bra och attitydsfull. Det känns som att du kunde gjort texten mycket bättre dock. Skönt med lite svenska i refrängen också.

Da Addict
Rapp: Du överglänste helt klart Asma rappmässigt här. Du skriker lite för mycket, men det är okej, låter ganska bra. Attityden sitter alltså, flowet är ganska bra. Lite snabbare flow bara hade känts mycket bättre.
Text: Din text är attitydsfull och allmänt arg. Passande till låten i överlag, ganska bra text överlag. Känns ändå som att även du kunde gjort texten bättre. Din sista rad satt dock så jävla skönt, älskar karmasnack av någon anledning.

Beat: Alltid gillat detta beatet. Gillar beats som detta, snabba med mörk bas. Tycker ni kunde inspirerats lite av originalet till erat flyt. Inte härma flytet, utan göra er egen grej av det eller något.
Wazaaaa

2008-12-13 22:21
Three

Da Addict

Rapp: Ditt flyt är bra, attityden sitter och din röst låter allmänt bra på beatet. Tummen upp.
Text: Merparten av din text var ganska bra, du uttrycker dig och sånt shit, men det var en del bullshit med. Tycker hela tanken med en "äkta" och en "falsk" hiphop är idiotisk. Men överlag ganska bra text somsagt.

Asma
Rapp: Du rappar bra, utan tvekan. Ditt flyt är bra i såna här låtar, du har en bra röst och din attityd är oftast lika bra.
Text: Samma som för Da Addict. Texten är ganska bra skriven och man förstår var du menar, men jag anser inte att det finns någon "realness" i hiphop. Åsikter är bra, men att försöka representera "äkta hiphop" känns så jävla bull. Överlag en bra skriven text annars. Texten är bland andra riktat till Maskinen va?

Beat: Gillade inte beatet så mycket. Kändes lite för "segt" eller något. Inte långsamt utan bara allmänt tråkigt eller något sånt. Tjejen som sjunger lite i refrängen låter ganska mysig ändå.

Four

Da Addict

Rapp: Ditt bästa presterande på EP:n enligt mig. Din delivery är bra och flowet sitter där det ska. Gillar känslan i rösten på denna, din röst passar.
Text: Bra skriven text. Texten känns ärligare än i de andra låtarna på EP:n. Du kan skriva texter, det märks här. Inget överdrivet men det är bra.
"filosofiske tanker vandrer igennem mit hoved
samt poetiske tanker som jeg ik forstod
"
- Bästa raderna på EP:n enligt mig. Djupa, poetiska och innehållsrika.

Asma
Rapp: Din rapp är nästan alltid bra på "lugna" låtar som denna. Din röst borde inte passa till dem men den gör det ändå. Ditt flow är rakt på samtidigt som det känns avslappnad, bra.
Text: Bra text. Sköna rim, texten känns ärlig och en del rader är sköna. Gillade speciellt:
"i dont care its not the flow on the beats
its the feelin of the mind goin poetry deep"

Beat: Beatet är jävligt skönt i verserna, men det låter ganska förjävligt i mellanrummet mellan verserna.

Ledsen för en novell som kommentar.
Da Addict: Inte hört så mycket med dig, bara det du gjort med Asma. Du börjar arta dig.
Asma: Hoppas Stay Silent är bättre. Du rappar bra, men överlag under din generella nivå.
Wazaaaa

2008-12-13 23:01
tack så jävla mycket för så utförlig kritik, både från dig Chub & Denajs, det uppskattas verkligen <3 hoppas fler droppar comments som dessa!

tack till resten oxå, kul att folk diggar skiten :)

kom igen nu, fler folk? upp!!

2008-12-13 23:02
Jag tycker det är grymt rakt igenom !
Väntar på stay silent nu bara !
soundcloud.com/jerrones

2008-12-13 23:17
tack så mycket chub, jag tror att du ska lyssna in dig lite mer innan du säger att jag underpresterat - men om det är din generella åsikt gör det mig lite besviken.
texten i four är en av de mest välskrivna texterna jag någonsin skrivit enligt migsjälv - och därför förtjänar den lite extra lyssning.
angående om texten i three är riktad till maskinen eller inte:
nej den är inte riktad till maskinen, men att använda dom som argument mot den negativa riktningen hip hop sverige har just nu är bra då jag tycker att dom är ett praktexemplar på hur man kan ta något bra och göra skit av det. sen att jag irriterar mig på att ingen oponerat sig angående deras val av logo blir bara uttryckt i slutet på versen.
du missförstod budskapet i three lite, den är inte skriven som en diss - och absolut inte menad som en diss, om någon tar åt sig är det upp till personen i fråga. vi diskuterar heller inte realness - det det hela handlar om är egentligen vad som får lov att kallas hip hop & rap och vad som inte får det, självfallet är det ingen som sagt att vi är i någon position att bedömma det men vi har våra åsikter och det är dom vi ger uttyck för i den här låten.

tack för din supercomment, och om du ändrar dig angående min "underprestering" efter att du lyssnat mer får du gärna säga till.

tack till de andra som lagt comments.
soft att du diggade three d-nice och tack för utförlig kritik!
be cool peeps.

2008-12-13 23:35
Soft som fan.
Good work keap it up
//Jimet

2008-12-13 23:38
Du missförstod mig. Jag gillade four, jag syftade på Two och Three. I Two känns sätter du rappar på som något under din generella nivå. I Three förstår jag att det inte enbart är till Maskinen, därför jag sa "bland andra". Att Maskinen är som exempel.

Jag gillade Four. Two och Three sänkte EP:ns generella nivå enligt mig. Den sista kommentaren till dig var som en summering av EP:n. Jag syftar mer på att jag har höga förväntningar inför Stay Silent, antog att du skulle förstå det utifrån kritiken.
Wazaaaa

2008-12-13 23:55
fettttt fettt fettttt säger jag bara ;D

2008-12-13 23:56
Tungt Tungt Tungt och inget mer !
keep this shit comming ffs !

PZ !

2008-12-14 00:00
chub
yesh, jag fattade. ville bara förklara & ge dig svar. du kommer nog gilla stay silent mer och inte bli besviken - fast man vet aldrig.
be cool

tack till er andra - fett att ni gillar det.

2008-12-14 01:29
jag digga låtarna. men bara verserna på engelska. nog mest för jag inte fattar danska alls och jag är en textslukare när det kommer till hiphopen. och du är grym på de ;)
beatsen är lite annorlunda, men rätt okej ändå.
diggade verkligen din vers i 3e låten! riktigt grym.
sorry daaddict för ja inte kunde digga dig alls. men det är endast för min okunskap inom ditt språk xD
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2008-12-14 05:01
okey, jag börjar med en enkel förklaring, jag förstår inte ett ord danska, kanske för att jag inte vill eller något, jag har helt enkelt bara svårt för det så jag börjar så här:

DaAddict: Känns inte rätt att ge dig en utförlig kritik när jag inte har en aning om vad du droppat i princip, men det hörs att du har känslan och flytet,helt klart. Ta inte illa upp!=)

Asma: Som jag sa innan, det känns inte så givande att droppa comments på whoa, kul att musiken släpps men jag hoppas jag hittar dig utanför portarna snart!
Det hörs för varje låt du gör att texterna utvecklas, sjukt skönt tempo och perfekt röstläge för texterna så gott som varje gång! Känslan levererar du till 100%, det här trodde jag inte när jag hörde dig första gången!

Ser fram emot stay silent nu!
http://www.thesound.ning.com join today!

2008-12-14 05:15
tack så mkt för comments peeps, synd att folk inte fattar danskan, för den är överfet ^^

monologisk P23 : no probs, du får lära dig danska eller nåt och återvända haha..
thnx anyways :)

keep em commin', we love it!

UPP!

2008-12-14 13:37
texterna tack, sen återkommer jag och langar lite comments!

2008-12-14 14:08
tycker detta va fett, har tyvärr inte tid att skriva mer, men gillar One mest av de 4.

DeeNii_: texter finns med när du tankar den.

Peeys
Pleassure
Du fyller ingen mening i dagen, som en fästing//

2008-12-14 16:45
grymt som fan! big up

2008-12-14 17:18
thnx. yea, texterna ligger med ep'n!

2008-12-14 18:30
Tungt! Fett flow i alla 4. Men vinnaren är One.

Asma, Det är i exakt denna stilen du är som bäst. Keep it up

Kan tyvärr inte lägga några rader om Danskan, trotts att jag är skåning förstod jag inte många ord.

2008-12-14 19:21
shiiit, dope shiit man!!!!!!
Riktigkt fett asså, keep it up!

Längtar till mixatepet!!!!!!

PEace
Rappare

2008-12-14 19:27
Det här är riktigt, riktigt tungt. Har dock inte lyssnat tillräckligt mycket på det för att ge det utförlig kritik. Jag får återkomma helt enkelt... Pz

2008-12-14 21:20
Tyckte att allting var skitfett, dock har jag aldrig förstått mig på danska, men andra grejjor där DaAddict har kört på engelskan vet jag att det låter skitfett! men kan tyvärr inte säga om hans texter var bra eller dåliga, men flowet satt på plats=)

Asma tyckte jag la allting underbart, jag ser verkligen fram emot Stay Silent! tyckte att ''Two'' var lite jobbig, men resten var gr8! ''Four'' var nog bland de bästa jag hört på länge!

2008-12-14 21:38
tack till alla för comments, soft att ni diggar, synd att vissa inte fattar danskan..

upp!!

2008-12-14 23:56
tack så mycket peeps. soft att se att det är lite hype över stay silent.
någon mer som vill låta oss veta?

2008-12-15 00:10
tung EP (:

allt var bra i denna :D

längtar till Stay Silent dock...

One
kicki´n beatbox and make some music at the same time//
I goes from top to toe whit my greatest punchlines//

2008-12-15 01:10
Lyssnade igenom det hela och måste säga att det var värdelöst jämfört med vad Asma brukar göra, den andra snubben är också tung, men danska...Näe..

Ni kan, men misslyckades.

Tyvärr, men lycka till med den stora EPn!
Dra åt helvete!

2008-12-15 02:03
entertainment.. vad exakt är det som är värdelöst?

tack jimmy.

2008-12-15 10:23
tack för comments, upp!!

2008-12-15 12:43
Entertainment

Värdelös och misslyckande? Mannen, knarkar du?

2008-12-15 14:34
Gött killar, Längtar efter Stay silent. ;)

2008-12-15 14:48
thnx, entertainment är nog lite förvirrad med sina statements.. hmm

upp!

2008-12-15 14:59
Asma - Jag känner bara att det inte håller den nivån som ni brukar, bara drygt att lyssna på, man tröttnar.
Dra åt helvete!

2008-12-15 15:48
hah!

thnx adde.

2008-12-16 01:52
upp! =)

2008-12-16 09:36
One:

Har redan sagt till dig asma att denna låten är riktigt fet, borde nog ha varit med på stay silent istället, älskar underground känslan i beatet och ni lägger det riktigt tight båda två.

Two:

Blev lite förvånad över att höra er kicka på ett sånt här beat, passade inte alls in och för att säga sanningen gjorde det mig lite besviken. Jag har rätt svårt för att ge feeback när man droppar på instrumentaler eftersom att det oftast blir så att man jämnför med orginalet. Inget att klaga på flowmässigt utan det var mer beatet som förstörde det för mig.

Three:

Fet underground känsla i det här, riktigt fet låt överlag. Gillade allt med den här, flow, text och delivery. Bra att det är fler än jag som blir förbannad på vad musiken har utvecklats till.

Four:

Beatet va inte riktigt min stil och hade själv haft svårt att skriva till det men jag tycker att ni gjorde ett mycket bra jobb och skrev riktigt feta rader. Allt satt i den här också, flow, text och delivery. En av de fetaste texter jag hört från din sida asma, mer sånt här. Kanske är det bara jag, men man kan relatera till mycket i den här låten.

I'll Stay Tuned for Stay Silent Dawgs!

Peace out / Anxious

2008-12-16 18:41
tack så mycket anx. two är lite speciell alltså - jag gillade först inte den heller - fast nu är den fet höhö. cool att du uppskattar topicen i three också, sjukt viktigt.

be cool man