I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Paradigma - Fångad av Dagen

Vår Hiphop - Audio & Video

Rappare

2008-11-24 15:56

Paradigma - Fångad av Dagen

Ännu ett track från Studio Deep Down. Vi försöker i den här låten få ut känslan av vardagsångest, från varsitt perspektiv.

Text/framförande: Idiotförklarad, Omen22, JimmyMorfin.
Beat/produktion: AOBeats (Paradigma).
Mixning: Paradigma.
Inspelad i Studio Deep Down av Paradigma.

Paradigma @ MySpace

Direktlänk för neddladning

Konstruktiv kritik uppskattas.

Håll utkik efter mer material!

(Inlägget ändrat av T-M-K 2008-11-25 09:57:42)

www.soundcloud.com/whateverist
www.paradigmskifte.se

2008-11-24 15:57
Kul att ni släpper så mkt nuförtiden:D

2008-11-24 17:07
helt fräsig låt. men känns lite ibland som ni inte riktigt har kontroll över era röster. som att den går sin egen väg och skenar iväg, lite som målbrottet korsat med en ostämd gitarr. vråla ur pipan lite. tycker det är fett textmässigt ska ni veta. hörru du omen, lite mer kontroll över flytet och du ligger på min topp5. heh, upp grabbar!
www.myspace.com/marcuslarsson

2008-11-24 20:03
Beatet kunde ha varit fläskigare, men bra rabblat.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-24 20:13
Jag förväntade mig lite mer från beatets sida.. Men rappen är bra, men får nog hålla med _ML om era röster då och då! Men helt klart over average!

2008-11-24 20:18
Tyckte Omen22 la versen otight, speciellt i början, texten var bra tough!.. Idioten var tight och hade bra text, omen hade bra text som vanligt.. Jimmy börjar få snurr på textförfattandet, flytet likaså, det är kul att höra!.. Det kan slipas på men det är soft..

Beatet gillar jag, varför ditchar folk på det?

Brushäään, hink hembränt?

keepemcomin!
soundcloud.com/brormusk/sets

2008-11-24 22:46
Det är fett. Alltid välskrivna, härliga grejor!

Rappare

2008-11-24 22:49
"Målbrottet korsat med en ostämd gitarr", yikes!
Hah, till mitt försvar kan jag väl säga att det här nästan är första gången jag spelat in en låt där jag inte skriker som om jag ville skada någon fysiskt med trycket av min röst. Men eftersom många reaggerat på det antar jag väl att lugnare tonlägen är något jag behöver öva på i fortsättningen.

Ang. beatet dock, när ni säger att det hade kunnat vara bätte, menar ni någonting specifikt som behöver arbetas på i beatet vi har, eller att vi skulle kunnat ha ett annat beat helt och hållet?

Hursomhelst, tack för kommentarerna!
Producent

2008-11-25 12:26
riktigt bra grabbar !
väl jobbat
:)

2008-11-25 12:31
jodå, nice!
här får du lite kärlek
Rappare

2008-11-25 19:08
Beatet kunde ha varit fläskigare, men bra rabblat.

Tjena. Tack för feedback. Jag bara undrar hur du tänker om beatet, eftersom vi är rätt färska på beatproduktion i allmänhet. Menar du fläskigare ljudbildsmässigt, eller tycker du det är "skrivet" dåligt (eftersom det ju är osamplat)?

Tack alla som kommenterat. Det uppskattas.

Ni som ännu inte kommenterat; sov inte!

www.paradigmskifte.se
Rappare

2008-11-26 08:21

2008-11-26 19:24
good shit!

2008-11-27 10:12
Hallå här finns talang!
Lite annorlunda från vad jag tidigare hört där den är lugnare då, kan väl säga något om beatet som skulle vara det att det känns lite som en bakgrundsmelodi till något brädspel online... Men det är personlig åsikt. Man kan nog göra något av det med men jag kände inte att det föll mig i smaken riktigt just denna gång.
Annars är det skitkul att man breddar !!!
Rappare

2008-11-28 00:19
Ett sista upp (lovar det är sista, ni behöver inte låsa tråden).

Jag är fan besviken över hur jävla lite respons man får på grejer man langar upp på whoa.
www.paradigmskifte.se

2008-11-28 17:10
Tack för comments alla.. Vi uppskattar de få kommentarer vi fått. Lyssnar ni, släng ett ord även om ni inte gillar det. All respons är bra respons.

2008-11-28 18:18
Idiotföklarad håller aldrig vad han lovar ; )
soundcloud.com/brormusk/sets

2008-11-29 01:50
Oooh, skitbra!
Rappare

2008-11-30 20:28
Jimmy Morphin var bäst! Riktigt dåligt beat dock :/
facebook.com/idiomatisk - fan page

2008-12-01 09:08
Rappare

2008-12-01 11:16
Idiotföklarad håller aldrig vad han lovar ; )

Jag menade sista uppet från mitt håll. :$

Riktigt dåligt beat dock :/

Du får gärna vara mer utförlig - vi vet att vi behöver jobba på beatsen, men nåt mer specifikt att gå på vore skitbra. :)
www.paradigmskifte.se
Rappare

2008-12-10 10:52
Du får gärna vara mer utförlig - vi vet att vi behöver jobba på beatsen, men nåt mer specifikt att gå på vore skitbra. :)

Nu kan ju detta mycket möjligt vara fel men gitarrslingan upplevs ju väldigt platt och midi. Sen själva melodin är rätt apati framkallande, det liksom degar till i huvudet på en. Det som gör ett beat bra är ju när det har en nisch, liksom att det finns någonting i melodin som är intressant, inte bara att de tuggar på en massa ointressanta noter. Seen på hooken så tunnades beatet om möjligt ut ännu mer.

Det som är positivt med beatet är väll att det är sitt eget, jag har inte hört något liknande förrut och det är ju en positiv egenskap om man strävar efter att vara nyskapande. Jag tycker egentligen inte det är själva productionen som är dålig, det är mera slutprodukten som inte riktigt håller måttet.

Jag tror att om ni vill utvecklas på beats kan det vara en bra fråga att ställa sig under resans gång: "Kan det bli en hitt?" För hitfaktorn på den här låten försvann med beatet trots tre bra rap insatser.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2008-12-10 14:35
Hur kan dom inte få mer respons?