Njaae. Låten var helt okej faktiskt, inte så mycket mer. Något jag tycker känns fel är din delivery i denna typ av handling. Ett maskrosbarn blir ju utsatt för dåligt föräldraskap, men av din delivery att döma känns det som att du är stolt över "titeln". Jag har svårt att sätta in mig i en situation där man är stolt över något sånt.Rapp : Rappen är okej, men inte så mycket mer. Jag tycker du leverarar med "fel känsla". I en sån här låt vill man (iallafall jag) ha uppmuntrande till empatiska känslor. Du låter lite halvarg i känslan, och det kan också den vara en bra leverans. Men du får det inte riktigt att låta "rätt". Du försöker flyta annorlunda, vilket är bra. Men stundtalt blir flowet lite hackigt, ibland bristande. Stundtals har du bra flow.Text : Texten är rätt så bra skriven. Inte speciellt, men hyfsat. Dina rim är okej, handlingen ganska bra. Det känns ändå som att du kunde skrivit bättre om du la ner lite mer tid. Förövrigt är jag väldigt antidroger, så en text sjunker i värde enligt mig när man nämner att man drogar/drogat och så.Beat : Beatet är ganska skönt, men passar inte riktigt till handlingen tycker jag. Jag tycker du kunde valt ett lugnare beat och därav också använd ett känslosammare delivery. Skön taktkänsla på beatet. Jag sätter ganska höga ribbor för känslosamma låtar, och låtar med ett känslosamt innehåll. Har hört dig lägga mycket bättre. Låten känns relativt ogenomarbetat. Lägg mer tid på texten och tänk på vilket budskap du vill förmedla, och anpassa deliveryt utifrån det. Helt okej låt.
Wazaaaa