Skulle vara tacksam om du kunde beskriva "allt" lite mer. Eller är jag skräp rakt igenom? Det betyder att alla mina tonlägen är fel, mina beats, mina rim, min lyrik, mina punchlines, mitt flow och allt vad man nu kan tänka sig. Mixen ÄR rakt igenom usel, I know. Jag har inte rappat mer än en vecka så man kan inte vänta sig någon Eminem. Mina första texter (som jag aldrig spelade in) var bara meningar som rimmade på varandra. Det fanns ingen bestämd takt, inget sammanhang. Det här kanske låter aggresivt men: Skriv KONSTRUKTIV KRITIK eller ge fan i att bajsa ner min tråd. Jag lär mig ingenting om jag bara får höra att jag måste träna på allt eller att ni inte gillade min låt. Säg 'den där raden var bra, och jag tyckte du hade rätt bra flow men du trycker in för många ord per mening' eller liknande. Vill inte se något copy-paste nu, för det jag skrev var bara ett exempel på konstruktiv kritik. Konstruktiv kritik innebär att ni pekar ut vad som var bra/dåligt och ger tips eller förslag hur jag kan förbättra det alternativt säger vad som var fel med just den biten. Ett till exempel: "Du är som en ängel som har kommit ner på jorden/ Eller en porslinsfigur som står i redskapsboden/" Ja, där har vi en rad som är långtifrån perfekt. Det ni har skrivit nu är i stil med "fan vad dåligt det går inte att lyssna på". Sånt vill vi inte ha. Den hjälpsamme skriver "Den första meningen var bra, men den andra raden är hackig och går inte att flowa med. Och jag har lite svårt att se det romantiska med en porslinsfigur i en redskapsbod. Det kanske skulle vara en liknelse, men den förstör stämmningen och flowet. Kanske om du skriver 'vacker som norrsken långt upp i norden' istället? Det skulle vara både bra stilmässigt och du kan fortsätta i samma rytm. Beatet är romantiskt och bra, men du kanske ska försöka låta mjukare i rösten och mer smeksam, för som det är nu låter du som om det vore en diss istället för en kärlekslåt." Me like dat. Så kom ihåg: ge kon-struk-tiv kritik om du ska kommentera. Jag låter er "rätta" min musik för att jag vill lära mig nåt och inte för att få höra att jag är otroligt jättedålig och måste träna mycket mer. Det är klart jag måste träna mer, jag har gjort två låtar, och har bara rappat i en enda vecka. Tack för att ni hjälper mig bli bättre. Peace :)
Dricker så jag knappt kan se, och stapplar ner/För trappan och lovar mig själv att aldrig packa mer/Dagen efter börjar man att halsa rent/Man lever bara en gång, tacka Fan för det. ~Ismen~