I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fredric - Skruva Upp Volymen [netplay] *ny hemsida

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-10-25 12:44

Fredric - Skruva Upp Volymen [netplay] *ny hemsida

YES NU ÄR DET DAGS... !!

19 NYA LÅTAR..
NY HEMSIDA..

NETPLAY NUMMER 6 I ORDNINGEN HAR LANDAT.
SKRUVA UPP VOLYMEN ÄR FYLLD MED NYTT MATERIAL
OCH SOM VANLIGT I EN STOR VARIATION..
FRÅN GALNA HOUSE/RAP LÅTAR TILL LUGNA KÄRLEKS SPÅR.

Det står på hemsidan exakt hur du ska göra när du ska ladda ner.
Skruva upp volymen och berätta gärna vad du tycker om allting här
i tråden eller på hemsidan...

Tack och hej / Fredric

www.fredric-music.com

2008-10-25 13:27
Låter fett än så länge mannen <3
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-25 14:09
fett fan överraskad nice som fan
Geni

2008-10-25 14:12
btw du sjunger riktigt bra enligt mig med.
Geni

2008-10-25 14:41
underbart
AAOOW!

2008-10-25 15:44
helt fantastiskt, jag tycker denna var något skönare är den näst senaste netplayn "Bra Skit"
- Skruva upp Volymen. Månadens NETPLAY!
haha mycket smart framsida också, skruvar i en stereo "skruva upp volymen"
i make the music.go to my myspace for more!<br>http://www.myspace.com/Marvinoo

2008-10-25 16:18
Här kommer utförlig kritik ist tycker verkligen denna e värd det

Skruva upp volymen
Detta låter ganska soft diggar autotune så länge det inte går till en överdrift. Beatet e ganska nice, enligt mig så flippa du ut lite för mkt på mixen. Autotunet går lite till en överdrift asså men du flyter ju snyggt kanske skulle fyllt ut lite mer på vissa ställen med ord. Reffen va ganska soft men lite för mycket autotune endå men skönt sound mannen. Förväntar mig endå mer men det kommer ju :).
Helt ok 5/10

Ja kan
Riktigt skönt beat mannen gillar sånna här beats som fan, flyter snyggare här tycker jag ganska nice rader o så rimmen kan absolut förbättras hade varit nice med nåra längre rim o sånt. Annars jorå mixar snyggt som fan o nice ljud asså. Reffen är ganska skönt diggar dock inte helt den mörka rösten som du mixat om. Tycker sånt e lite ooold men endå du lägger e nice ingen låt jag sparar bland mappen med bästa musiken men lyssna väll då o då hehe.
Du kan bättre 6/10

Vi mot Dom feat anton
Ye man får direkt känslan i beatet i början att det är dags för en baaanger. När du kör igång så blir det nice där med men beatet blir lite sämre då, men vafan det e endå skönt som fan. Skönt röstläge ganska bra rader&rim men det kan förbättras. Reffen va riktigt bra diggar när du säger åh åh åh åh haha lät skönt asså.
Anthon: Sämre röst / flow enligt mig men lägger det skönt med en fet mix rader/rim va inte så bra fanns nåra riktigt risiga rim. Men ganska nice endå
Soft låt 6,5/10

Knockout
Ännu ett bangerbeat diggar som fan, tror jag har hört orginalet på detta beat o det e niiice. Men du lägger det fett fint du med sjukt bra flow här diggar näru kör snabbt med alltid sett dig som en kille som kör kärleks o känslolåtar men du kan ju annat med. Fett röstläge&attityd på vissa stället riktigt fett. Varierande flow är alltid soft och du behärskar det riktigt bra mannen. Jorå nice låt som sparas diggar reffen osså du sjunger riktigt bra som sagt
7,5/10 det blir bättre o bättre

Vart ska du
Shiiieat dina beats är galna mannen riktigt bra låter detta med, i love it precis den musiken jag gillar. Du mixar ditt shit rikttigt bra jag diggar mixen som fan här. Sjukt soft röst denna gång med diggar hur du blandar sång med vanliga rösten fast det inte är någon känslolåt där det brukar blandas. Sen att din sångröst är sjukt soft är det inget snack om saken om. Sjukt bra varierande flow gillar sånt. Shieat nog den bäst låten på skivan just nu men det kommer väll en riktig 10a senare. Cleo va med ganska nice o så
9/10 Diggar det fullt ut

100 Dar
Oj oj jag blir imponerad av dina beatval jag diggar detta med som fan, riktigt skönt sound asså. Gillar hur du sjunger i början alltid soft känsla då, Här flyter du riktigt bra och din text är skön gillar ditt innehåll i texten blandat med känslan låter sjukt äkta vilket alltid låter mkt bättre. Reffen e ju bara sjuk man riktigt fet din sång asså skönt. Fan grymt jämn netplay än så länge du göre niiiice.
Grym låt 8,5 av 10

Lever i en cirkel
Alltid skönt med lite lugna saker hade nog varit jävlit skön ute i sommarvädret och bara chilla o njuta av låten. men den e ju skitbra hemma med bygger upp en sjukt skön känsla, Din sång än en gång riktigt bra och det e soft o höra lite utan autotune, för enligt mig är du fetare utan men även fet med autotune. Beatet va nytt för mig men riktigt skönt passade dig väldigt bra.
Ännu en riktigt bra låt 9/10

Geni

2008-10-25 16:18
Lever i en cirkel
Alltid skönt med lite lugna saker hade nog varit jävlit skön ute i sommarvädret och bara chilla o njuta av låten. men den e ju skitbra hemma med bygger upp en sjukt skön känsla, Din sång än en gång riktigt bra och det e soft o höra lite utan autotune, för enligt mig är du fetare utan men även fet med autotune. Beatet va nytt för mig men riktigt skönt passade dig väldigt bra.
Ännu en riktigt bra låt 9/10

Just nu just du
Skön lugn känsla igen i början mixen va riktigt nice osså diggar ju beatet fullt ut asså fatta inte jag har aldrig hört en skiva med bättre beats på whoa. Instrumental eller Proddat e skitsamma. Fin text mkt bra innehåll rimmen var mkt bra dem med stundtals, Och reffen shiit man jag diggar fullt ut där med du sjunger bättre utan autotune. Vad kan man säga ännu en skitbra låt med ett grymt flow som vanligt
Riktigt fet låt 9/10

Vi
Grym mix igen grym sångröst ännu en skön sommarlåt man skulle vilja ha i värmen, du hade passat bra i dem där norrlands guld reklamerna när dem sjunger o så haha allvar jag tänker på det direkt när du börjar sjunga. Brukar inte gillar sånna här låtar med bara sång, men det är något skumt med dig som får mig att digga detta helt. Fin låt kommer spelas mkt på natten när man vill bara soofta. Du lyckas än en gång måste ge dig ännu en 9a
RIktigt skön låt o beat 9/10

Kaos feat cleo
Kommer 10an nu? nej det kändes inte så när du börja rappa och jag håller mig fast vid det när låten e slut. Låten e ganska skön beatet va något jag inte diggade helt asså, men reffen va ju sjukt fet diggar bruden som sjöng med dig, Tycker hon hade sjukt fet röst här sjunger riktigt bra ju, dock hade hon för många mellanrum typ skulle fyllt ut mer men det va endå en soft låt som sparas.
7,0/10 G+ Ger jag låten

Efter regnet kommer sol
Diggar orginallåten något sjukt beatet e riktigt bra proddat det har jag alltid tyckt. Sången i början fångar en skön känsla som valigt va sången fet o så som jag sagt. När rappen börjar så börjar jag diggar flowet något sjukt flyter på beatet riktigt skönt asså och innehållet i raderna va riktigt bra du får en att tänka lixom. Skön mix med du har riktigt sjukt talang asså en av de bästa på whoa mannen. Sjukt soft låt bästa på netplayen tror jag för den va sjukt nice
Fetast än så länge 9,5/10

Stilen är galen
Beatet är ganska soft i början men blir mkt mer skönare när det kommer igång vid 0,32. Desutom blir din rap mycket skönare skönt röstläge och flowet va mycket skönt electrosound yeah sådant jag diggar. Bruden va riktigt skön när hon kom in fick lite rysningar kan jag erkänna yeah crazy låt endå grymt skön mix o blandning mellan sång o rap.
Diggar 8,5 av 10

Du vet
Ännu ett beat jag diggar som fan riktigt skönt beat, du har nice flow här med o röstläget är guld, varierande röstläge o så därför jag tycker så. Yeah raderna va inte så jättesköna men dem funkar helt klart och reffen va grym den med jorå du lägger det bra men lite sämre än dem låtarna jag diggar som mest. Men nice
Ganska soft 8/10

Gör det bättre
Ännu ett välkänt o sjukt skönt med diggar stilen man skön attityd och blandning bruden melina va riktigt skön med härlig skånska om det nu är det haha. nej men riktigt skön brud asså, Fett lagd av dig sköna rader i vers 2 samt attityden o flowet va skönast som då. Yeah man du lägger ännu en bra låt asså nice mode häääär.
Nice mode 8,5/10

Guld
Tänker igen på norrlands guld reklamerna haha riktigt riktigt riktigt skönt i början och beatet är nog de bland de bästa jag har hört diggar sånt som fan. Sjukt nice flow asså och reffen är något fantastiskt fyfan va bra seriöst sitter o njuter detta måste vara den bästa låten jag hört på väldigt länge grym är du mannen, tycker om som fan yeaah detta är värt en 10a asså va ere för beat? craaazy juuuu
Skitbra bästa på netplayen 10/10 :)

Ärligt talat
Intro var ju ganska skönt om man tänker på ämnet du kör i låten. Flowet är bra börjar bli seg i fingrarna nu men skönt flow grymt röstläge ganska soft beat med men inte något jättebra men nice låt helt enkelt. gillade reffen mest
Bra låt 8/10

Skruvat:
Fredric: Nice flow bra shit
Anthon: Sämre flow helt ok
Cleo: Skön sångröst bra shit bäst på låten
8/10

Bästa låten: Guld
Geni

2008-10-25 16:43
taaack så hemskt mycket !!

och super tack Padawon, shit va höga betyg, underbart att det diggas ;) TACK

2008-10-25 18:27
BÄST BÄST. du blir bara bättre o bättre, du gör bättre låtar:) alla låtar e grymma, helt bäst. :)))
juliathorén

2008-10-25 22:12
Tack för dina fina ord om min sång Padawon!!! haha japp d va skånska du hörde;)

Kram
melly mel

2008-10-25 22:13
FREEEEDRIC E BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄST!!!
melly mel
Toastare

2008-10-25 23:55
BRAA! :D
 asd

2008-10-26 02:16
taaaaack :) fan va kul

2008-10-26 12:11
UPP!!
100 % murrafukkaz!

2008-10-26 12:23
Är det det här som kallas för en "Tråd"?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-26 12:35
jag säger bara fy fna vad bra det här va, skit kul. yeah och måste också säga melina har sjukt bra röst.

Stay strong

2008-10-26 12:44
tack som fan r1lloo!!!! =)
melly mel

2008-10-26 14:08
maketo - "ryktet" har du troligen snappat upp från min hemsida där jag tackade personer som gjort olika saker på vissa låtar..
Såklart jag skriver nästan allting själv det ser jag som meningen med min musik då den är som min blogg i livet för det mesta..

men här får du en förklaring på vad jag menade när jag namedroppade tacken där.

frida muranius har gjort refräng melodin & texten som stephanie sjunger på låten "idag"
Susanne Muller aka. cleo zatch har skrivit sina egna verser på dom låtar vi gjort.
Pierre Gardevåg har mixat stephanies refräng på "idag"
Melina Carlsson har skrivit refrängen på "gör det bättre"
Anthon har skrivit sina egna verser.
Frida Munther har skrivit sin egen refräng på "visa mig vägen"

:) så resten har jag skrivit och mixat... hoppas du fattar nu !!

tack alla som lyssnar KRAAAM

JA CLEO DETTA ÄR EN TRÅD hahaha

2008-10-26 14:27
ja men ok , då fattar jag :)
Öh ville bara säga att du e cool,typ nästan som jag hahaha OMG!
Eller hur det nu var ,minns ju inte alla förkortningar!

2008-10-26 16:45
hahaha cleo

2008-10-27 11:40
?? lyysssna

Rappare

2008-10-27 11:59
Riktigt galet det här :P beatet på Skruva upp volymen är verkligen cräyzäää
www.soundcloud.com/slackerlifecrew

2008-10-27 15:21
ToppListan

1:a. 100Dar
2:a.Lever i En Cirkel .
3:a.Idag.
4:a.Skruva Upp Volymen.
5:a.Just Nu Just Du.
6:a.Guld.
7:a.Ärligt Talat.
8:a.Knockout
9:a.Vart ska du
10a.Vi mot Dom
11a.ViDenna va rätt bra flowet bra texten sådär. 6/10
12a.Visa mig vägen
13:e.Du vet
14:e.Gör de bättre
15:e.Efter Regnet Kommer Sol
16:e.Kaos
17:e.Stilen Är Galen
18:e.Jakan
19:e.Skruvat

Denna netplayen får 10/10 tkr jag :) Fett bra Fredric. Fortsätt med de du gör. sången Tkr jag du är bra på. ah allt för mej //WeestbY

UPP FÖR DENNA!!!!!!!!!!

2008-10-27 16:15
Najjs man!=) 10/10

Hojjta om vi skulle kirra ihop nånting!.

2008-10-27 19:49
tack så mycket grabbar :) fan va kul..

Rappare

2008-10-27 22:14
Galet bra netplay digga alla låtar mannen =)
http://www.stanislav.nu

2008-10-28 08:53
Jag vvill ju göra mer musik med dej jue,hälsa coolingen Anthon från USA från mig :)
/Cleo Zatch

2008-10-28 17:41
thx stanislav :)
det ska vi cleeeooooo, duuuuu vet !!

2008-10-28 21:02
låter tungt av vad jag hört än sålänge:D
http://www.myspace.com/mowglibeats

http://www.myspace.com/otisrap

2008-10-28 21:47
Braa , !!!!

2008-10-29 15:14
tack tack :)

2008-10-29 15:37
Super, du utvecklas helat tiden. ;)

2008-10-29 21:49
tack albin.. ;)

2008-10-30 13:18
bokmärke
http://www.herrbitter.blogg.se/

2008-10-30 18:06
Måste bara säga att jag älskar låtarna med dig och Cleo, det funkar skitbra där!!! Ni lyfter fram varandra! :)
melly mel

2008-10-30 20:16

Fredric..

Du har hjärta i det du gör, det hörs och jag gillar det starkt.

Du går lite åt pop hållet i många låtar, men det spelar egentligen ingen roll för allt låter skit bra, lyssnar hellre på det här än "wannabegangster-jag-rappar-om-att-jag-har-många-brudar-men-ingen-vill-ha-mig-egentligen" låtar. Det här är 100 gånger mer äkta.

Jag gillar dig!

kram
Annika

2008-10-30 20:21
usch nu läste jag vad jag skrev o ja lät som en jävla besserwisser ju. haha.. du e bra helt enkelt!

kram :P

2008-10-30 21:00
YO BRO WITH THE FLOW!!!!
Jag gjorde precis en Citronmarängpaj och den vart perfekt och då kom jag att tänka på dig :)
/Cleo, guuu va jag smörar! wohoooo!
/CLEO!, igen
/Cleo

2008-10-30 21:02
Tack för resten Melina ,du e sötstaste i the world asså liksom!
/Cleo
jag stava fel med mening ba satt ni vett!
/Cleo

2008-10-31 16:57
hahaha :) tack Cleooo d same
melly mel

2008-10-31 16:57
UPP!
melly mel

2008-10-31 17:09
TACK "KVINNO-LIGAN" Annika, Melina & Susanne :)
ni är bäst.. ;)

Philosophia-jag som tycker detta är det kaxigaste jag gjort, hehe.. men bra då att det tas med glimten i ögat som det såklart är menat :)

2008-10-31 17:50
Haha nej du som e bäst Fredric!!!! Och Grattis på 29 års dan!!! Puss&Kram
melly mel

2008-11-01 13:11
aooow!
AAOOW!

2008-11-02 14:10
nä men lixom måste man placera in musik i fack? så länge de e bra lixom ;)

du e bäst!

2008-11-03 09:27
taaaaaack :)

2008-11-03 20:42
upp!

2008-11-08 09:28
yeah.. lyssna fler !!

2008-11-09 10:26
UPP!
melly mel

2008-11-12 23:51
Det var bra, dock inte i samma klass som tex kapitel 2 var... Det var för mkt Autotune, tkr att en snubbe som dig inte ska behöva autotune, de e för mkt b tkr ja... tyvärr, men sen så hade du ju ltåen guld... och vad ska man säga om den, om inte, den var GULD
 FiMp06