Här kommer min del i låten: Intro (Lillehoé): Dyker upp med vinden och den skänker sitt solsken// Poesi den håller hand i hand med mickrofonen// Håller hand hand och dom skapar en saga// Tillsammans är dom oslagbara// Vers 1 (Lillehoé): Magiska kännslan som färdar sej framåt kallas poesi// Den färdar sej framåt tack vare den blänkande mickrofonen i all framtid// Poesins skilda världar som skiljer på själar som måste kämpa för ära// Folk vill ta del av deras lära// Dessa versioner och dessa visioner av poesi den ändras ständigt// Låtar som skapas dom fyller en himmel som vi alltid sett som stjärnfri// Jag skänker all min lycka till mickrofonen som läker såren, som torkar tåren// Genom åren,som gör så att man slipper den kalla kåren// Musiken den skänker tröst och lycka för folk i vissa lägen// För dom som bär på sorg med en dolk gnisslande långt in i själen// Vacker musik med kärlek som sitt budskap,alla vill ta del av hiphopens kunskap/ Poesi är vackert det va bästa som Gud sa// Men så finns det dom som förstör våran hiphop,dom som klankar ner på folk// Dom som startar beef istället för att greppa micken hjälpas åt// Att skriva poesi och skänka den till vårat samhälle/// Mickrofonen är en del av mitt liv,det kan inte bli nå bättre// Reff (Lillehoé): Den hjälper så mycket,den byter kapitel den finns alltid där// Lätta på trycket,berätta mitt stycke så finns den alltid där// Den vrider min nyckel,den tar mej till mitten den finns alltid där// Den skiter i rykten som finns bakom ryggen,den finns alltid där//
Jag vill inte ha nån signatur här så därför tänker inte jag skriva nått heller