I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jimmy Hoffa - Min Tid feat Nella

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-10-01 19:25

Jimmy Hoffa - Min Tid feat Nella

en ny låt med Nella,

hoppas det diggas

Länk till http://www.speedyshare.com/255765257.html

JAMMA

2008-10-01 22:06
JAMMA

2008-10-01 23:23
Vemfan kallar sig Jimmy Hoffa? Vet du ens vem det är?

2008-10-02 08:15
jepp jag vet vem det är, varför klaga på namnet när det inte är det du skall kommentera?
JAMMA

2008-10-02 09:34
Jag vill inte låta hård eller elak, men de här va rent ut sagt hämskt.

Vi börjar med din rap.
Du saknar total inlevelse, du bara maler på som du läser rakt från ett papper, vart är känslan och energin? du är för försiktig tar inte ut svängarna något.
Du måste ju höra själv att de här inte riktigt håller.
De du måste göra är att hitta känslan och energin i rappen, få lyssnaren att tro på de du säger.
De som du gör ganska bra e att du artikulerar bra, men de blir endå lite otydligt för du viskar nästan fram raderna.
Din text e si så där faktiskt, jag bryr mej inte så mycket om rimmen e avancerade eller inte, men de jag bryr mej om e att texten ska säga någe, och för mej som lyssnare får jag inte ut någe av din text.

Sen till tjejen vist hon kan ju ta ton i alla fall mer än så är de inte. totalt noll känsla och på vissa ställen låter de bara totalt fel när hon sjunger.

Sen mixningen eller om vi kan kalla de för mix. de va så otroligt dåligt riktigt hämskt.
de peakade och va alla möjliga sorters distorsion.

Nu har jag klagat och sågat din låt rakt av, men jag hoppas du kan ta till dej av kretiken och försöka att göra en mer genomarbetat låt till nästa gång.
Tänk dej för ha en plan med låten. Fundera över hur du vill att låten ska bli som färdig produkt. Ta hjälp av vänner som får tycka till vänner som e ärliga å säger va de tycker. studera andra rappare å lyssna hur dom gör, så kan du nog få ordning på rappen, men du måste kämpa kämpa och återigen kämpa.

/Mats
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>

2008-10-02 15:46
det kallar jag nån som ger ordänklig kritik, tackar!

när jag kör med känsla säger alla att jag härmar kaggens röst... o det blir bara jobbigt, o kallar mig för wannabe kaggen.
JAMMA

2008-10-02 19:17
Bara för att du kör med kännsla behöver man inte förvränga rösten, och det e säkerligen de du gör automatiskt så du låter lik honom.
Du måste sätta dej in i texten få in dina rader så djupt i ditt sinne så du är dom, och sen kickar du. du måste få ut din rapp ur kroppen för den låten instängd.
Ett enkelt tipps till att få rätt kännsla till rätt låt e att man föreställer sej den känslan.
Ska du tex göra en glad låt så sätt dej ner en stund innan blunda å tänk på något som gör dej riktigt glad, och sen när du har den känslan i hela kroppen då kickar du, och lika dant med en ledsen arg osv, text.

Man måste försöka å inte vara rädd för att testa sej fram. man måste göra massa låtar.
ett exempel e att du kickar en massa låtar och sen när du känner efter kanske 5-10 låtar att du har utväcklats så släpper du ut den låten. de andra låtarna se de som övnings objekt.

Sen måste man öva på rappen skriv texter rappa ut dom gå och tänk på dom rappa dom vart som rappa även med i andra artisters grejer. efter ett tag kommer du garanterat känna en utväckling i rappen.

De finns så grymt mycket bra hiphop i sverige och i hela världen ta hjälp av den.
analysera låtar sätt dej in i dom gör hur dom rappar hur dom skriver. och sen tar du de till dej och tillsätter de som extra krydda till din egen stil. för du ska göra en egen stil av de hela och inte vara copycat.

Hoppas du lärt dej någe av de jag skrivit.
Har du mer frågor så e de bara å skriva till mej.

/Mats
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>