I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ska uppträda Live för första gången, behöver råd och tips!

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-08-28 21:10

Ska uppträda Live för första gången, behöver råd och tips!

Ska uppträda live inför en del folk, jag undrar om någon har nått tips om vad man ska tänka på osv. Tack på förhand och snälla hjälp!

Jag kom på att detta kanske inte är rätt tråd att posta i, men jag visste inte vilken jag skulle ta

Sångare

2008-08-28 22:22
Hm..
Du kommer säkert att vara nervös, det är bara bra. Det går över efter 15 sekunder på scen.
Nervositeten kommer bara att ge dig adrenalin som gör dig lite bättre. (Det fungerar så för mig iaf.)
Ha med en flaska vatten upp på scen. Om det blir fel så är det bara att strunta i det, inga ursäkter eller skratt behövs. Det är bara fokusera på att hamna rätt igen.

Mellansnack och sånt skit kommer av sig självt. Sen tackar du för applåderna så var det klart.

Lycka till.

2008-08-28 22:27
Tack för tipsen! Fred,kärlek osv.

2008-08-28 22:29
som magnolia sa, ha med dig en flaska vatten upp på scen, du blir törstig!
Sen handlar allt om att ha kul! har du kul när du är på scen så blir det mycket lättare att flyta på å nervositeten släpper och publiken jublar :)

Det var bara lite tillägg :) Lycka till!

fred
Death is the only way to true happiness

2008-08-28 22:29
juste, och rör dig på scenen! (sry för dobbelpost)
Death is the only way to true happiness

2008-08-28 22:55
1. Plugga texterna/låtarna du ska släppa!
2. Försök göra ett uppläg, vilken ordning låtarna ska vara.
3. Har du fler låtar än en, så försök ta sånna som passar för live spelningar, det kanske inte är så kul att lyssna på "jag älskar dig" i 20minuter om du förstår vad jag menar.
4. Schyssta scenkläder, ganska viktigt imo.
5. Intro/outro och övergångar, viktigt! att gå upp på scen och säga "Mår ni bra?"
det är inte särskilt roligt som publik.
6. Catch Phrase, like "Put your hands up in the air, and wave them like you just dont care"
om du förstår vad jag menar, väldigt viktigt, riktigt najs om du kan tänka ut någon egen.
vi säger att du kör sommar tema på sista låten "När jag säger sommar sommar så säger ni sol" sommar sol. (riktigt wack exempel)

Var dig själv, slappna av..

lycka till!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-29 00:33
Tack så mycket för tipsen pojkar, uppskattas! Fred och Kärlek<3

2008-08-29 00:38
attt röka en brukar kunna lätta på trycket. hahahaa!
http://www.myspace.com/bigdomilicous

2008-08-29 01:31
Haha kan förstå det, Dock kommer det hållas i skolan ;)

2008-08-29 06:25
eliiten P18 hade några riktigt bra exempel, lycka till på spelningen.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2008-08-29 09:26
lycka till! Kolla om du kan få köra en gång innan på scen med polare som publik. Så du inte får en chock sen. Annars fick eliiten med det viktigaste. Om du blir nervös så blunda en sekund eller kolla bort och kör järnet sen! pz
"Jag hatar citat"

2008-08-29 09:47
Okej! tack för tipset :) fred