I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Asma, Max - Livsångest

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-08-28 18:17

Asma, Max - Livsångest

Regnrusk, ont om stålar, folk som e bulla.. kan inte säga mycket mer än livsångest..

Länk till http://www.speedyshare.com/335170386.html

Checka in min blogg på min myspace sida! www.myspace.com/maqsmusic

2008-08-28 18:23
Grymm, Allt jag kan säga.
Mc´s Spottar Verbalt

2008-08-28 18:28
tack.

e jag älskvärd, e jag en människa med själ
intutionen säger annat, omvärlden e kvävd//
..o mina fötter ömmar jämt//
har försökt gå en egen väg, med drömmar som hjälp//
men,, bördan finns än, och den slingrar sig omkring mig//
som ångesten på natten, småtimmarna av tvivel//
...e frågvis och full av iver//
..men inget possitivt i det när man aldrig e lugn i sinnet//
..ovisheten skrämmer upp mig till den milda grad//
att jag bildar hav av frågor men får inga svar//
..jag vill att min vardag ska kunna skildras bra//
vill blicka bak om 30 år och känna att allt blev av
...undrar vad som väntar bakom pärleporten//
e det ett verb, så har säkert någon redan gjort det//
...o dom att dom goda dör tidigt//
men fast du lever länge, blir inget av det givmilt//

---

jag vill lyssna på beats & pilla på texter med polare
men finner ingen tid för jag ligger efter i skolan &
varje dag samlar jag mod - ändå tvivlar jag sen
hade sju hundra poäng i IG & samlat betygsdokument

jag prioriterar fel & litar på komfort
och den långsiktiga planen känns alldeles för långt bort
jag är skuldfri just nu - men planerar att skuldsättas
så jag kan plugga i veckan & fylla helgen med bull fester

och vaje gång jag blickar upp regnar det ner
den enda lyckan som existerar är den pengarna ger
vilket inte är mycket - livets små nycker
får mig att känna mig stukad precis som livet på kryckor

ännu en dag utan cash - jag får skippa lunchen
glömde schemat där hemma & tappa mina cigg på bussen
-- jag har min ipod dödar tiden i hålorna hungrig
-- vill inte fråga men kan jag låna en hundring
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-28 18:33
sjukt skön, god job

2008-08-28 18:37
riktigt skönt beat och nice texter grabbar :D

big up! :D

öne
kicki´n beatbox and make some music at the same time//
I goes from top to toe whit my greatest punchlines//

2008-08-28 18:42
Vart ska man börja..:p
Asmas flow och delivery e den samma och han gör det med stil..
Men själva topicen känns mindre som asmas stil antar att det bara är en vanesak
Men däremot klarar han av topicen galant och snöar inte in på annat skit..

Max där emot har en bra känsla på låten men inget vidare taktal..

men annars en lysande stilren låt..

Peace/P

2008-08-28 19:13
schysst session grabbar, gillar både max o asma's verser både lyriskt, delivery, mixning, mood.. allt var skönt, tom beatet =)

upp på denna!!

...och josh.. sluta vara sne kompis!? ;D

one
http://www.myspace.com/daaddict

2008-08-28 19:59
stilren och clean, kan relatera direkt när man hör era röster och texter.
Främst sångare, rappar för flowet

2008-08-28 20:11
jäää, fett nääjs, egen produktion på beatet?
tvärsoft!

2008-08-28 20:36
grymt bra lagt av båda, gilla denna som fan jävla bra delivery ! fett bra, dock väntar jag somf an på asmas ep, måste höra de sjuka beatsen mer :D
lost in skåne

2008-08-28 21:06
Tungt skit det här.. könsloladdat från båda två.. Och beaten dödar rakt av!

Dunder

2008-08-28 21:15
översoft. tung beat som fan också. denna låten kommer nog att leva länge i mina hörlurar på regniga torsdagseftermiddagar. upp!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-28 21:35
liiide dystert hehe

skönt beat, max lägger det bäst.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2008-08-28 21:46
Diggar inte dig på svenska Asma, Tycker du har blivit överfet på engelskan nu dock.
Men jag tycker det är bra att man får se lite mer än "slap-a-hoe" sidan av dig! så + För texten.
Jag diggar inte dig heller Max pga jag står verkligen inte ut med dialekten. Inget större fel på er text och flow ledsen grabbar men keep it up:D

2008-08-28 22:48
tack för kritiken.

2008-08-28 23:28
Tungt skit!
1339 two steps ahead

2008-08-28 23:29
Beatet är simpelt, men ah d är soft så där asså..

Max kommer in med ett perfekt röstläge och det låter ärligt och djupt, absolut, flowet är nice och lyriken är all good, har inget att klaga på alls..

Asma kommer nog in med ett ännu bättre röstläge och en sån äckligt djup text även fast folk kanske inte fattar att det är det, ärligt, det här va riktigt tungt faktiskt, överraskade mig ordentligt, du flyter riktigt bra and i feel ya!

Mixningen var perfekt också :)

goodie goodie

/
sniskan

2008-08-28 23:32
Jag diggar inte riktigt Max röst, bara så jag känner, men han är en fet rappare om man bortser från det. Ja, texten är bra på båda, tycker Asmas brukar vara ett strå vassare, men definitely dugligt. Asma är väl bäst på engelska.. =)

Nej, skön låt, båda bär era verser bra och kan er grej, det märks :)

Keep it up!

2008-08-28 23:56
tack för kritiken grabbar.

2008-08-29 00:38
asma, jag kan passa över en hundring till dej, inga problem homie!

:)

bra shit.

gillar max enorma dysterhet i rösten
asma flöt snäppet softare, men båda la de fint som snus.
Detta är min forumsignatur

2008-08-29 00:54
oj oj oj en riktigt skön låt!

båda la det fett men diggar asmas berättelser

2008-08-29 05:54
Bara att läsa andra versen fick mig att veta att låten var tung.

Riktigt jävla tung låt det här, nog det bästa Asma lagt på svenska!

Max var inte helt fel heller!
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2008-08-29 09:55
Fett skön och härlig låt..!

2008-08-29 10:14
Sjukt överfett, tycker max röst är hur tung och texten är riktigt bra!

Asma du är ju bara för bra helt enkelt.
Stay strong

2008-08-29 10:36
Jo låten är bra. har bara hört asma med dissar eller skryt innan. så blev lite omväxling och höra nåt annat från dig. Det låter bra du flyter på bra som vanligt.

Max du lägger de bra men gillar inte ditt flow riktigt men soft endå

pz
http://www.myspace.com/infinitestruggle1
Varför har du inte pratat med din tjej på flera dagar?
- nee ville inte avbryta henne

2008-08-29 10:45
yo!
kul att höra från er igen.

Max: Du är spoton med röstläget och flowet,helt klockrent!

Asma: finurliga lyrics som vanligt hehe, det är svårt att ge dig rättvis kritik när du kör på svenska. Samtidigt som låten är "ovanligt" för den stil ni kör annars.
Men hittar inte mycket att klaga på,och sista raden är klockren.

beatet är skönt men känns ändå lite tamt

overall tycker jag de är en bra låt,no doubt!

keep it up!
http://www.thesound.ning.com join today!

2008-08-29 15:12
tack så mycket för kärleken.

2008-08-29 15:31
you know what i think, great man, just great.

pz <3

2008-08-29 15:35
Asmas del var bäst.

Max lär både förkyld och lite ledsen? :|

2008-08-29 17:24
Tungt beat som faan!
båda två la de tvär sköönt!

Big Up!

2008-08-29 17:29
Nu ska jag försöka låta som den blivande akademikern jag är.

Det känns som allt jag kommenterar med i era trådar är värt lika mycket som 'BLA BLA BLA', och det roliga är att asma märkt hur lite tid jag egentligen lägger på att lyssna och kritisera. Lyssnade på en Icetail-låt idag på bussen, den sög. Jag hade 1000 saker att säga till honom som är pissenkla att förbättra. Ska inte prata om honom nu, men jag är fan en kritiker, på något sätt. Är man inte bra på att rappa så får man ju göra något som man kan? ;p

Max: Kul att se att du inte bara gör EYYO BRO DETTA E SÖDERN EEEEHH!!!-låtar, utan även något med känsla i. Detta är typen av hiphop som jag lyssnar på, och det är inte för att jag sakta slår ihjäl mig själv inombords. Det är för att det enligt mig är bra. Det mesta jag hört från dig har varit på uttjatade beats med förstärkt bas.

Texten i denna har du skrivit bra. Gillar de få poetiska raderna du sätter. Det är fett när man kan känna vissa rader så hårt att det känns som en kall hand dras över ryggraden, right?

har försökt gå en egen väg, med drömmar som hjälp
men,, bördan finns än, och den slingrar sig omkring mig

Bästa raderna i låten.

Sådana här låtar ska man egentligen lyssna på i ett mörkt rum, hög volym och lite andra emo-saker, för att känna på riktigt. Jag sitter i ett helt upplyst rum, har precis slutat skolan och är sjuk, haha.

Annars tycker jag att mixen suger på din vers. Och jag säger det rakt ut sådär för jag vet att den hade kunnat bli så mycket bättre om du/asma/ni bara gjorde det bättre. Hoj

Asma: Texten är bra, men på ett annat sätt än Max vers. I denna versen spottar du rim som faktist betyder och säger något på ett skickligt sätt, istället för att ordbajsa något som man hittar när man söker efter 'kärleksdikt' på google.

Det är intressant att se hur rappare sakta börjar säga något i sina texter. Mina texter går antingen 'orka dig hora, jag älskar ju dig' eller 'jag sliter av din hud och tejpar upp den på en mur' hoho. Jag säger inget. I era gamla låtar säger ni ingenting heller, även om det är ett helt och hur seriöst topic som helst.

Det är ett starkt sträck rakt över låten, ni säger olika saker, och det är bra, eller? Känns som båda kommer antingen hata mig efter detta, eller hata mig ännu mer än så. Hmm?

Lalalalala, beatet är bra iaf.

Varför heter alla latinas Maria?

Ber om ursäkt om jag skrivit något jag inte tänkt igenom här, för jag tänker inte. Hej.

2008-08-29 17:35
tack för the love peeps.

milo; du är störd kompis. kul att du diggade låten.

Det är intressant att se hur rappare sakta börjar säga något i sina texter. Mina texter går antingen 'orka dig hora, jag älskar ju dig' eller 'jag sliter av din hud och tejpar upp den på en mur' hoho. Jag säger inget. I era gamla låtar säger ni ingenting heller, även om det är ett helt och hur seriöst topic som helst.

det är intressant att se att folk inte fattade ens texter innan men att dom gör det nu ;)
be cool man, one love.

2008-08-29 18:00
milo P1

tack för kritiken

2008-08-29 18:35
nemas problemas

2008-08-29 18:49
milo P1

förresten.. du kan väl lägga upp nån låt nån gång här själv också så folk kan höra hur skillad du är?
Sångare

2008-08-29 18:58
Detta var tyvärr inte så bra. Texten kändes inte genomarbetad och innehöll för mycket nödrim. Rappen påminn mig om att jag befinner mig i audio-forumet. Nej, här finns det att jobba på, killar. Men det kommer.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2008-08-29 19:54
livsångest på beat - liiiveet! skön låt. max var bäst!
haha, vi bor på landet!

2008-08-29 19:58
Jag väntade på att du skulle skriva det där Max. Du lider av det 99% av alla rappare lider av. De kan verkligen inte ta kritik. Jag är ingen utbildad kritiker, men betyder det att jag inte får säga vad jag vill? Du _HAR_ sagt någon gång under ditt liv att du inte diggar tex 50 cent, Jay-Z eller annan artist. Han är ju bättre än dig? Det är precis så du tänker, och jag förstår inte det. Läs det jag skrivit nu ett par gånger och försök dra nån form av slutsats. Tjohej.

(Och ja, du är bättre än mig.)

Det kanske bara är det du vill ha bekräftelse på? Eftersom du tror att du suger och ifrågasätter din talang (som du för övrigt faktist har)?

2008-08-29 20:12
jag kan ta kritik, men gärna konstruktiv. Så du får gärna säga det jag ska bli bättre på då, och då syftar jag inte på mixen.(btw, så va jag inne på din hemsida och lyssnade på nån låt.. inte världens bästa mix heller kompis) eller något annat.. mer att flowmässigt, textmässigt och känslomässigt.. och ja, jag har sagt att jag inte gillar 50cent eller jay-z, men jag har ju aldrig skrivit det i en tråd till dom lixom.. (om man nu kan göra den jämförelsen). Har aldrig sagt att jag e bättre än dig, men det verkar som du försöker få fram att du e bättre än de flesta med dina inlägg ibland? inte för du ger kritik, men ibland låter det som att du tror du vet mer än vad du gör.. och det e det som kan reta mig lite.. o nä, jag tror inte jag suger.. jag vet att jag inte suger, känns bara som att du har blivit lite ärrad av mina "glåpord" på msn sen tidigare och nu ser din chans att ge tillbax?

peach!

2008-08-29 20:27
Oj som du missförstår mig. Det handlar inte om att "vinna" här. Och att jag ger personer kritik för att hjälpa dom. Personer kan ju säga, din mix suger, ditt flow suger, allt suger. Jag försöker förklara vad som är bra och dåligt, och på så sätt ge konstruktiv kritik. Jag tycker att konstruktiv kritik är ett lite sissy-uttryck. Jag menar, om man inte kan ta kritik kan man inte ta konstruktiv kritik heller, ju?

Jag förklarade exakt vad ditt problem var, och ändå upprepar du det genom att säga att min mix är sämre. =)

Jag inser nu att du är bortom reparation. Nu ska jag mörda hjärnceller, god morgon.

2008-08-29 20:35
okej, du ger personer kritik för att hjälpa dom.. då måste du ju veta mer än personerna du hjälper, annars är det ju ingen mening med det? tycker du ska hålla dig på nivån att säga vad som e bra och dåligt, och inte försöka leka nån bigshot som ska sätta folk på plats fast du e inte e på samma nivå..

Jag menar, om man inte kan ta kritik kan man inte ta konstruktiv kritik heller, ju?

så du menar att om jag hade gått fram till dig och kallat dig fitta utan anledning och bara gått så hade du reagerat på samma sätt som om jag hade kallat dig fitta och sen förklarat varför jag tycker du är en fitta? helt seriöst kompis..

man kan ju inte bara säga att nån e bull och sen inte ha något underlag för varför man tycker nån e bull.

bortom reperation?

Kul att du försöker briljera med dina lustiga uttryck när du inte har nått mer att komma med. Sjukt genomskinligt.

Du är sorglig.

Saaarvi

2008-08-29 20:39
max börja bli irriterad :$ du la en klockren vers, och om milo inte digga den, fine för honom. resten tyckte det var bra och milo gilla inte det. låt honom, bara ta skiten och gå! du är bättre än honom, enligt mig. du är duktig gubben :$

UPP för en överdrivet bra låt, med bra innehåll!
haha, vi bor på landet!

2008-08-29 23:57
sleez_ P20

Klart som fan man blir irriterad.. folk som leker lide mycket.. jag bryr mig inte o jag tar inte skit från fucking rookies heller.. folk kan tycka va fan dom vill.. saaarvi

2008-08-30 10:53
Roliga är att jag diggade versen som fan, haha. Så nu är det kritik att kalla någon fitta? Antingen är du bara helt jävla dum i huvudet eller så är det din lillasyster som skriver.

2008-08-30 10:59
Då kunde du väl skriva det istället för att stödda dig? sluta leka helt seriöst..

klart som fan att det är en slags kritik om jag kallar nån fitta.. vad fan vill du kalla det för? ärligthet kanske? det kan nog det flesta hålla med om när vi snackar om dig..

Milo, jag vet inte vad du vill.. men du har iallfall inget o hämta här.. varesig från mig eller från nån annan. Gå och gör en cover eller nått...

2008-08-30 11:20
Egentligen förstår jag inte vad jag sa för fel i mitt första inlägg. Jag gav dig massor av + för att du kan skriva bra, det enda jag egentligen tryckte ner var din mix? Och du blir skitsur? :)

Vem är det egentligen som verkar ärrad?

2008-08-30 11:32
Asma, riktigt skönt lagt faktiskt! Big up på den!
http://www.myspace.com/porrstudion
http://www.myspace.com/mrdekoy
http://www.youtube.com/porrstudion

2008-08-30 11:57
milo P1

du måste lära dig...

2008-08-30 12:07
QQ

2008-08-30 18:15
Heta känslor blossar upp från sydväst!

2008-08-30 18:38
Asma, skönt flyt bland det bästa jag hört från din del!

Max, inte hört så mycket från dig men ditt flow och medkänsla med texten är grym.