Tolvan & Spades - 6 dagar mixtape!
joo jag Tolvan åkte hem till Spades från jönköping till södertälje och som ni kommer att märka på tapet har vi haft jävligt roligt men också varit seriösa samtidigt :) langa gärna konstruktiv kritik! det kommer att komma mer med oss så håll ögon och öron öppna!Tolvan & Spades - 6 dagar mixtape
BullerbyBarnen Crew, SMÖGenröra, Världar i Fantasi
för du kan röka någonting som gör en skön och får allting att kännas som det går att garva åt
LOLipop var väl något... Lite väl omoget, vore skitkul om han hade en originell förvräng röst som Showcase får till :P Brudar e skit - Skönt beat, gillare. "Startraden" lät helt off tycker jag. Första snubbens flow tyckte jag låg lite off hela beatet igenom :S Andra snubben är ganska skön, men lät lite off här och där också. Texten var okej, bra rim! Vilsen kärlek - Beatet känns played som FAN, men det är ändå originellt och skönt, första snubbens flow lät skönt, skönt uttal osv. Refrängen lät skön som fan, fast "mixningen" på den eller programmet så "alla kan sjunga" låter ju faktiskt fett fattigt.. Andra snubbens flow låter mycket bättre, känner inte igen rösterna, men andra är väl Spadjäveln? fett flow och fet text, fett tjåckt gjårt! Solariebollarlåten - Beatet är kulkul, får en rolig känsla av det - första snubben tycker jag låter överfet! Fett flow och fet text! Refrängen låter riktigt kulkulxD Andra snöbben låter skönt, skön röst, fett flow och tjåck text! Tredje snubben har skön röst, bra inlevelse fast lite väl "tråkigt uppbyggd text" gillar dom som går rakt på sak utan några mellanrum, isåfall så drar man in en sån där "Cheeaaa" eller "Åååååkeeej" som du gjorde ;) Punchline session - Har redan hört den juh :P Beatet sööger, Spadens snubblar lite ibland, men texter är fet, andra mannen är helt okej, gillar det! Sista snubben gillar jag, föll för hans röst och fick helt plötsligt lust för att leta upp snubbens whoa-användare och lägga in några smygstötar så jag kanske får chans att äta hans tånaglar något i veckan ;) Fortsätt som ni kör gräbbs!
Dra åt helvete!
ENTER FYFAN VA BÄST DU ÄR PRECIS SÅ SKA EN KOMMENTAR VARA :DD fett nice, tack för det! one love
för du kan röka någonting som gör en skön och får allting att kännas som det går att garva åt
hehe vad menar du med att alla kan sjunga,,, kan du testa dom tonerna du då? :) aja skit samma
https://soundcloud.com/mendelsonbits
hehe jag fattade inte heller de riktigt :P men whoa kom igen nu kommentera låtarna ;D
Inte för att göra en chat i tråden men: Mixningen låter som Tusse använder ett sånt där program för att tonerna och sången inte ska låta falsk.
Dra åt helvete!
Lollipop var väldigt... öhm, fucked up? Finns inte mycket mer att säga... : P Brudar e skit: skönt beat. Första snubben var sådär i början men hans flyt förbättrades genom versen tyckte jag. Den adnra snubben var bättre. Men såna här låtar är inte min smak, hade kunnats gjort roligare med fler metaforer och ordlekar! Vilsen Kärlek: hört beatet förr. Skön text, trodde det skulle vara en vanlig fjörtisräplåt men den blev bättre när man tänkte ut textenxD Reffen var rätt bra, men finns ju bättre sång, dock! Kokåsbålar: reffen var ägande mot orginalet. Skön text och flyt av första snubben. Skön text av andra snubben också, men vid "en riktigt hüüdrappare" blev det lite off, men låt bra i helhet. Tredje reffen rappade ni inte likadant lät det som: P Tredje versen var också nice! Punchlinesession: sköna punchlines ibland, som Tarequitoraden! Vissa flytmissar hördes, kanske för långa rader ibland. I helhet, ett dugligt tape med vissa sköna idéer och rader.
tack som fan tomten :D
okeej, nej jag har inte sån dr programm på den,, (aoutotune heter det) helt riktiga stämmor
https://soundcloud.com/mendelsonbits
kommer en kommentar imorrn! om det inte gör det så får tolvan eller spaden påminna mej! ;) (minne som en guldfisk när det gäller sånt här)
hehe lugnt, jag eller sjukdomen påminner dig :D
LOLipop; LolBrudar e Skit; Shan Atci är aldrig rolig, inte ens som en uppspeedad refräng. Inte gjorde han sig så bra som det heller :/ Beatet var snuskigt härligt, do want liksom. Spades hade övertaget i text men Tolvan i flyt. Sköna röstlägen och allt vad det heter hos er båda men capellan kunde nog höjts ett snäpp.Vilsen Kärlek; Tolvan, va? Du var ute och slogs och blev kär i nån? Vad i helvete? Spaden kan fan inte sjunga men refrängen var jävligt snygg ändå! Jag blev imponerad som fan där. Jag antar att texten är metaforisk men jag fattar inte ett skit, skyller på att klockan är 03.00 snart och jag har sträckspelat MGS3 i 10 timmar. Hörde någon flowmiss från Spaden men annars gjorde du bättre än vanligt ifrån dig.Kokåsbålar; Refrängen gör mig sprallig som fan och introt fick mig att lol'a inombords. Sköna verser från alla, men fyyy.. Ni skola icke bruka droger. Skäms!Punchline Session; Jag hör inte alltid vad Spaden säger vilket sänker kvalitén avsevärt men det man hörde lät bra. Tolvan saknar punches, varför berättar han om hur han kom till? Jag gillar inte Dogge, det är nåt med honom som stör mig enormt. Kan vara det intrycket jag fått av honom som person eller bara hans rapp, vetefan, bryr mig inte. Nu ska jag sussa gott, kram på er pojkar!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
LOLipop: Mm okej lixom ? hahaBrudar är Skit Yes beatet var ganska annorlunda men det va fan häfigt tycker jag haha. Diggar Shan Atci han är rolig haha men förstår inte varför ni klippte in han haha. Tolvan: Ditt flyt va helt ok men du flowmissar ibland vilket är negativt din text va helt ok den funkar. Spades: Haha skön text som fan bra rader tycker jag tkr du flyter mycket säkrare än tolvan. Yes låten va skön men hoppas på bättre.Vilsen Kärlek Först o främst beatet är riktigt skön tycker jag men lite playat förhelvete jag tkr reffen va underbart tycker inte du kunde sjunga men det va något där som fick mig att falla tror det va mixningen. Tolvan: Tycker du flöt mkt bättre här än förra låten låter mycket bättre textmässigt trodde först det va till en brud men när jag hörde "Du är min bästa vän trots att du inte kan prata" trodde du blivit kär i nån stum men men fattade nog. Spades: Tolvan va bättre än dig här på flytet tyckte jag diggade inte det avbrottet i 3-4 barsen nått där, Men din text är cok nice tycker jag faktiskt och du har ett mkt bra röstläge med nice känsla där. än en gång respekt för reffen helt underbar trots att sången va lite fel.Kokåsbålar Ja vad kan man säga detta beatet är ganska nice fast mange schmidt har kört på det typ, reffen va ganska skön här med dock lite oseriös med skriken. Spades först va?: Iaf flowar bra här med mycket bra text här med den diggar jag häfitgt shit ye Tolvan ?: Låter ganska soft flowar lite fel ibland dock texten bättre än dem andra gångerna fett soft det. Punchline Session Seriöst Still Dre seriöst? antagligen är ni oseriösa med beatvalet eller har ni keff beatsmak haha nejdå. Spades ganska skön text tycker jag "för du dör utav asma som tarequito" asrolig tyckte jag haha bra flow me spades. Tolvan sämre flow saknar punches rimmen va ganska bra endå.Bästa låten Vilsen Kärlek
Geni
Tack Hundsim och Padawon :) inte jag som sjöng, fortfarande Tusse (läs tracklist for fucks sake) keep 'em ridin' dirty som chamillionaire :)
Sötnosarna Represent! "Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar" - Fronda
LOLlipop lol...Brudar är skit Varför Shan Atci? Känns jävligt oseriöst! Tycker ni har utvecklats mkt när det gäller flow, kan fortfarande bli bättre, men ändå helt ok. Hela låten kändes som helhet väldigt oseriös, inget jag gillade mkt.Vilsen Kärlek Hm..Tolvans början är ganska skum, men det verkar som folk inte fattar att låten handlar om kärlek till "Mary Jane"..? Ganska komisk faktiskt, men ändå seriös på något sätt.. Helt klart bättre än föregående låt!Kokåsbålar Haha wtf på reffen... Nja, denna låten va nog sämst av alla. Kanske för att jag störde mej som fan på reffen ;)Punchline Session Nja, den var ok. Men ni hade kunnat ha jobbat lite på era punchlines när den faktiskt heter "Punchline Session". Mixtapet som helhet var helt ok, bästa låten var "Vilsen kärlek"!
01 - LOLipop: Tolvan sjunger och dampar på My Boy Lolipop! 02 - Brudar är skit (Spades & Tolvan) 03 - Vilsen kärlek (Tolvan, Tusse & Spades) 04 - KoKåSbÅlAr(giftig remix) (Spades, Dogge & Tolvan) 05 - Punchline Session (Spades, Tolvan & Dogge) med andra ord läs tracklisten innan, och ta brudar är skit t.ex. där lägger spades första versen, fast det är ju sånt ni borde förstå om ni läser tracklisten! Var vänliga och kommentera nu för fan ;D
upp #1
01 - LOLipop:oserös, garvade sönder! :D 02 - Brudar är skit - skönt flow igenom den grabbar 03 - Vilsen kärlek - tighast enligt mig, sagt till båda av er, jag älskar denna låt! 04 - KoKåSbÅlAr(giftig remix) - diggade inte i början, men den blir bara bättre och bättre 05 - Punchline Session - en favorit! fortsätt droppa boys 9/10 ! puss
www.znapmusic.com/jungsub - checka!
thankz jungsb :D
upp #2
upp #3
men kom igen nu eller?
Vilsen Kärlek var väl den enda jag diggade över huvudtaget.
Det är inte jag som är kass, det är jag som är så bra att beatet hamnar i otakt!