I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

FLP - Vi är FLP ( Krille & Rousu )

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-04-10 17:27

FLP - Vi är FLP ( Krille & Rousu )

Hej hopp, första låten vi slänger upp nu med våran nystartade grupp FLP!!

Beat: Ansane
Vers 1: Krille
Vers 2: Rousu
Reff: Krille
Mixning: Krille

vet inte om jag lagt ner lite för lite tid på mixningen, men det kan tänkas enligt mej, men vafan vi kör på ändå lr hur? :D de tycker jag iaf.men är ändå rätt nöjd över låten, lite cool blev den fan :D hehe, men men jag tycker iaf ni ska ta er en titt på den, inte missa nu ;)

Länk :                 http://www.speedyshare.com/446948352.html

så där då. tack på förhand och bara glada o snälla i denna tråd nu då :)

Peace out

2008-04-10 17:44

Rätt soft.. Gillar sättet du sätter det på krille.. Rousu alldrig hört dig, och tycker att ni ligger på samma klass i vare flow eller text men det lät sådär.. men aja den va suftt!

Rap

2008-04-10 18:05
tack så mkt!
ROUSU

2008-04-10 18:15
Whoa lika segt o tråkigt som vanligt ;)

2008-04-10 19:51
ah en komment, o inge mer, plix :D skärpning nu ffs :)

2008-04-10 20:38

Går direkt på sak och krille har inte hört så mkt med deig, men å andra sidan vare länge sen jag gjorde de och tycker du har utvecklats en del sen dess. flyter schöööönt genom hela låten

måste faktist säga att rousu e den som lägger de töngast på denna låt, så nice att äntligen få höra lite skyt och tyngre shit från dig och inte bara dom här lugn rapp balladerna (också jävligt sköna!) men diggade som sagt dig härdast här mannen!

Tillslut en jävligt nice låt med ett skönt gung igenom hela låten där refrängen smakade bäst:)

//Natur i tråden

www.myspace.com/naturmusic

2008-04-10 21:29
ÄNTLIGEN!! har väntat länge på att du ska droppa Mr rousu ;)

Krille: tycker du läger det nice flyttet e som sagt nice refen gör du bra också

Rousu jag tycker din röst är fett nice tycker du läger de tyngst i den här låten

digga dock inte beatet
K*O*F*F*E J*O*H*A*N*S*S*O*N (*)

2008-04-10 21:47
nice låt, tkr rousu lägger det skönast. gillar hans röst mäst av er två, men båda va dugliga! peace
The Rain

2008-04-10 22:37
tackar så mycket ;) UPP!
ROUSU

2008-04-11 00:11
tackar till alla som har mage till o skriva en kommentar!!! tycker ändå att det är dåligt drag i tråden

2008-04-11 06:50
värdelöst faktiskt!
ROUSU

2008-04-11 15:05
helt fantastiskt. upp då

2008-04-11 16:12

Riktigt Gött flow i de asså =)
gungar me , riktigt nice man =) , fortsätt så här :D

2008-04-11 16:56
 tackar så mycket! kom igen nu :)
ROUSU

2008-04-11 16:59
krille har utvecklats mycket! =)

Rousu låter lika som förr men gillar inte din mixning!
http://www.myspace.com/bronkish / www.bronka.se

2008-04-11 17:02
synd, för de e samma mixning som krille :(
ROUSU

2008-04-11 17:03
men ditt skit ekar för mycket!
http://www.myspace.com/bronkish / www.bronka.se

2008-04-11 17:05
jaja tack för "kritiken" vilket det inte var! peace
ROUSU

2008-04-11 17:07

wohooo, nicenice! skönt flow rousu! krille oxo!

2008-04-11 17:11
Skönt som fan med bara rösten innan beatet sätter igång och sen glider beatet in riktigt snyggt bra gjort.

reffen får mej att små gunga lite i datastolen gillar sättet ni lagt de på.

Krilles flowe va riktigt skönt soft och lite små nonchalant(eller hur de stavas)
med kännsla och kärlek till de du gör, texten va små skön faktiskt.
Och krille har aldrig riktigt gillat de du har gjort tidigare men med den här låten fångade du mitt intresse faktiskt, så fortsätt gör låtar med samma kännsla å kärlek till musiken de hörs igenom att du älskar att stå framför micken och det e fan de som e viktigast.

Rousu dej har jag nog inte hört förut. du va halvkön men tycker du stressar för mycket och lägger lite för mycket stort tryck på rösten. och jag hör inte riktigt samma kärlek och känsla i din röst som jag hör i krilles. men du va absolut inte dålig du va endå rätt bra. men försök att hitta energin och kärleken till micken så ska du se att de blir kanon men annars tokbra jobbat

Mixningen duger, man hör lite små slarviga fel och lite små saker som man kan fixa till så mixen flyter bättre. tycker diskanten skär lite i reffen och sen e de andra saker som man kan göra för att få mixen mjukare och inte lika kantig som nu. men den e endå godkännd.

Men bra jobbat grabbar mer sånt här

/Mats
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>

2008-04-11 17:11
Damn tycker det här är asnice! Krille lägger det trevligt, reffen tycker jag suger.. Rousu lägger det fett men som någon sagt gillar inte mixningen  :/ 
Men bra låt i helhet!
http://www.herrbitter.blogg.se/

2008-04-11 17:15
banditen : tackar o bockar för den komentaren! kul att nån kan lägga en seriös komentar!
Tack seban med!

UPP!
ROUSU

2008-04-11 17:40
Mats sa de!
vet inte riktigt vad jag kan tillägga faktiskt..

krille, reffen gör de väldigt bra, skönt gung där.. och versen flyter nice. något jag däremot tycker är att i en sån här skrytigare låt så ska man plocka fram lite av de bästa man kan liksom och för mig känns texten aningen oavancerad (om man nu kan skriva ett ord så haha).. det jag menar där e att de finns inte direkt någon riktigt klurig rad eller liknelse liksom, även rimmen är ganska enkla. Jag tycker att rim och sånt kan va enkelt så länge känslan finns och den har du men med just ett sånt här tema vill jag se de mer avancerat och med samma känsla som du redan har! hur som helst bra här. bra mix med.

rousu, håller faktiskt med mats nästan helt och håller här.. du låter ganska stressad på nå sätt och du brukar kunna ha känslan för musiken men finner den inte här faktiskt. annars tycker jag du flyter på ganska bra, inte riktigt som krille men de flyter på. så själva känslan tycker jag saknas, istället försöker du va lite mer avancerad och det är bra även om det kan bli mycket mera där med. så lika så som jag sa till krille fast tvärtom istället, du kan göra de lite mer avancerat som nu (+ lite till) men vill ha den där känslan med. då blir de kanon!

sen måste jag bara tillägga att mixningen på dig johannes är jättemycket sämre än på krille. ni säger att det är samma mixning.. ja okej, visst kan de va samma mixning men de låter ju verkligen inte ens i närheten av samma. även fast ni kanske grundmixar allt lika så kan ni ju inte ha samma inställningar på t.ex. eqn osv för då blir de såhära konstigt. en sån grej ställer man in utifrån det man jobbar med. dvs i de här fallet era enskilda röster. Så där känner jag att låten brister en del, framförallt sjunker din (johannes) vers ner till nått sämre än va den skulle kunna vart med bättre mixning.

ni får ursäkta om det är svårt att läsa osv.. skrev ner allt rätt snabbt här direkt så..

Fridens!
/D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-11 17:43
tack så mycket durlind för den kritiken :)

jo men de e ju så att krille mixade min vers oxå! så därför är det exakt samma!
men det kan va sämre från person till person!
men mixningen är likadan eftersom han mixade mitt med!

PEACE! tack en en ggn!
ROUSU

2008-04-11 19:32
jo men precis som jag sa, bara för att man mixar lika låter de inte samma på olika personer. det finns massa saker man ska anpassa utifrån sin egen röst osv osv.. för antar att han kört samma inställningar som passat sin röst på dig med. och just dom inställningarna kanske inte passa din röst och därför blev de inte så bra som på hans hehe.. därför blir ju denna mixning bra när man hör den på krille men sämre när man hör den på dig. va liksom så jag menade.

Fridens!
/D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-11 19:36
Rouso va fet som fan krille va också bra men rousos röst är fan asskön fortsätt
Geni

2008-04-11 20:07
tack så mycket ! har itne så mycket och komma med just nu! en av mina polare dog precis..
ROUSU

2008-04-11 23:43
upp !
ROUSU

2008-04-12 13:09
aj då johannes :( de låter inge vidare

2008-04-12 16:52
ger den ett sista upp iaf :)

2008-04-12 18:46
 Tummen upp för denna låten yeah (y) pejjz out

2008-04-12 20:31
You know what i said Krille :)
Frowdan // ATTITYD CREW

2008-04-12 22:43
har inte hört låten men den e säkert okej :P
Romazze

2008-04-12 22:53
fin dagis låt FLP? FUCK LAPPLISOR PERMANENT??

2008-04-13 01:24
eddie ? va de där vi skulle skratta ? aha ursäkta visste inte det.. ha..ha..ha
ROUSU

2008-04-13 02:47
riktigt skön låt som någon nämnde man började gunga med i datastolen här :P

peac!

2008-04-13 18:07
tackar momiz! kul att du gillar!
ROUSU

2008-04-14 14:41
upp upp på denna asså
Frowdan // ATTITYD CREW

2008-04-14 14:47
jag tycker det låter nice faktiskt :D skön reff krille ;)
H-O-R-A

2008-04-14 15:29
tackar boys ;)
ROUSU