Texten: Blodet fylls varje dag av massa toner o trummorna ekar när jag rappar på spåret Hip hop är mitt blod, de ända som är troget bladen finns alltid där och gåvan för orden vatt placerad i mig sen jag var ett foster även när jag tar hissen upp o står vid porten Så finns den i blodet och kommer kretsa runt en vacker dag kanske de kommer en stund då jag vill fly från musikens vackra ljud men tonerna som ekar kommer aldrig få ett slut det är som en cirkel och hur man än flyr så kommer mina rader alltid att flyta på beats och mina texter startas i ett vanligt häfte och går igenom svett och blod i fler nätter sen har man målat upp en hel livs saga och fått en väg till karriär som nu kan startas Mitt blod är musik och pennan är min guide och bläcket leder mig alltid till en vacker plats med toner o ord som man aldrig sett förr och micken leder mig till drömmarnas dröm Hip hopens kultur blir ständigt utskrattad och smutskastad av folk som inte fattar kulturens levands sätt och själva inne börden när Tias levererar konst direkt ifrån södern De handlar om konst och skapande av poesi detta är mitt sätt att bygga upp mitt liv jag trycker på rec och skiter i alla hatare jag ser min musik som ett vackert skapande mitt liv har blivit en blottande saga och vad ni än gör tänker jag inte vika av tänker fortsätta min linje som inte ska hackas mina blad kommer aldrig nånsin vara blanka ord flyger på pappret och blir till konst de är sånna få stunder jag faktiskt är stolt över nått vackert jag skapat med penna o papper och förmågan att skriva när vi flyger på takten by Tias
”När man är deprimerad är terapin: Micken, pennan och blocket. Inte att sitta hos någon uppklädd person som sitter och nickar på huvudet och låtsas att förstå allt. Så är de för oss rappare”