I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

OneUnder - Förstå

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-03-06 00:31

OneUnder - Förstå

Denna låten är inte den bästa jag har gjort, och det vet jag! Men allt för många människor snackar om mej, om hur jag har det här i chile..Typ att det är enkelt, så jag vill visa vissa människor hur det egentligen är! Så texten är det vitkigt i denna låten! Älska el hata, jag bryr mej faktiskt inte för jag vill bara att folk ska fatta hur mitt liv är!! Och jag vet ju hur dumma vissa whoare är så jag säger det så folk kan fatta " Texten är sann" Finns väl inte så mer att säga!

//OneUnder

http://www.speedyshare.com/141653329.html

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-06 00:32

Sista tiden i mitt liv har varit jävligt hemsk//

Jobbat 24/7 utan någon hjälp, klart mej helt själv//

Varit fast i chile utan kunna tala spanska//

Inte kunnat träffa varken mamma el pappa//

Tappat, 20 kilo för jag hinner inte äta//

Hinner inte sova, måste jobba tjäna pengar//

Blivit arbetsnarkoman, jobbar tills jag hostar blod//

Jag vill inte ha nån sympati tycker inte sånt är coolt//

Jag vill bara att ni någongång kan fatta//

Sluta snacka, bakom ryggen för ni hade aldrig pallat//

Vara jag//

Gått i mina kläder under en dag//

Visst jag har tjänat mkt pengar//

Men jag sålde själen för det hära//

För jag jobbar ju konstat//

Drf kan jag plocka 4 mille från mitt företag, kontant//

Jag är 18 jävligt tacksam//

Tackar gud varje morgon varje kväll//

Med en bön å han hör mej//

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-06 00:36
When i see no way out :/ i Fucking make me one :@ !!!

2008-03-06 00:36

2008-03-06 00:38
4 mille :) serri ? låten var helt okey, dock ganska kort :(

keep it up mayn !
When i see no way out :/ i Fucking make me one :@ !!!

2008-03-06 00:41
Biggii P16 Som sagt detta är sanningens ord! Ja jag vet, men hade inte mer tid att kicka! Tack iaf:) OCh tack för länken oxå föresten ^^
Bloggare

2008-03-06 01:10
me love it maaan :D ...
Synd bara att du värkar ha de tufft just nu
fortsätt så  men den skulle vara lite längre
men som sagt me love :D ..

Pz
elinwredh.se - Där musiken är viktig

2008-03-06 16:08

1under,den va riktigt nice! :)

PeAcE!

Kukirumpan

2008-03-06 22:05
Wredh__ F18 Okej tack, roligt att höra:) Ja jag vet den är lite kort! :)

Linuss P0 ! Tack roligt att du gillar det

2008-03-07 20:30
riktigt skönt flow! du har skön attidyd.. fronda själ i dig! :P   ..  keep it up

2008-03-07 20:47
brainless P17 Thx mannen :) Ja folk säger att jag har det, och det tackar jag för " haha"

2008-03-07 20:50
nice rääk du blir bara bättre och bättre=)

2008-03-07 21:05
ryz X2 Haha håller det äkta!

2008-03-07 23:29
Det var nice  =)

2008-03-07 23:29
Ditt flow är ju så skönt ;) Diggare

2008-03-07 23:35
tigro P78  Okej tack, skoj och höra! Checka min myspace finns mer där om du är intresserad!:) Tack

2008-03-07 23:45
som sagt tidigare låter det väldigt mkt fronda, flowet e väl ok men röstläget e nästan som en ripoff på fronda, du sa i nån tidigare tråd att du inte vill låta som fronda. börja då mixtra med ditt röstläge och hitta ett som passar dej.

texten:

Sista tiden i mitt liv har varit jävligt hemsk//
Jobbat 24/7 utan någon hjälp, klart mej helt själv//

ok, helt ok rad, dock ganska keffa rim. hemsk,hjälp,själv, nästan freestyle varning på dom rimmen.

Varit fast i chile utan kunna tala spanska//
Inte kunnat träffa varken mamma el pappa//

får en ganska rolig bild i huvudet av en kille som yrar runt runt helt själv  i chile utan att kunna språket:) detta rimmet e de också freestyle nivå på.

Tappat, 20 kilo för jag hinner inte äta//
Hinner inte sova, måste jobba tjäna pengar//

för de första, "hinner" 2 ggr på 2 rader e fucked. vet inte va ja ska skriva mer, rim finns typ inte, ett dåligt vokal rim e ju de enda.

Blivit arbetsnarkoman, jobbar tills jag hostar blod//
Jag vill inte ha nån sympati tycker inte sånt är coolt//

jämt skrivet, men återigen rimmen. sen tycker inte sympati e coolt, doesn't make any sense:S

Jag vill bara att ni någongång kan fatta//
Sluta snacka, bakom ryggen för ni hade aldrig pallat//

fatta-pallat, ett tafatt vokalrim, du kan använda sånna här rim för att bygga upp till ett riktigt rim, men att använda dom som huvudrim, nja.

Vara jag//
Gått i mina kläder under en dag//

va ska man säga? gör om gör rätt!

Visst jag har tjänat mkt pengar//
Men jag sålde själen för det hära//

du har alltså sålt själen för att sälja solfångare? man säljer inte sin själ för att jobba hårt, säljer sin själ gör man när man går emot sin egen, eller sin religions moral, inte genom att jobba hårt. ganska jämnt skrivet, tjänat-själen e väl de som rimmar bäst, vet inte om de ens va meningen. pengar-det hära är fanimej inte bara kasst, utan också förbjudet, för hära e inte ens ett ord.

För jag jobbar ju konstat//
Drf kan jag plocka 4 mille från mitt företag, kontant//

ojämt skrivet, konstant-kontant ta en titt på dom orden, det e samma ord fast det finns ett s i det första, det e inte ok.

Jag är 18 jävligt tacksam//
Tackar gud varje morgon varje kväll//
Med en bön å han hör mej//

du avslutar med 3 bars, alltså har du skrivit en vers på 19 bars:S det e ett himmla massa tackande, inget rim, inga vokalrim. ojämna.

så då kommer vi till summan av kardemumman. visst du har flow, din delivery och sound e fronda ripoff, detta skulle du lätt kunna ändra på om du ville, som du skrivit i nån tidigare tråd. texten e kass, den va liksom inte ok. för ett tag sen när du skicka dina nya låtar tyckte ja att du utvecklats rätt mkt sen innan, fått bort lite av fronda soundet. men detta e back i utvecklingen. hoppas nästa blir bättre, kör på, peace

att insidan räknas e bara en ursäkt för att va ful.

2008-03-07 23:53
Damn jocke detta var en redig komentar så här det ska se ut! Jag är medveten om att rimmen kanske inte håller så hög klass,men jag fick sagt det jag ville få sagt och det var det som va poängen med låten! Ska tänka på det du skrev till nästa låt, och så ska jag bättra mej jag lovar:) Föresten jag menar med att sälja själen är för jag jobbar konstant, jag gör inte mkt mer än jobbar! Och i mina ögon är det att sälja själen för jag gör det för att bli rik,Men det är min syn, vill alla har olika! tack för att du tog dej tid, uppskattar verkligen att du är ärlig och ger mej rak kritik :) BLesss 

2008-03-08 00:43

Mera? Kom igen nu whoa?

2008-03-08 00:53

Kan nån ta bort tråden? Ingen som komenterar ändå!

2008-03-08 13:35
för mycket fronda tycker jag.. men men du är bra kan bli bättre holla!

2008-03-08 16:29
Coolt!
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.

2008-03-08 17:17

Okej okej, tack:)

Mera?

2008-03-08 18:38

Kalla mej för upparns pöjk!

2008-03-08 21:20
Telepizza är fett gött

2008-03-08 21:45
grym text, diggade detta : )

2008-03-08 21:55
Thx, roligt att höra :)

Mera?

2008-03-09 16:10
Kom igen nu för fan?Era lata helveten!!