som sagt tidigare låter det väldigt mkt fronda, flowet e väl ok men röstläget e nästan som en ripoff på fronda, du sa i nån tidigare tråd att du inte vill låta som fronda. börja då mixtra med ditt röstläge och hitta ett som passar dej.
Sista tiden i mitt liv har varit jävligt hemsk//
Jobbat 24/7 utan någon hjälp, klart mej helt själv//
ok, helt ok rad, dock ganska keffa rim. hemsk,hjälp,själv, nästan freestyle varning på dom rimmen.Varit fast i chile utan kunna tala spanska//
Inte kunnat träffa varken mamma el pappa//
får en ganska rolig bild i huvudet av en kille som yrar runt runt helt själv i chile utan att kunna språket:) detta rimmet e de också freestyle nivå på.
Tappat, 20 kilo för jag hinner inte äta//
Hinner inte sova, måste jobba tjäna pengar//
för de första, "hinner" 2 ggr på 2 rader e fucked. vet inte va ja ska skriva mer, rim finns typ inte, ett dåligt vokal rim e ju de enda.
Blivit arbetsnarkoman, jobbar tills jag hostar blod//
Jag vill inte ha nån sympati tycker inte sånt är coolt//
jämt skrivet, men återigen rimmen. sen tycker inte sympati e coolt, doesn't make any sense:S
Jag vill bara att ni någongång kan fatta//
Sluta snacka, bakom ryggen för ni hade aldrig pallat//
fatta-pallat, ett tafatt vokalrim, du kan använda sånna här rim för att bygga upp till ett riktigt rim, men att använda dom som huvudrim, nja.
Vara jag//
Gått i mina kläder under en dag//
va ska man säga? gör om gör rätt!
Visst jag har tjänat mkt pengar//
Men jag sålde själen för det hära//
du har alltså sålt själen för att sälja solfångare? man säljer inte sin själ för att jobba hårt, säljer sin själ gör man när man går emot sin egen, eller sin religions moral, inte genom att jobba hårt. ganska jämnt skrivet, tjänat-själen e väl de som rimmar bäst, vet inte om de ens va meningen. pengar-det hära är fanimej inte bara kasst, utan också förbjudet, för hära e inte ens ett ord.
För jag jobbar ju konstat//
Drf kan jag plocka 4 mille från mitt företag, kontant//
ojämt skrivet, konstant-kontant ta en titt på dom orden, det e samma ord fast det finns ett s i det första, det e inte ok.
Jag är 18 jävligt tacksam//
Tackar gud varje morgon varje kväll//
Med en bön å han hör mej//
du avslutar med 3 bars, alltså har du skrivit en vers på 19 bars:S det e ett himmla massa tackande, inget rim, inga vokalrim. ojämna.
så då kommer vi till summan av kardemumman. visst du har flow, din delivery och sound e fronda ripoff, detta skulle du lätt kunna ändra på om du ville, som du skrivit i nån tidigare tråd. texten e kass, den va liksom inte ok. för ett tag sen när du skicka dina nya låtar tyckte ja att du utvecklats rätt mkt sen innan, fått bort lite av fronda soundet. men detta e back i utvecklingen. hoppas nästa blir bättre, kör på, peace